Nyt on 20tkm ja 7kk takana tuolla Boschin (Volvo) vaihtoanturilla, ja tuntuis taas tulevan vanhat oireet takaisin.
Eli täyskaasulla vaste ei ole enää niin hyvä, kuin anturin vaihdon jälkeen.
Kun kaasua hieman löysää, veto saattaa jopa parantua. Samoin korkeammilla kierroksilla tehot ei ole enää sitä mitä aiemmin. Parhaiten tämän huomaa moottoritienopeuksissa (n. 120 km/h), ja tästä täyskaasutus, meno on verkkaisempaa.
Tietenkin veto on vieläkin huomattavasti parempaa, kuin ennen anturinvaihtoa.
Okei, ilmanputsarikin on sen 20tkm vanha, mutta voisko tuo ilmamassamittari alkaa oireilemaan jo näin äkkiä? Jos näin on, niin pitänee kokeilla sitä pierpurgin vastaava MAF:ia.
Toisaalta ei oikein tule muutakaan mieleen joka tuohon vetoon voisi tällä tavalla vaikuttaa, vai voiko?
Sitten vähän muuta arvailua:
Yksi syy saattasi olla kuitenkin imusarjan tukkoisuus. Tukin EGR:n n. kuukausi sitten, kun auto pölläytteli välillä aika miehekkäitä (mustia) savupilviä. Takana ajanut kaveri sanoi sen kylläkin savuttelevan koko ajan hieman. EGR:n tukkiminen poisti sen savuttelun kuitenkin kokonaan. EGR oli siis jumissa, jolloin imusarjakin on tietenkin saanut omansa.
Olen kuullut, että mersun imusarjoja on jouduttu pesemään EGR:n tukkimisen yhteydessä, mutta kuinkas bemun imusarjat, onko herkästi tukkiintuvaa mallia, ja voisiko oireet olla ym.laisia?
Eli täyskaasulla vaste ei ole enää niin hyvä, kuin anturin vaihdon jälkeen.
Kun kaasua hieman löysää, veto saattaa jopa parantua. Samoin korkeammilla kierroksilla tehot ei ole enää sitä mitä aiemmin. Parhaiten tämän huomaa moottoritienopeuksissa (n. 120 km/h), ja tästä täyskaasutus, meno on verkkaisempaa.
Tietenkin veto on vieläkin huomattavasti parempaa, kuin ennen anturinvaihtoa.
Okei, ilmanputsarikin on sen 20tkm vanha, mutta voisko tuo ilmamassamittari alkaa oireilemaan jo näin äkkiä? Jos näin on, niin pitänee kokeilla sitä pierpurgin vastaava MAF:ia.
Toisaalta ei oikein tule muutakaan mieleen joka tuohon vetoon voisi tällä tavalla vaikuttaa, vai voiko?
Sitten vähän muuta arvailua:
Yksi syy saattasi olla kuitenkin imusarjan tukkoisuus. Tukin EGR:n n. kuukausi sitten, kun auto pölläytteli välillä aika miehekkäitä (mustia) savupilviä. Takana ajanut kaveri sanoi sen kylläkin savuttelevan koko ajan hieman. EGR:n tukkiminen poisti sen savuttelun kuitenkin kokonaan. EGR oli siis jumissa, jolloin imusarjakin on tietenkin saanut omansa.
Olen kuullut, että mersun imusarjoja on jouduttu pesemään EGR:n tukkimisen yhteydessä, mutta kuinkas bemun imusarjat, onko herkästi tukkiintuvaa mallia, ja voisiko oireet olla ym.laisia?
Comment