Millaiset iskarit kannattaisi vaihtaa jos tarkoitus on vain uusia iskunvaimentimet ja säilyttää alkuperäinen alusta/jouset? Kenen valmistamat alkuperäiset iskarit on ja saako niitä tarvikeliikkeistä? Entä onko joku muu merkki suositeltavampi/parempi? Ja mitä jos kuitenkin innostuu (hillitysti) madaltamaan, niin kannattaisiko sitä ajatellen kuitenkin ostaa erilaiset iskarit jo nyt?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 iskunvaimentimet?
Collapse
X
-
Alkuperäiset on Sachssin tavaraa.
Itsellä on nyt perus Sachssit ja H&R:n 15/30 madallus. Hyvin toimii, eikä ole mitään "pomppimisefektiä", mitä on joskus ollut eri autoissa vakioiskareilla ja madallusjousilla.
Ainakin Tampereen alueella iskarit ja jouset irtosivat parhaaseen hintaan KL-varaosista, vaikka vaan erikseen ostettuina.
-
-
Joo eli ne 120/99 hintaiset ovat sachssin iskarit, tyyppi taisi olla Super Touring. Nämä iskarit ovat kuitenkin täysin identtiset e39:n vakioiden kanssa (alumiiniputkiset jne..).
Bilsteinistä mulla on niin huonot kokemukset, että en kyllä kovin helposti laittaisi niitä enää alle. Älyttömän kovat, ja takaiskarit alkoivat vuotaa n. vuoden päästä (tämä oli kylläkin 1.8T Passatissa). Paras setti on kuitenkin ollut Koni / ABT, (V6 Syncro Passatissa). Tietysti melko arvokas, mutta tämä olikin jo edellisen omistajan virityksiä.
Comment
-
-
Originally posted by KeimoItsellä menee tiistaina alusta vaihtoon. Saksasta tuli Sachs Performance (iskarit+jouset+poh.l.kumit+TÜV-tod) -paketti postikuluineen 610€. Jouset Eibach ja iskarit Sachs.
Ovat käsittääkseni samaa osaa kuin M-paketissa.Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
www.autoteile.cc
Hinta näköjään noussut eli nyt 634 €. Kun ostin, niin se oli ~580 € ja postikulut+käs. päälle eli ~610 €Last edited by Keimo; 05-05-2005, 19:11.
Comment
-
-
Originally posted by Keimowww.autoteile.cc
Hinta näköjään noussut eli nyt 634 €. Kun ostin, niin se oli ~580 € ja postikulut+käs. päälle eli ~610 €Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
E61 530d M-sport -08
E39 528i Touring -97
Yhteydenotot: [email protected] !!
Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
Comment
-
-
Originally posted by ex-VAGItsellä on nyt perus Sachssit ja H&R:n 15/30 madallus.
Comment
-
-
Originally posted by TJJItsekö asensit? Pari juttua askarruttaa: tarvitaanko iskarin yläpään mutterin avaamiseen tosiaan erikoisavain vai miten sen saa irti? Siis eikös siinä ole mutteri ja sen sisällä on kuusiokolo jolla pidetään akselia kiinni?
Toinen tapa on että Hylsy paikalle mutteriin ja putkipihdillä hylsystä kiini, ja työntää keskeltä 6 kolo avaimen paikalle.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Yläpäiden purku juuri noin kun jmp2002 sanoikin. Eikä ollut mitään ongelmia sen negatiivisen kaasun kanssa. Voi olla, että iskari oli n. puolessa välissä, mutta riittävästi puristimlla vaan jousta kasaan.
Mulla (+kaveri apuna) meni ajallisesti eniten aikaa takapään (80% koko ajasta) kanssa. En irroittanut takasisälokareita, jolloin tila loppui kesken, sitten lähdettiin purkamaan alatukivarren kiinnityksiä, jolloin jousi/iskaripaketti tuli jotenkin ulos. Tätä ei kai tarvi kuitenkaan tehdä, jos siis irrottaa ne sisälokarit.
Joka tapauksessa tais olla viimeinen jousi/iskarivaihto minkä itse teen. Kyselin tuota vaihtohommaa, ja sainkin tingattua vaihdon n.200€ (ilman kulmia). Mutta kun aikataulut kyseisen korjaamon kanssa ei oikein sopinut yhteen, niin vaihdoin itse. Jälkeenpäin ajateltuna se 200€ oli naurettavan halpa hinta!
Comment
-
-
Yläpään purku, en tajua miten se lukittuu jos jousen ja jousilautasen vetää yhteen, eikös akseli ole irti niistä? Mutta tuo hylsy/putkipihdit ainakin toimii.
Minkälaiset puristimet tuossa pitäisi olla? Riittääkö nuo halvat vai meneekö hermot/tappaa itsensä? Entäs ulosvetäjä raidetangolle, onnistuuko se ihan vakiolaitteilla? Entä vaihdoitko uudet mutterit vai käytitkö vanhoja?
Voisi tuosta vaihdosta maksaakin, mutta mistäs löytyy vaihtaja joka tekee huolellista työtä ja on lukenut BMW:n vaihto-ohjeet? Ennemmin käytän vaikka pari päivää tuohon vaihtoon kuin teetän sen jossain ja sitten korjaillaan jälkiä ja ihmetellään oliko se aikaisemminkin tuollainen (siis ominaisuus) vai mokattiinko vaihdossa.
Comment
-
-
Originally posted by TJJYläpään purku, en tajua miten se lukittuu jos jousen ja jousilautasen vetää yhteen, eikös akseli ole irti niistä? Mutta tuo hylsy/putkipihdit ainakin toimii.
Minkälaiset puristimet tuossa pitäisi olla? Riittääkö nuo halvat vai meneekö hermot/tappaa itsensä? Entäs ulosvetäjä raidetangolle, onnistuuko se ihan vakiolaitteilla? Entä vaihdoitko uudet mutterit vai käytitkö vanhoja?
Voisi tuosta vaihdosta maksaakin, mutta mistäs löytyy vaihtaja joka tekee huolellista työtä ja on lukenut BMW:n vaihto-ohjeet? Ennemmin käytän vaikka pari päivää tuohon vaihtoon kuin teetän sen jossain ja sitten korjaillaan jälkiä ja ihmetellään oliko se aikaisemminkin tuollainen (siis ominaisuus) vai mokattiinko vaihdossa.
Ihan perus 20ekun puristimet riittää vallan mainiosti.
raidetanko lähtee, kun ottaa mutterin irti (kun alkaa pyörimään pultti mutterin mukana, niin tunkilla nostaa alhaalta raidetankoa, niin loppuu pyöriminen) ottaa mutterin pois, laittaa toisen mutterin paikalle silleen pultin pään tasalle ja lekalla pamauttelee niin irtoaa. sitten vain mutteri pois tunkin avulla, ja pikkukopautus vasaralla, niin se tippuu pois. Oikea raidetangon ulos vedin maksaa 30ekua ad-kuvaston mukaan, ja tavallinen ulosvedin ei mahdu.
Ja tee ensin etupää, niin pystyt autolla järkevästi ajamaan, jos loppuu aika kesken että tarttee ajaa välil, esim oottaa seuraavaa viikonloppua.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by ex-VAGJoka tapauksessa tais olla viimeinen jousi/iskarivaihto minkä itse teen. Kyselin tuota vaihtohommaa, ja sainkin tingattua vaihdon n.200€ (ilman kulmia). Mutta kun aikataulut kyseisen korjaamon kanssa ei oikein sopinut yhteen, niin vaihdoin itse. Jälkeenpäin ajateltuna se 200€ oli naurettavan halpa hinta!e61 535d
Comment
-
Comment