Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 käynnistymisongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tappokinnas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2013
    • 187
    • Pori

    #16
    Ne on melkoiset kaapelit. Jotenkin tuntuu että akku olisi vainaa.

    Ihmettelen vaan kun testeri sanoo olevan kunnossa ja lähtee muutaman minuutin tyhjäkäynnin jälkeen jo terhakkaasti käymään apuvirran jälkeen.
    Bmw e39 528 automatic vm.1998
    Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
    Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
    Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

    Comment

    • Tappokinnas
      Bimmer Rookie
      • Apr 2013
      • 187
      • Pori

      #17
      Oli puoli tuntia kaapelit kiinni toisesta akusta konehuoneessa. Otin irti ja käyntiin lähti ja vanha akku paikallaan...
      Bmw e39 528 automatic vm.1998
      Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
      Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
      Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #18
        Jos sitä virtaa menee jonnekkin noin paljon niin johan se auto kohta syttyy tuleen.

        Comment

        • Tappokinnas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2013
          • 187
          • Pori

          #19
          Voi juku
          Bmw e39 528 automatic vm.1998
          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #20
            Tai sitten sen akun kapasiteetti on mennyt todella pieneksi / akku ei ole ollut täynnä. Mittaamalla virrankultuksen saisi selvitettyä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Tappokinnas
              Bimmer Rookie
              • Apr 2013
              • 187
              • Pori

              #21
              Noniin mittasin testerillä akun auto käynnissä ja virrankulutusta päällä niin paljon kuin keksein.

              Akku ok ja latausjännitettäkin löytyy.

              Pistin takaluukun salvan kiinni ja odotin auton nukahtamista. Menin vartin päästä irrottamaan akun miinusnavan kaapelin ja näpyttelin sillä napaa. Mielestäni räpsyy aika tavalla jos virrankulutusta ei juuri pitäisi olla.

              Kuinka paljon vikaantunut laturi purkaa akkua ja voiko toimia niin että lataa kuitenkin ajossa ja purkaa parkissa?

              Entäs sitten puhaltimen siili?

              Meikäläisellä on yleismittari, mutta pystyykö sillä mittaamaan virrankulutusta lepotilassa? Pitää varmaan alkaa mittaamaan kulutusta ja nyppiä sulakkeita irti.

              Tuon abs patruunan voinee unohtaa?

              Pitääkö kaivaa jo jenkki tallista

              Pitäisi ladata akku täyteen ja miinuskaapeli yöksi irti ja aamulla mittailee jännitettä niin kuin joku neuvoikin.
              Bmw e39 528 automatic vm.1998
              Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
              Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
              Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Originally posted by Tappokinnas View Post

                Vanhasta 1996 vuoden vastaavasta manuaalista purin nuo kaapelit talteen niin ei näytä olevan.
                Ihan ensimmäisissä e39:ssä ei ko.paukkua kaapelissa ole, mutta kaikissa muissa on, kuten kysyjällä mikäli tosiaan -97.
                Akunkenkä kiinni ja kaapelia ”vemputtaen” tuntee kyllä mikäli paukkukartio on auki.

                Comment

                • Tappokinnas
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2013
                  • 187
                  • Pori

                  #23
                  Akunkenkä irti yön ja nyt pääsin töihin.

                  Tarvitsee ostaa pihtimittari ilmeisesti, että pääsen tutkimaan virrankulutusta. En osaa tuolla yleismittarilla sitä tutkia..

                  Startti, laturi ja puhaltimen siili olisi tarkoitus rajata pois ottamalla yöksi startista tai laturista kaapeli irti ja katsoa aamulla miltä näyttää.

                  Hyllyssä on uusu startti ja vanhasta autosta siili.
                  Bmw e39 528 automatic vm.1998
                  Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                  Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                  Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                  Comment

                  • Tappokinnas
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2013
                    • 187
                    • Pori

                    #24
                    Kuukausi taas ajeltu tekemättä mitään ja hyvin toiminut. Tänään aamulla oli akku taas tyhjä.
                    Bmw e39 528 automatic vm.1998
                    Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                    Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                    Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                    Comment

                    • Tappokinnas
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2013
                      • 187
                      • Pori

                      #25
                      Noniin hommasin pihtimittarin ja mikäli osasin pelata sen kanssa niin tulokset ovat seuraavanlaiset:

                      Ovet auki painettaessa: 4,33 A
                      Avauksesta muutama sekunti: 0,95 A
                      Pienen odottelun jälkeen: 0,63 A
                      Auto unilla: 0,09 A

                      Eli pitäisi olla unilla 0,04 A eli 40mA? Nyt on 90 - 100 mA ja sulakkeista en vielä löytänyt virransyöjää.

                      Onko ehdotuksia ja kuinka nopeasti tuo tyhjentää akun?
                      Bmw e39 528 automatic vm.1998
                      Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                      Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                      Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10949
                        • Joensuu

                        #26
                        Originally posted by Tappokinnas View Post
                        Noniin hommasin pihtimittarin ja mikäli osasin pelata sen kanssa niin tulokset ovat seuraavanlaiset:

                        Ovet auki painettaessa: 4,33 A
                        Avauksesta muutama sekunti: 0,95 A
                        Pienen odottelun jälkeen: 0,63 A
                        Auto unilla: 0,09 A

                        Eli pitäisi olla unilla 0,04 A eli 40mA? Nyt on 90 - 100 mA ja sulakkeista en vielä löytänyt virransyöjää.

                        Onko ehdotuksia ja kuinka nopeasti tuo tyhjentää akun?
                        100mA kulutuksella 1Ah kuluttamiseen menee 10h. Eli jos akku on kunnossa ja autolla ajetaan jsäännöllisesti, niin tuolla virralla ei ole mitään merkitystä. Viikossa tyhjenee ~17Ah (jos autolla ei ajeta kertaakaan). Mikäli haluat selvittää, niin sulakkeita irti ja mittaamaan milloin kulutus tipahtaa. Muistaakseni raja-arvo on 20mA.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Tappokinnas
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 187
                          • Pori

                          #27
                          On tämä merkillinen vika sitten.

                          En kyllä enää keksi muuta kuin että akku on sökö, laturi ei lataa tarpeeksi tai sitten huonoa maadoitusta.

                          Akku ja laturi on testattu moneen kertaan ja todettu toimiviksi. :think

                          Nyt on kuitenkin uusi käytetty akku kiinni.
                          Bmw e39 528 automatic vm.1998
                          Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                          Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                          Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                          Comment

                          • naikou
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2010
                            • 1680
                            • vihti

                            #28
                            Onko latausjännitettä edes mitattu vielä? Se on ensimmäinen juttu mikä pitää katsoa jos laitos syö akkua ja latausjännite pitää mitata vasta sen jälkeen kun ehjä akku on laturilla ladattu täyteen ensin.
                            Last edited by naikou; 06-07-2016, 18:46.
                            E39 523i Turbo

                            Comment

                            • Heguli 31
                              BTCF Member
                              • Oct 2004
                              • 9992
                              • KVLA

                              #29
                              Originally posted by naikou View Post
                              latausjännite pitää mitata vasta sen jälkeen kun ehjä akku on laturilla ladattu täyteen ensin.
                              Perustuu mihin?

                              Comment

                              • Tappokinnas
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2013
                                • 187
                                • Pori

                                #30
                                Latausjännite on mitattu ja akku testattu testereillä. Miksi pitää olla täyteen ladattu??

                                Ei laturi voi hajota niin, että purkaa akkua kuukauden tai 4 kuukauden välein.. Kyllä se purkaisi sen sitten joka päivä.
                                Bmw e39 528 automatic vm.1998
                                Bmw e39 528 manual vm.1996 menehtyi kunniakkaasti
                                Chevrolet k5 Blazer V8 vm.1990
                                Dodge ram 2500 4x4 5.9l cummins vm.1997

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎