Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airbag ongelma (firing circuit drivers airbag).

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • saimaanharju
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 80
    • Lappeenranta

    Airbag ongelma (firing circuit drivers airbag).

    Kyseessä on e39 -97 beeämvee merkkinen kulkine ja airbagvalo palaa. Vikakoodiksi antoi firing circuit drivers airbag. Eli joku laukaisupiiri selkeästi vai mitäkö? Kellään kokemuksia ja mitenkä tuon sais korjattua?
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by saimaanharju View Post
    Kyseessä on e39 -97 beeämvee merkkinen kulkine ja airbagvalo palaa. Vikakoodiksi antoi firing circuit drivers airbag. Eli joku laukaisupiiri selkeästi vai mitäkö? Kellään kokemuksia ja mitenkä tuon sais korjattua?
    Ratin slipring?

    Comment

    • saimaanharju
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 80
      • Lappeenranta

      #3
      On kokeiltu jo rattiakin vaihtaa ja ei sammu. Tietokoneen päässä käytetty ratin vaihdon jälkeen ja sama vika päällä. Mutta kävin äsken penkinalusia tonkimassa niin kyllä pitää bmw insinöörin olla tyhmä (sarkasmia) tai sit joku kyläseppä on iha ite vaihtanu penkit jostain muusta, molempien penkkien johtosarjojen liittimien mitkä omasta mielestä pitäs olla kai sellaset pyöreät?! Niin on korvattu sokeripalalla...

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by saimaanharju View Post
        On kokeiltu jo rattiakin vaihtaa ja ei sammu. Tietokoneen päässä käytetty ratin vaihdon jälkeen ja sama vika päällä. Mutta kävin äsken penkinalusia tonkimassa niin kyllä pitää bmw insinöörin olla tyhmä (sarkasmia) tai sit joku kyläseppä on iha ite vaihtanu penkit jostain muusta, molempien penkkien johtosarjojen liittimien mitkä omasta mielestä pitäs olla kai sellaset pyöreät?! Niin on korvattu sokeripalalla...
        Niin kai se vika myös nollattiin ratin vaihdon jälkeen ja olihan ratti samanlainen?

        Airbag valohan ei sammu ilman nollausta vaikka vian korjaisi.

        Comment

        • saimaanharju
          Bimmer Rookie
          • Sep 2006
          • 80
          • Lappeenranta

          #5
          Joo ratti on samanlainen, viat nollattiin ja samantien antoi vian taas päälle.

          Comment

          • Kojontti
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2014
            • 204
            • Puolanka

            #6
            Turhaa niitä penkinalusia tonkii kun vika on ratille menevässä linjassa. Mittaa että slipringistä kulkee virta läpi, kaikissa ratin asennoissa.
            ex-E46 330 XD

            Comment

            • saimaanharju
              Bimmer Rookie
              • Sep 2006
              • 80
              • Lappeenranta

              #7
              Jostain kaivelin samaa ongelmaa(tais olla joku ulkomaalainenfoorumi) ja siellä oli maininta että jos esim. akun plus kaapeli on ollut kiinni kun on rattia irroteltu niin auton airbag ohjausboksi on mennyt ns. lukkoon ja ei aukea millään opilla? Onko tämä siis mahdollista? Kellään samanlaista ongelmaa ilmennyt? En ole vielä mitannut mitään edellä mainituista asioista...tuli vaan tälläinen mieleen.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by saimaanharju View Post
                Jostain kaivelin samaa ongelmaa(tais olla joku ulkomaalainenfoorumi) ja siellä oli maininta että jos esim. akun plus kaapeli on ollut kiinni kun on rattia irroteltu niin auton airbag ohjausboksi on mennyt ns. lukkoon ja ei aukea millään opilla? Onko tämä siis mahdollista? Kellään samanlaista ongelmaa ilmennyt? En ole vielä mitannut mitään edellä mainituista asioista...tuli vaan tälläinen mieleen.
                Ei mene lukkoon. Sytyttää toki airbagin valon ja vaatii koodien nollauksen.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • saimaanharju
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2006
                  • 80
                  • Lappeenranta

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Ei mene lukkoon. Sytyttää toki airbagin valon ja vaatii koodien nollauksen.
                  Okei. Mut Olen kokeillut toisellakin ratilla tuota ongelmaa poistaa mutta ei vaan valo sammu ja koodit on nollattu ja vika vaan pysyy päällä. Täytynee koittaa mitata tuleeko siihen ratille sähköt mitenkään viisaasti kun sitä pyörittelee...vai voiko itse ratin airbag aiheuttaa tuon ongelman koska olen vain vaihtanut pelkän ratin rungon ja käyttänyt samaa bagiä.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by saimaanharju View Post
                    Okei. Mut Olen kokeillut toisellakin ratilla tuota ongelmaa poistaa mutta ei vaan valo sammu ja koodit on nollattu ja vika vaan pysyy päällä. Täytynee koittaa mitata tuleeko siihen ratille sähköt mitenkään viisaasti kun sitä pyörittelee...vai voiko itse ratin airbag aiheuttaa tuon ongelman koska olen vain vaihtanut pelkän ratin rungon ja käyttänyt samaa bagiä.
                    Ei sillä ratin rungolla ole ongelman kanssa mitään tekemistä. Ongelma on slipringissä, airbägissä tai sitten joku kosketushäikkä. Kuten Muurahainen sanoi, niin koodit on nollattava aina kun ongelma on omasta mielestä korjattu. Valo ei siis sammu vaikka vika poistuisi.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • saimaanharju
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 80
                      • Lappeenranta

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Ei sillä ratin rungolla ole ongelman kanssa mitään tekemistä. Ongelma on slipringissä, airbägissä tai sitten joku kosketushäikkä. Kuten Muurahainen sanoi, niin koodit on nollattava aina kun ongelma on omasta mielestä korjattu. Valo ei siis sammu vaikka vika poistuisi.
                      Mut eikös tämä kyseinen slipring ole siinä ratinrungossa oleva kierukka?
                      Koodit nollattiin ratin vaihdon jälkeen.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by saimaanharju View Post
                        Mut eikös tämä kyseinen slipring ole siinä ratinrungossa oleva kierukka?
                        Koodit nollattiin ratin vaihdon jälkeen.
                        Slipring on ihan oma osansa. tässä kuvassa näkyy rakenne:

                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • saimaanharju
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2006
                          • 80
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Slipring on ihan oma osansa. tässä kuvassa näkyy rakenne:

                          Joo tiiän että se on oma osansa rattia, ilmeisesti ilmaisin itseäni epäselvästi. Siis olen vaihtanut ratin rungon jossa slipring on kiinni, mutta käyttänyt vanhaa airbagiä.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by saimaanharju View Post
                            Joo tiiän että se on oma osansa rattia, ilmeisesti ilmaisin itseäni epäselvästi. Siis olen vaihtanut ratin rungon jossa slipring on kiinni, mutta käyttänyt vanhaa airbagiä.
                            Oliko varmasti sopivan ikäisestä autosta tuo ratti?
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Clavurion
                              BTCF Member
                              • Feb 2005
                              • 9157
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Oliko varmasti sopivan ikäisestä autosta tuo ratti?
                              Ei noita helposti pysty asentamaan ristiin, kun vanhemmissa slipring on kiinni ratissa ja uudemmissa rattiputkessa.
                              E39 530dA -02 M-Sport
                              E53 X5 3.0dA -06 Sport
                              * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                              Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎