Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 perä pitää meteliä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #16
    Originally posted by jartsa02
    Originally posted by HKM
    Moro

    Nyt alkoi vikakohta selviämään. Nostin perän ilmaan, kuljettajan puoleinen takarengas heiluu arviolta 5mm. Toisin sanoen aika pirusti. Matkustajan puoleinen takarengas on ok, ei välystä.

    Mitä tuossa voi pahimmillaan tapahtua, jos tuolla autolla ajaa? Perheellisenä miehenä ei auta riskeerata. Lienee ilmiselvää, että auto on vietävä ensi tilassa huoltoon.

    HKM
    Joo, taitaa olla laakeri sitten aivan finaalissa, ei auttais tossa tilassa enää ajella oikeestaan ollenkaan, muuta kuin nilkuttaa huoltoon, toi kun räjähtää lopullisesti vauriot voi olla vaikka kuinka suuret :!:
    Tosta vaihdosta sen verran että Laakkosella meni siihen noin 2h töitä kun ne vaihto sen, hintaa en tiedä koska se meni auton myyjäliikkeen piikkiin takuuna, mutta veikkaisin tommosta paria satkua osineen hinnaks per puoli ..
    Sinänsähän tuo ei iso homma ole ja nopeasti sen huollossa varmasti tekevät joten tuskin maltaita tulee maksamaan.
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Informoitko laakerin vaihdon jälkeen hävisikö ulina?

      Comment

      • HKM
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2003
        • 427
        • Sipoo

        #18
        Originally posted by HKM
        Moro

        Nyt alkoi vikakohta selviämään. Nostin perän ilmaan, kuljettajan puoleinen takarengas heiluu arviolta 5mm. Toisin sanoen aika pirusti. Matkustajan puoleinen takarengas on ok, ei välystä.

        Mitä tuossa voi pahimmillaan tapahtua, jos tuolla autolla ajaa? Perheellisenä miehenä ei auta riskeerata. Lienee ilmiselvää, että auto on vietävä ensi tilassa huoltoon.

        HKM
        Ei se nyt ihan viittä milliä heilunu kun tarkemmin tuota vielä tänään tutkailin. mutta jonkin verran tuota välystä lötyy ja kun rengasta pyörittää niin kyllä se sen verran rohisee notta paskana se on.


        Laakerit kannattaa varmaan vaihtaa saman tien molemmille puolille, vaikka välystä on vain kuljettajan puoleisessa takapyörässä?


        HKM
        Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

        BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
        Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
        Ex. E30 318is
        Ex. Jaguar XJR
        Ex. E39

        Comment

        • substanza
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1460
          • Tampere

          #19
          Mulla piti ääntä kaarteessa kun paino kaasua, mutta nyt kun on nelipyöräsuuntaus tehty, niin ääntä ei enää kuulu 8)

          Comment

          • jartsa02
            BTCF Member
            • Jun 2003
            • 1131
            • Helsinki

            #20
            Originally posted by HKM
            Ei se nyt ihan viittä milliä heilunu kun tarkemmin tuota vielä tänään tutkailin. mutta jonkin verran tuota välystä lötyy ja kun rengasta pyörittää niin kyllä se sen verran rohisee notta paskana se on.


            Laakerit kannattaa varmaan vaihtaa saman tien molemmille puolille, vaikka välystä on vain kuljettajan puoleisessa takapyörässä?


            HKM
            No, mulla silloin ei edes vielä tuntenut mitään välystä ja se laakeri huuti jo kuin kolmosen ratikka :!:

            Kyllä ne varmaan kannattaa vaihtaa molemmat, sit ei enää tarvii miettiä koska se toinen pettää :?
            BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

            Comment

            • HKM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2003
              • 427
              • Sipoo

              #21
              Originally posted by jartsa02
              Originally posted by HKM
              Ei se nyt ihan viittä milliä heilunu kun tarkemmin tuota vielä tänään tutkailin. mutta jonkin verran tuota välystä lötyy ja kun rengasta pyörittää niin kyllä se sen verran rohisee notta paskana se on.


              Laakerit kannattaa varmaan vaihtaa saman tien molemmille puolille, vaikka välystä on vain kuljettajan puoleisessa takapyörässä?


              HKM
              No, mulla silloin ei edes vielä tuntenut mitään välystä ja se laakeri huuti jo kuin kolmosen ratikka :!:

              Kyllä ne varmaan kannattaa vaihtaa molemmat, sit ei enää tarvii miettiä koska se toinen pettää :?
              Joo, kummatkin vaihtoon. Tässä mun tapauksessa tuo melutaso ei ole vielä mikään hirvittävän häiritsevä, mutta eron huomaa kyllä normaaliin tilanteeseen, jossa satasen vauhdissa sisälle ei kuulu muuta kuin tuulen vire.

              HKM
              Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

              BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
              Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
              Ex. E30 318is
              Ex. Jaguar XJR
              Ex. E39

              Comment

              • HKM
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2003
                • 427
                • Sipoo

                #22
                Moro

                Autosta vaihdettiin kuljettajan puoleinen takalaakeri. Nyt on auto taas hiljainen eli ongelma poistui tuolla toimenpiteellä. Lisäksi se kummallinen kumin haju katosi.

                Tapiolan Esso saati Laakkonen eivät kummatkaan nähneet tarpeelliseksi vaihtaa kuin tuon viallisen laakerin. Sanoivat, että toinen puoli voi kestää ties kuinka kauan. Jää nähtäväksi.

                Teetin huollon Laakkosella Herttoniemessä. Hinta 188€, osa n. 80€ ja loput töitä.

                HKM
                Kiinnostaako rata-ajoharjoittelu tai kilpa-ajo? Tutustu BMW Racing Club Finland ry:n toimintaan : http://brcf.sporttisaitti.com

                BMW E61 M-Sport (Software) - Machine that goes "Bling"
                Porsche 911 C2 (Hardware) - Machine that goes
                Ex. E30 318is
                Ex. Jaguar XJR
                Ex. E39

                Comment

                • jartsa02
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 1131
                  • Helsinki

                  #23
                  Originally posted by HKM
                  Moro

                  Autosta vaihdettiin kuljettajan puoleinen takalaakeri. Nyt on auto taas hiljainen eli ongelma poistui tuolla toimenpiteellä. Lisäksi se kummallinen kumin haju katosi.

                  Tapiolan Esso saati Laakkonen eivät kummatkaan nähneet tarpeelliseksi vaihtaa kuin tuon viallisen laakerin. Sanoivat, että toinen puoli voi kestää ties kuinka kauan. Jää nähtäväksi.

                  Teetin huollon Laakkosella Herttoniemessä. Hinta 188€, osa n. 80€ ja loput töitä.

                  HKM


                  Toivotaan sit vaan että Tapiolan Esson ja Laakkosen puheet pitää paikkansa .. noilla tän ikäisten autojen orkkis-tyyppivikalaakereille en menis kyllä ite povaamaan kauheen pitkää ikää enää .. ellei sitä toista ole jo aikaisemmin vaihdettu uuteen ..
                  BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                  Comment

                  • JH2003
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 362
                    • Vantaa

                    #24
                    Onko kukaan vaihtanut laakeria itse? Onko kuinka tiukassa? Mulla huutaa kun kääntyy oikealle. Laakerissa ei tunnu klappia.

                    Comment

                    • musscle
                      Bimmer Rookie
                      • Mar 2011
                      • 115
                      • Turku

                      #25
                      Nostan tämmöisen threadin, kun omassa kanssa samaa vikaa. Aika pienellä äänellä itse pääsen. Hukkuu jo melkein 120 kmh vauhdissa rengasmeluun. Auto pelaa nätisti, ei täristä vetää suoraan. Renkaina jotkut kitkat, tasapainosta ei tietoa. Pyöränlaakeria täällä ehdoteltiin, mutta eikö äänen pitäisi muuttua suuntaan tai toiseen kun kaartelee reilussa nopeudessa puolelta toiselle?

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎