Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e39 540i kulutus/vikakoodi asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • olli_ne
    Bimmer Rookie
    • Mar 2016
    • 39
    • finland, Pohjois-Karjala

    bmw e39 540i kulutus/vikakoodi asiaa

    tänään otin autosta vikakoodit (bilteman muutaman kympin vehkelllä)
    anto se seuraavan vikakoodin. P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2).
    Onko tämä joku lamda ja liittyykö suuri kulutus siihen( maantie ajossa 10-12 rauhallisella kaasujalalla.
    Kärsiikö ostaa tarviketta vai joutuuko ojasta allikkoon siinä

    Ja tosiaan jos joku osaisi valaista mikä voisi aiheuttaa kovaa kulutusta niin kaikki tiedot otetaan nöyrästi vastaan

    bmw e39 540i vm01
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Ainakaan itse en enään kokeile ostaa tarvike lambdaa. Kerta riitti.

    Hyvinkin voi selittää korkeaa kulutusta jos lambda ei pelaa kunnolla.

    Comment

    • 6power
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 254
      • Tampere

      #3
      Originally posted by olli_ne View Post
      tänään otin autosta vikakoodit (bilteman muutaman kympin vehkelllä)
      anto se seuraavan vikakoodin. P0141 O2 Sensor Heater Circuit Malfunction (Bank 1 Sensor 2).
      Onko tämä joku lamda ja liittyykö suuri kulutus siihen( maantie ajossa 10-12 rauhallisella kaasujalalla.
      Kärsiikö ostaa tarviketta vai joutuuko ojasta allikkoon siinä

      Ja tosiaan jos joku osaisi valaista mikä voisi aiheuttaa kovaa kulutusta niin kaikki tiedot otetaan nöyrästi vastaan

      bmw e39 540i vm01
      Lamdaa se herjaa,jompaa kumpaa katin jälkeistä kumpi puoli nyt sitten on tuo "Bank1"...itsellä samanlainen auto joskus oli niin sekalaisessa ajossa vei 12-13l/100km

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2816
        • Kuusankoski

        #4
        Paras ois kattoo Inpalla että alkaako lamba säätämään lämpimänä. Mulla tulee satunnaisesti tuota 2. lambda vika koodia mutta molemmat lambdat toimivat. 2. lambda lähtee vähän myöhemmin toimimaan en tiedä onko siitä johtuva vika koodi. Kulutus matka ajossa 9-11l/100km. Rengas paineet vaikuttaa ainakin omassa todella paljon kulutukseen nyt 3.4bar jos alle 3 bar ni kulutus menee yli 11l matka-ajossa

        Ei tuo sun kulutus nyt ihan mahottoman isolta vaikuta. Jos satasen tietä ajaa ni kyllä se 10l helposti menee.

        Ja mitä lambdaa tulee niin osat kerralla kunnollinen.
        Last edited by Scitso; 19-07-2016, 23:45.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • olli_ne
          Bimmer Rookie
          • Mar 2016
          • 39
          • finland, Pohjois-Karjala

          #5
          Jokuhan tuo tiesi kertoa että ei vaikuttais kulutukseen eikä oikein mihinkään tuo katin jälkeinen lamda.
          Luulisihan tuolla muukin tehtävä olevan kuin katin kunnon ilmoittaminen?

          Comment

          • Scitso
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 2816
            • Kuusankoski

            #6
            Niin siis itsellänihän ei ole katin jälkeen lambdoja kun on -97 vuotinen eikä obd2.n piirissä. En oo 100 varma mutta tuo tais tulla obd2.n mukana kun päästörajat tiukentui valmistuksessa.
            eli tuo bank1 on ykkössylinteri ryhmä ja bank2 kakkossylinteriryhmä ainakin mulla.
            E34 525i Touring -96 "Iris"
            E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
            E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
            E46 328ia Sedan -98 "HOI"
            E61 530d Touring -04

            ex. E39 520ia Touring -98
            ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
            ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
            ex. E28 520i -82

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              #7
              Mulla ois joutavana Bosch 0258003512 lambdat. Etummaiset lambdat siis, en tiedä onko samanlaiset myös takana. Ajettu yksi ajokausi (n. 3500km) Nuo todettu toimiviksi ja aikoinaan vaihdoin ne pois kun johdot oli vähän liian pitkät silloiseen autoon (alpina V8) ja ostin alkuperäiset tilalle joissa lyhyet johdot.

              Tuo boschin numero on sama mikä oli niissä alkuperäisissäkin.

              Laita yv jos haluat nuo. Saat vaikka 25€ kipale.
              Last edited by bemmeri; 20-07-2016, 12:03.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • jannmann
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 5856
                • Joccis City

                #8
                Ite oon kyl ymmärtänyt ettei kattien jälkeiset lambdat vaikuta mitenkään moottorin ohjaamiseen.
                Itellä toinen mekaanisesti rikki ja ei mitään vaikutusta.
                Ja ymmärsin kaverin puheista (joka säätää näitä ecuja)
                ettei tosiaan ole vaikutusta kun luki mun ecun tiedot ylös ja tekee haluamani muutokset siihen jotta pääsen eroon sähkö termarista yms. Turhista paskoista.
                Aprilia RSV4

                Comment

                • BMW_Harrastaja
                  BTCF Member
                  • Dec 2012
                  • 819
                  • Oulu area

                  #9
                  Eikös se katin jälkeinen lambda vaan tutki toimiiko katti, jos ei niin alkaa koodia tulla.
                  BMW driver and owner since 2000.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎