Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 Kannentiiviste menossa ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beggy
    Bimmer Rookie
    • Oct 2015
    • 65
    • Säynätsalo

    E39 Kannentiiviste menossa ?

    Eli kyseeessä vm-98 523 bemu

    Laitoin autoni myyntiin ja mahdollinen ostaja halusi sen autotohtorin tarkastettavaksi. Näin tehtiin koska eihän se minulle mitään maksanut. Ei sieltä mitään ihmeellistä löytynyt auton ikään nähden. Ainut oikeastaan mistä tuli sanomista niin päästöarvoista,oli hiukka kohollaan. Auto leimattu maaliskuun lopulla 2016.
    Mahdollinen ostaja meni tarkistuslistan kanssa AD-korjaamolle kun halusi vielä heidän mielipiteensä. Siellä sanottiin että VOI olla kannentiiviste menossa. Siihen tyssäsi kaupat.

    No minua kiinnostaa tietysti omistajana jos kyseessä todella voi olla tuo vika tulossa niin mistähän sen tietää / näkee ja saako sen selville niistä papereista. Autotohtori ei kyllä moisesta asiasta maininnut mitään.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Originally posted by beggy View Post
    Eli kyseeessä vm-98 523 bemu

    Laitoin autoni myyntiin ja mahdollinen ostaja halusi sen autotohtorin tarkastettavaksi. Näin tehtiin koska eihän se minulle mitään maksanut. Ei sieltä mitään ihmeellistä löytynyt auton ikään nähden. Ainut oikeastaan mistä tuli sanomista niin päästöarvoista,oli hiukka kohollaan. Auto leimattu maaliskuun lopulla 2016.
    Mahdollinen ostaja meni tarkistuslistan kanssa AD-korjaamolle kun halusi vielä heidän mielipiteensä. Siellä sanottiin että VOI olla kannentiiviste menossa. Siihen tyssäsi kaupat.

    No minua kiinnostaa tietysti omistajana jos kyseessä todella voi olla tuo vika tulossa niin mistähän sen tietää / näkee ja saako sen selville niistä papereista. Autotohtori ei kyllä moisesta asiasta maininnut mitään.
    Millä perusteella siinä on kannentiiviste menossa? Löytyikö jäähdytysjärjestelmästä pakokaasua vai mistä moista päättelivät?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • ritariässä
      BTCF Member
      • Jan 2006
      • 3580
      • Raisio

      #3
      Myös kampiakseli voi katketa ja aiheuttaa moottorille täystuhon kuuluu samaan sarjaan kuin kannentiiviste voi poksahtaa.

      Vanhojahan nämä joten mikä tahansa paikka voi hajota.
      Last edited by ritariässä; 17-06-2016, 20:10.
      G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

      Comment

      • beggy
        Bimmer Rookie
        • Oct 2015
        • 65
        • Säynätsalo

        #4
        Originally posted by HTK12 View Post
        Millä perusteella siinä on kannentiiviste menossa? Löytyikö jäähdytysjärjestelmästä pakokaasua vai mistä moista päättelivät?
        En tiedä perustelua kun en ollut itse paikalla. Autotohtori ei ainakaan puhunut mitään että pakokaasua olisi jäähdytysjärjestelmässä tai muutenkaan viitannut ko asiaan. Ajattelin huomenna soittaa sinne korjaamolle ( jos on auki ) että millä perusteella he näin sanoivat ?

        Comment

        • beggy
          Bimmer Rookie
          • Oct 2015
          • 65
          • Säynätsalo

          #5
          Originally posted by ritariässä View Post
          Myös kampiakseli voi katketa ja aiheuttaa moottorille täystuhon kuuluu samaan sarjaan kuin kannentiiviste voi poksahtaa.

          Vanhojakaan nämä joten mikä tahansa paikka voi hajota.
          No näimpä. Ja jos pojalle ollaan ostamassa tän hintaluokan autoa niin pitäisi ymmärtää että voi tulla eteen mitään vaan,vaikka perusasiat autossa on kunnossa.

          Comment

          • hjenkka
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2010
            • 577
            • JKL

            #6
            Originally posted by beggy View Post
            En tiedä perustelua kun en ollut itse paikalla. Autotohtori ei ainakaan puhunut mitään että pakokaasua olisi jäähdytysjärjestelmässä tai muutenkaan viitannut ko asiaan. Ajattelin huomenna soittaa sinne korjaamolle ( jos on auki ) että millä perusteella he näin sanoivat ?
            se on se yleinen käsitys että kaikissa vanhoissa bemareissa on kansivika, nyt ja aina...

            ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa, kyseiselle korjaamolle
            "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

            Vs1400 Intruder

            Ex:
            F11 530dA xDrive
            E60 523iA
            E39 520i Sedan
            E39 530dA Touring
            E39 528iA Sedan
            E46 318i Sedan
            E39 523i Sedan
            E36 316i Sedan x2

            Comment

            • beggy
              Bimmer Rookie
              • Oct 2015
              • 65
              • Säynätsalo

              #7
              Originally posted by hjenkka View Post
              se on se yleinen käsitys että kaikissa vanhoissa bemareissa on kansivika, nyt ja aina...

              ei voi muuta sanoo ku hattuu nostaa, kyseiselle korjaamolle
              No nyt voi ainakin ite hyvillä mielin cruisailla, ainakin toistaiseksi

              Sai tarran auton ikkunaan ja paperit

              Comment

              • hjenkka
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 577
                • JKL

                #8
                ei hyvää E39:siä kannata hävittää!
                "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                Vs1400 Intruder

                Ex:
                F11 530dA xDrive
                E60 523iA
                E39 520i Sedan
                E39 530dA Touring
                E39 528iA Sedan
                E46 318i Sedan
                E39 523i Sedan
                E36 316i Sedan x2

                Comment

                • tansju
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2015
                  • 96
                  • Nokian perämettällä

                  #9
                  Jos haluaa todennäköisyyksillä pelata niin tuon ikäisessä bemussa tod näk kohonneet päästöt menevät hitusen väsähtäneen katin piikkiin, millä ei käytännössä ole mitään merkitystä niin pitkään kun menee leimasta läpi :d

                  Comment

                  • Bomb5
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2011
                    • 726
                    • Kivijärvi

                    #10
                    Tietämättä mitkä arvot oli koholla ei varmaan voi veikkailla mikä on "rikki", jos edes on. Ennen päästötestiä kannattaa muutenkin käydä ajamassa koneen puhdistava lenkki, että saa realistiset arvot. Öljykorkin alle kurkkaamalla ei myöskään voi välttämättä päätellä kansivikaa, koska sieltä saattaa pätkäajon tai vähän käynnistämisen jälkeen löytyä huohotuksesta johtuvaa majoneesia, mikä palaa pois rankemmassa ja pidemmässä ajossa.
                    Last edited by Bomb5; 21-06-2016, 10:42.
                    E39 530i manual (2001) - Myynnissä E39 / M54B30 osia

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎