Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ei käynnisty ei e39 530D

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wy2160w
    Bimmer Rookie
    • Dec 2015
    • 31
    • Warsaw

    Ei käynnisty ei e39 530D

    Hei kaikille,

    Tarttis apuja ton -01 touring 530da kanssa.

    Olin ite reissussa mutta emäntä sano että rupes auton käynnistyminen ontumaan. Pari kertaa pyöritteli muttei kuitenkaan käynnistynyt. Lopulta lakkasi pyörimästä kokonaan.

    Tota ongelmaa tutkiessani on tullu seuraavat selviteltyä:

    Startin solenoidille meneviltä kaapeleilta puuttui mutteri siitä pultista, olivat siinä siis löysällä mutta uuden mutskun asennus ei auttanut ongelmaan.

    Akun virta ok, 12.5v ja laturin kanssa ladattuna kokeiltu myös. Startin kaapelilta mittasin jännitteen käynnistystä yrittäessä mutta mitään jännite hävikkiä ei ilmennyt eikä startti naksahda tms inahda.

    Otin sulakkeen pois EWS järjestelmältä ja yritin käynnistää. Nyt lähtee startti pyörimään vinhasti (voi sulkea virtalukonpohjan ja starttimoottorin ja akun pois laskelmista) muttei käynnisty kun EWS sulake puuttuu. Sulake takas ja ei enää startti edes inahda, sulake pois ja taas pyöritään.

    Tämän yllämainitun jälkeen löysin ensimmäisen vikakoodin liittyen EWS, joka oli tampering attempt, EWS nollailtu ja vikakoodit poissa muttei vieläkään mitään toivoa.

    siirtopaineet yms ok, moottori kunnossa mutta jossain ews luona häikkää.

    Mimmonen on automaatissa tuo neutral lukko? Miten sen voi tarkistaa? Pitääkö sytytysvirtojen kanssa palaa "12345 S" siinä mittaristossa laatikonkohdalla?

    Muita paikkoja mitä katsoa?

    Virtalukon pohja ok
    starttimoottori ok
    akku ok

    Ei EWS vikakoodeja ja sama avain kuin aina ennenkin.


    Thanks!
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Kun siellä oli EWS tampering koodi, niin teitkö DDE-EWS synkan? Katsoitko tunnistuuko avain?
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • wy2160w
      Bimmer Rookie
      • Dec 2015
      • 31
      • Warsaw

      #3
      Moi,

      Tein EWS synkan. Eli ilman tota synkronointia se EWS tampering koodi tuli aina uudestaan virrat päälle laittaessa vaikka koodin olis putsannut.
      Nyt synkan jälkeen ok. (vikakoodi ok, ongelma jatkuu)

      Tarkistin sieltä EWS moduuli asetuksista että avaimen lukeminen ok ja sieltä tulee avaimen signaali.

      Jos avain ei toimi tai on väärä niin jääkö siitä koodia muistiin vai eikö vaan lähe käymään?
      Last edited by wy2160w; 29-06-2016, 12:58.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Originally posted by wy2160w View Post
        Mimmonen on automaatissa tuo neutral lukko? Miten sen voi tarkistaa? Pitääkö sytytysvirtojen kanssa palaa "12345 S" siinä mittaristossa laatikonkohdalla
        Jos vaihdeasento ei näy mittaristolla oikein, tarkista vaihteiston ohjausyksikön sulakkeet F15 ja F28.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • wy2160w
          Bimmer Rookie
          • Dec 2015
          • 31
          • Warsaw

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Jos vaihdeasento ei näy mittaristolla oikein, tarkista vaihteiston ohjausyksikön sulakkeet F15 ja F28.
          Taas meni pisteet Clavurionille,

          Tosiaan siinä vaihdevalikossa mittaristossa näkyi "12345 S" sytytysvirroilla eikä sitä normaalia "PRND". Luulin jo kattoneeni kaikki sulakkeet kahteen kertaan mutta kyllä se vaan se sulake F15 oli mennyt. Siihen uus sulake kiinni ja lähti laakista palmun alta.

          On sitten ilmeisesti mennyt niiden huonosti kiinnitettyjen startin kaapeleiden takia tuo sulake.
          Vähällä pääs vaikka jo tokaa päivää troubleshoottaamassa.
          Yleismittari vaan kouraan sulakkeiden kanssa. Ei silmällä selvästikkään selviä.

          Dziękuję bardzo!

          Comment

          • Clavurion
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 9157
            • Oulu

            #6
            Jos tuo sulake menee uudestaan, niin öljypohjan tasoanturi todennäköisin aiheuttaja.
            E39 530dA -02 M-Sport
            E53 X5 3.0dA -06 Sport
            * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
            Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

            Comment

            • wy2160w
              Bimmer Rookie
              • Dec 2015
              • 31
              • Warsaw

              #7
              Jep,

              Uudestaanhan se meni jolloin kytkin sen öljyntasoanturin pois ja senjälkeen kesti noin 3pv käyttöä kunnes meni uudestaan ja nyt menee kokoajan vaikka öljyntasoanturi kytketty irti.

              Mitä muuta tuon sulakkeen kautta menee mikä voi tuota vanhetessaan polttaa?

              edit: öljynsuodattimessa oleva anturi?
              Last edited by wy2160w; 05-07-2016, 11:13.

              Comment

              • MOH85
                Bimmer Fanatic
                • May 2009
                • 241
                • Rauma

                #8
                Tollasen löysin (jos on apua):



                Ja tollasen kommentin löysin "As mentioned above fuse 15 also supplies the oil level sensor (on the sump), but also the electronics box fan circuit, via a temp switch in the e-box."

                Samoin "basically my mate left the ignition on and noticed that the plug on the alternator started to smoke!

                Took off the connector, changed the fuses, cleaned up the connections and the car fired right up"

                ja puhetta oli myös viallisesta virtalukosta..
                Last edited by MOH85; 05-07-2016, 15:03.
                e39 530dA 1999.

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9157
                  • Oulu

                  #9
                  Originally posted by wy2160w View Post
                  Jep,

                  Uudestaanhan se meni jolloin kytkin sen öljyntasoanturin pois ja senjälkeen kesti noin 3pv käyttöä kunnes meni uudestaan ja nyt menee kokoajan vaikka öljyntasoanturi kytketty irti.

                  Mitä muuta tuon sulakkeen kautta menee mikä voi tuota vanhetessaan polttaa?

                  edit: öljynsuodattimessa oleva anturi?
                  Sulakkeelta F15 OBD-pistokkeen pinnille 1 ja jakoblokille X6836. Kaiva tuo jakoblokki E-boksista (oik. raikkarikotelon alla) ja etsi sieltä nippu, jossa vihr./valk. johdot vedetty yhteen. Pura se nippu ja yleismittarilla mitaten erotat joukosta sulaketaululta tulevan linjan. Muut linjat mittaat maita vasten, mikä on oikosessa.

                  Jakoblokilta: laatikon ohjausboksi, laturi, öljyntasoanturi, E-boxin lämpötilakytkin.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎