Kyseessä on e39 -97 beeämvee merkkinen kulkine ja airbagvalo palaa. Vikakoodiksi antoi firing circuit drivers airbag. Eli joku laukaisupiiri selkeästi vai mitäkö? Kellään kokemuksia ja mitenkä tuon sais korjattua?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Airbag ongelma (firing circuit drivers airbag).
Collapse
X
-
On kokeiltu jo rattiakin vaihtaa ja ei sammu. Tietokoneen päässä käytetty ratin vaihdon jälkeen ja sama vika päällä. Mutta kävin äsken penkinalusia tonkimassa niin kyllä pitää bmw insinöörin olla tyhmä (sarkasmia) tai sit joku kyläseppä on iha ite vaihtanu penkit jostain muusta, molempien penkkien johtosarjojen liittimien mitkä omasta mielestä pitäs olla kai sellaset pyöreät?! Niin on korvattu sokeripalalla...
Comment
-
-
Originally posted by saimaanharju View PostOn kokeiltu jo rattiakin vaihtaa ja ei sammu. Tietokoneen päässä käytetty ratin vaihdon jälkeen ja sama vika päällä. Mutta kävin äsken penkinalusia tonkimassa niin kyllä pitää bmw insinöörin olla tyhmä (sarkasmia) tai sit joku kyläseppä on iha ite vaihtanu penkit jostain muusta, molempien penkkien johtosarjojen liittimien mitkä omasta mielestä pitäs olla kai sellaset pyöreät?! Niin on korvattu sokeripalalla...
Airbag valohan ei sammu ilman nollausta vaikka vian korjaisi.
Comment
-
-
Jostain kaivelin samaa ongelmaa(tais olla joku ulkomaalainenfoorumi) ja siellä oli maininta että jos esim. akun plus kaapeli on ollut kiinni kun on rattia irroteltu niin auton airbag ohjausboksi on mennyt ns. lukkoon ja ei aukea millään opilla? Onko tämä siis mahdollista? Kellään samanlaista ongelmaa ilmennyt? En ole vielä mitannut mitään edellä mainituista asioista...tuli vaan tälläinen mieleen.
Comment
-
-
Originally posted by saimaanharju View PostJostain kaivelin samaa ongelmaa(tais olla joku ulkomaalainenfoorumi) ja siellä oli maininta että jos esim. akun plus kaapeli on ollut kiinni kun on rattia irroteltu niin auton airbag ohjausboksi on mennyt ns. lukkoon ja ei aukea millään opilla? Onko tämä siis mahdollista? Kellään samanlaista ongelmaa ilmennyt? En ole vielä mitannut mitään edellä mainituista asioista...tuli vaan tälläinen mieleen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi mene lukkoon. Sytyttää toki airbagin valon ja vaatii koodien nollauksen.
Comment
-
-
Originally posted by saimaanharju View PostOkei. Mut Olen kokeillut toisellakin ratilla tuota ongelmaa poistaa mutta ei vaan valo sammu ja koodit on nollattu ja vika vaan pysyy päällä. Täytynee koittaa mitata tuleeko siihen ratille sähköt mitenkään viisaasti kun sitä pyörittelee...vai voiko itse ratin airbag aiheuttaa tuon ongelman koska olen vain vaihtanut pelkän ratin rungon ja käyttänyt samaa bagiä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEi sillä ratin rungolla ole ongelman kanssa mitään tekemistä. Ongelma on slipringissä, airbägissä tai sitten joku kosketushäikkä. Kuten Muurahainen sanoi, niin koodit on nollattava aina kun ongelma on omasta mielestä korjattu. Valo ei siis sammu vaikka vika poistuisi.
Koodit nollattiin ratin vaihdon jälkeen.
Comment
-
-
Originally posted by saimaanharju View PostMut eikös tämä kyseinen slipring ole siinä ratinrungossa oleva kierukka?
Koodit nollattiin ratin vaihdon jälkeen.
e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by saimaanharju View PostJoo tiiän että se on oma osansa rattia, ilmeisesti ilmaisin itseäni epäselvästi. Siis olen vaihtanut ratin rungon jossa slipring on kiinni, mutta käyttänyt vanhaa airbagiä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostOliko varmasti sopivan ikäisestä autosta tuo ratti?E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
Comment