Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 530 kokemukset\viat yms

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    bmw 530 kokemukset\viat yms

    Hei,

    Uusi ja tuleva ? jäsen kirjoittelee.
    Kokeilla on nyt bmw 530 d steptronic ?? laatikolla ja 200 tkm ajaettu saksan tuonti.Hyvät varusteet navi,sähköpenkit ja lähes yksi tärkeimmistä puuttuu nimittäin vakionopeussäädin.
    Sen verran kivan tuntuinen peli että alustavasti kauppoja on siitä "veistelty",joten vielä viime hetken kommentteja kaivataan.
    Joten kysyisin muutama tärkeää asiaa ko. automallista

    Minkälaisia tyyppi\kulutus vikoja on tuossa mallissa

    Kulutus,matka\sekaajo ?

    Koneen kesto ?

    Laatikon kesto ? sittenkin jos auto lastutetaan (220 hp\n.500nm

    Onnistuuko vakionopeus säätimen asennus jäkikäteen ,kustannukset ??

    Tästä autosta kuuluu (ovi auki tilanne) turbosta kevyt "vislaus" kun polkaisee sitä paikalaan onko ominaisuus vai turbo menossa ??

    Ratti tuossa on typerä nelipuolainen malli ,mutta sekin onnistuu vissiin päivittää helposti..

    Kiitoksia
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Originally posted by veku
    Hei,

    Uusi ja tuleva ? jäsen kirjoittelee.
    Kokeilla on nyt bmw 530 d steptronic ?? laatikolla ja 200 tkm ajaettu saksan tuonti.Hyvät varusteet navi,sähköpenkit ja lähes yksi tärkeimmistä puuttuu nimittäin vakionopeussäädin.
    Sen verran kivan tuntuinen peli että alustavasti kauppoja on siitä "veistelty",joten vielä viime hetken kommentteja kaivataan.
    Joten kysyisin muutama tärkeää asiaa ko. automallista

    Minkälaisia tyyppi\kulutus vikoja on tuossa mallissa

    Kulutus,matka\sekaajo ?

    Koneen kesto ?

    Laatikon kesto ? sittenkin jos auto lastutetaan (220 hp\n.500nm

    Onnistuuko vakionopeus säätimen asennus jäkikäteen ,kustannukset ??

    Tästä autosta kuuluu (ovi auki tilanne) turbosta kevyt "vislaus" kun polkaisee sitä paikalaan onko ominaisuus vai turbo menossa ??

    Ratti tuossa on typerä nelipuolainen malli ,mutta sekin onnistuu vissiin päivittää helposti..

    Kiitoksia
    Turbon vislaus meinaa vaihtoa. Normaalisti se ei vislaa. Oletko ajanut sillä kylmänä, jos vislaa silloin, niin menossa on?
    Last edited by Keimo; 05-05-2005, 20:42.

    Comment

    • ex-VAG
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2004
      • 408
      • Tampere

      #3
      Keimo:
      Normaalisti vislaa vai ei?

      No mulla se kuitenkin viheltelee aina, ja lämpösenäkin paikallaan kaasutellessa sen saa viheltämään (näin on ollut jo 20tkm).
      Turbon malli on kai vaihtunut jossain vaiheessa eri tyyppiseen, mulla on taitaa olla vielä se vanhempi, eli 9/99.

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Ei se vislaa silloin kun se on kunnossa (siis kuulet sen sisälle asti). Yleensä päittäisvälystä alkaa olla jo sen verran, jos kylmänä alkaa viheltämään ja saattaa alussa loppua kun paikat lämpenee. Lopun alkua...

        Comment

        • ex-VAG
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2004
          • 408
          • Tampere

          #5
          Nii ja niistä vioista:
          Puslat edessä ja takana (reaktiotangot edessä ja taka-akseli).
          Etu- ja takavakaajien tukitangot (koiranluut)
          Ilmamassamittarit herkästi vaihtoon.
          Ja kyllä niitä turbojakin on jouduttu vaihtamaan. Turbon tyyppi on jossain vaiheessa muuttunut parempaan, mutta en tiedä milloin.

          Vaihteiston pitäsi olla kuitenkin melko kestävä (GM:n tekele).

          Comment

          • ex-VAG
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2004
            • 408
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Keimo
            Ei se vislaa silloin kun se on kunnossa (siis kuulet sen sisälle asti). Yleensä päittäisvälystä alkaa olla jo sen verran, jos kylmänä alkaa viheltämään ja saattaa alussa loppua kun paikat lämpenee. Lopun alkua...
            Joo ei se vielä sisälle kuulu, muuta kuin tuossa ovi- / ikkuna auki tilanteessa.
            Mutta tosiaan kylmällä koneella lähdettäessä (esim talvella) saattaa kuulua vaimea ujellus, ehkä ensimmäiset muutama sata metriä. Kuitenkin siis niin että moottorin lämmöt eivät ole vielä värähtäneetkään. En kylläkään tiedä tuleeko askista vai turbosta.

            Comment

            • jani1632
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 2243
              • Etelä-pohjanmaa

              #7
              Originally posted by Keimo
              Turbon vislaus meinaa vaihtoa. Normaalisti se ei vislaa. Oletko ajanut sillä kylmänä, jos vislaa silloin, niin menossa on?
              Tätä en kyllä ihan täysin allekirjoita...tuon perusteella en kuitenkaan turboa vaihtaisi.
              Jos tämän perusteella turbot ovat "loppu" niin niitähän saisi vaihtaa yhdeksään kymmenestä autosta!
              Tallin täytteet:
              E70 3.0d -09
              E34 540ia -94
              E39 520d -00
              E39 528i M-sport -00
              E60 520i -04
              E30 -86
              E61 520da -09

              Comment

              • veku
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6324
                • P-Pohjanmaa

                #8
                Ei se vislaa silloin kun se on kunnossa (siis kuulet sen sisälle asti). Yleensä päittäisvälystä alkaa olla jo sen verran, jos kylmänä alkaa viheltämään ja saattaa alussa loppua kun paikat lämpenee. Lopun alkua...[/QUOTE]

                Ei todellakaan kuulu sisälle asti tuo "vislaus ääni",vaan oven ollessa auki painan kaasua ns reippaasti jolloin kierrosten laskiessa kuuluu sellainen kevyt vislaus,hyvä että erottaa mutta kuulupa kuitenkin.Auto rekisteröity 2\99 joten onkohan tu nyt sitten tuolle turbolle ominaista.

                Toinen asia jonka panin merkille on kulunut eturenkaan sisäreuna.
                Vois olettaa että jotain on pielessä koska renkaat on muuten kuin uudet mutta,tuo sisäreuna on kulunut ns harjalle ja kuulupa siitä renkaasta sellainen kevyt ujellus + 80km nopeudessa (ei hyvä asia muuten noin hiljaisessa autossa)

                Autossa laitettu saksassa (ajankohta ?) jotkut ap madallusjouset + iskarit merkki ? ja autossa on m5 (replica?) 18" alut 3 viikkoa vanhoilla 245\40 nankang renkailla.
                Auto on siis liikkeessä myynnissä ja kaikki mitä siinä on vialla korjataan.
                Autolle tulee myös 6kk(kuitenkin max 12500km) takuu,eli jos sinä aikana menee jotain niin liike maksaa..ihan hyvä asia.

                Auto on tuotu Suomeen 11\04 jonka jälkeen sillä on ajettu täällä 45 tkm ,soitinkin tälle omistajalle ja hän ei keksinyt autosta mitään moitittavaa.
                Öljyillä oli päässyt 26 tkm jonka jälkeen oli tullut "huoltokutsu",ilmeisesti tuo riippuu paljon miten autolla ajetaan..pätkää vai matkaa.
                Akun ja joku vastus oli laitettu heti Suomessa siihen,myös laatikkoon oli öljyt vaihdettu.Katsatukseseen piti kaksi takapään puslaa vaihtaa.
                Molemmat renkaat kaveri uusi nyt keväällä..hyvä homma ostajaa ajatellen

                Mikäs laatikon öljynvaihtoväli muuten on.
                Onko keulassa pyörivälle moniurahihnalle vaihtovälisuositusta,ja mitä toi pyörittää ??

                Huomenna palautan auton ja sitä ennen pitäis päättää että uskaltaako vaihtaa toisesta saksalaismerkistä (mainitaan nyt sekin eli opelista)tähän.
                Paljon on taas kysymyksiä joihin vastauksia kaivataan
                F11 M550D
                E39 M5
                F26 3.0 Da M-Sport
                E61 535D M-Sport

                Comment

                • buksin-1
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2003
                  • 4592
                  • Keski-Pohjanmaa

                  #9
                  Mikäs laatikon öljynvaihtoväli muuten on.
                  [/QUOTE]

                  Ymmärsin, että on automaatti eli ei öljynvaihtoa lainkaan
                  Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                  Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                  SISUSTAT modaukset

                  Comment

                  • veku
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 6324
                    • P-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by buksin-1
                    Mikäs laatikon öljynvaihtoväli muuten on.
                    Ymmärsin, että on automaatti eli ei öljynvaihtoa lainkaan[/QUOTE]

                    No sehän se eli vasemmalle kun vääntää niin saa käsin hämmentää muuten tekniikka hoitaa vaihdot..mikäs tuo nimi muuten on step vai tiptronic ?
                    Kai tuossakin laatikossa sentään öljyt on,ainakin ex-työkaverin scorpionissa oli öljyt automaattilaatikossa
                    F11 M550D
                    E39 M5
                    F26 3.0 Da M-Sport
                    E61 535D M-Sport

                    Comment

                    • ex-VAG
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 408
                      • Tampere

                      #11
                      Steptronic se on ja sisällä on ns. ikiöljyt.
                      Kovasti on juttua ollut, ettei kannattais lähteä vaihtamaan. Itsekkin hieman epäilen näitä ikiöljyjä, mutta pakko se kai vaan uskoa. Esim paikallinen merkkiliike ei suostu niitä vaihtamaan.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        ei missään tapauksessa öljynvaihtoja tähän laatikkoon.

                        Comment

                        • Keimo
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 2032
                          • Kekkoslovakia

                          #13
                          Originally posted by jani1632
                          Tätä en kyllä ihan täysin allekirjoita...tuon perusteella en kuitenkaan turboa vaihtaisi.
                          Jos tämän perusteella turbot ovat "loppu" niin niitähän saisi vaihtaa yhdeksään kymmenestä autosta!
                          Senhän voi testata, ottaa turbosta imunputken irti ja kokeilee välyksen. Kyllä se vaan on niin, että jos vislaa kuuluvasti (enemmän kylmänä ja vaikka sitten hiljenee kokonaan), niin vaihto on jossain vaiheessa edessä. Kyllä se meteli sitten yltyy, ja silloin viimeistään vaihto edessä. Se vislaus on merkki kuluneisuudesta, ei se vielä rikki ole.

                          Comment

                          • veku
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2005
                            • 6324
                            • P-Pohjanmaa

                            #14
                            No nyt tuli autokaupat tehtyä joten olen disuli bemarin omistaja,toivottavasti
                            tämä on yhtä hyvä peli kun edeltäjänsä oli.
                            Auto fixataan(maalipinnan myllytys+sisäpesu)ja huolletaan(öljyt koneeseen +kaikki suodattimet),renkaat tasapainotetaan ,auraukset tarkistetaan koska eturenkaiden sisä reunat olivat hieman kuluneet(samalla tietty alustan väljyydet tsekataan),pari poltinta vaihdetaan ja sitten sen saa.
                            Toivottavasti tulee olemaan huippupeli
                            F11 M550D
                            E39 M5
                            F26 3.0 Da M-Sport
                            E61 535D M-Sport

                            Comment

                            • Moonshine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1018
                              • Järvenpää

                              #15
                              Onneksi olkoon loistavasta valinnasta!

                              Itsekin haaveilen ajelevani vielä joku päivä 530d:llä, farmari-sellaisella.
                              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎