Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmityslaite-/vesiventtiiliongelma (ratk. #22)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    Lämmityslaite-/vesiventtiiliongelma (ratk. #22)

    Eli auto on -02 525d touring mekaanisella karvalakki ilmastoinnilla.
    Ongelma siis on se, että vesiventtiili kierrätti kaiken nesteen lämppärinkennolle säätimien asennosta riippumatta. Aloitin pelin vaihtamalla pommilla sen kummemmin tutkimatta vesiventtiilin, mutta mitään muutosta tilanteeseen ei tullu...venttiili siis auki koko ajan.

    Nyt mittailin jännitteitä niin maanastaan tulee jatkuva maa ja kun virran kytkee päälle tulee virtapuolelle 0.8volttia.:think

    En nyt oikeen tajua, eikös tässä pitäisi olla maaohjaus, eli jatkuva akkujännitteinen virta +-puolella...minkä kauta virta tulee? Rikkinäisiä sulakkeita en löytäny ja tuon virran putteen takia en nyt oikeen säädinpanelinkaan usko olevan sökö..??

    Se on myös pahasti hämärän peitossa mitä pitäisi mittarin näyttää virtojen ollessa päällä ja yleismittarin ollessa vesiventtiilin - navassa ja autossa akun + sekä säädinpaneelin kylmällä...mulla se on nakutettu akun jännite:think
    Last edited by Saarikoski; 08-08-2016, 13:06.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Originally posted by Saarikoski View Post
    Eli auto on -02 525d touring mekaanisella karvalakki ilmastoinnilla.
    Ongelma siis on se, että vesiventtiili kierrätti kaiken nesteen lämppärinkennolle säätimien asennosta riippumatta. Aloitin pelin vaihtamalla pommilla sen kummemmin tutkimatta vesiventtiilin, mutta mitään muutosta tilanteeseen ei tullu...venttiili siis auki koko ajan.

    Nyt mittailin jännitteitä niin maanastaan tulee jatkuva maa ja kun virran kytkee päälle tulee virtapuolelle 0.8volttia.:think

    En nyt oikeen tajua, eikös tässä pitäisi olla maaohjaus, eli jatkuva akkujännitteinen virta +-puolella...minkä kauta virta tulee? Rikkinäisiä sulakkeita en löytäny ja tuon virran putteen takia en nyt oikeen säädinpanelinkaan usko olevan sökö..??

    Se on myös pahasti hämärän peitossa mitä pitäisi mittarin näyttää virtojen ollessa päällä ja yleismittarin ollessa vesiventtiilin - navassa ja autossa akun + sekä säädinpaneelin kylmällä...mulla se on nakutettu akun jännite:think
    Koitappa kokeeksi syöttää +nastaan jännite jostain muualta.
    Venttiilin pitäisi silloin mennä kiinni.

    Mitäs mittari sanoo kun käännät säädintä lämpimämmälle?

    Comment

    • Saarikoski
      R.I.P.
      • Feb 2005
      • 726
      • KOKKOLA

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Koitappa kokeeksi syöttää +nastaan jännite jostain muualta.
      Venttiilin pitäisi silloin mennä kiinni.

      Mitäs mittari sanoo kun käännät säädintä lämpimämmälle?
      juu pitää testata tuota huomenna vielä...periaatteessahan se ei ratkase mun ongelmaa vaikka ventiili sulkeutuisiki, koska jännite on siis liki sama lämmönsäätimen rullan asennosta huolimatta mittarin ollessa - nastassa ja akun + JOS tuossa nyt siis on se maaohjaus tai se herää jotenkin vasta kun auto käynnissä yms yms..

      Muistaakseni jännite taas vaihtelee lämmönsäätörullan asennon mukaan molemmista nastoista mitattuna välillä 0,4-0,85, vaikka silläkään ei nyt varmaan paljo väliä oo...jostain ties mistä tuo ei virtaa saa ainakaan..
      Last edited by Saarikoski; 30-07-2016, 00:20.

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Saarikoski View Post
        juu pitää testata tuota huomenna vielä...periaatteessahan se ei ratkase mun ongelmaa vaikka ventiili sulkeutuisiki, koska jännite on siis liki sama lämmönsäätimen rullan asennosta huolimatta mittarin ollessa - nastassa ja akun + JOS tuossa nyt siis on se maaohjaus tai se herää jotenkin vasta kun auto käynnissä yms yms..

        Muistaakseni jännite taas vaihtelee lämmönsäätörullan asennon mukaan molemmista nastoista mitattuna välillä 0,4-0,85, vaikka silläkään ei nyt varmaan paljo väliä oo...jostain ties mistä tuo ei virtaa saa ainakaan..
        Sepäs onkin pulssilla ohjattu joten mittarin pitäisi reagoida lämmönsäätöön pomppimalla ylös ja alas.

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #5
          Originally posted by Muurahainen View Post
          Sepäs onkin pulssilla ohjattu joten mittarin pitäisi reagoida lämmönsäätöön pomppimalla ylös ja alas.
          Njuu nyt on testattu ja oon entistä hämmentyneempi.
          Nastoista sain 0.8-3v jännitettä lämmönsäätörullan asennosta riippuen ja kun otan hyppylangalla virran tuolle venttiilille se kyllä sulkeutuu. Nyt siis ihmetyttä aiheuttaa se miks/mistä tuo venttiili saa maata kokoajan, eli vaikka avaimet pois virtalukosta on maa "aktiivisena"

          Hyppylanka kiinni, venttiili pysyy siis kokoajan kiinni niin kauan kuin akussa riittää virtaa. Kuuluisi ilmeisesti olla jatkuva 12v + tinnissä ja katketa tuo maa viim, kun auton virrat katkaisee ?

          Lämmönsäätöpaneelin liittimet irrotettuna edelleen sama, eli maata tulee ja pieni jännite + tinnissä.
          "Hyppylangalla" laitettuna tuo venttiili ottaa virtaa 0,9a kun on kiinni-asennossa. Tuo tuntuu ehkä vähän paljolta. ?

          Enempi tai vähempi tuolla on jotain sekaste, koska vaikka nyt tuon maan tulemisen ongelman saisinkin ratkaistua, ei tuonne nastalle tuu likimainkaan tarpeeks myöskään virtaakaan.

          Niin ja autossa on ilmeisesti alkup. vebasto, joka ei tietääkseni toimi ja en oo sitä sen kummemmin vielä tutkinu, jos sillä nyt jotain merkitystä tässä vois olla.
          Last edited by Saarikoski; 30-07-2016, 10:21.

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            Ei mitään vaikutusta, vaikka nyt on vaihdettu vesiventtiili ja lämmönsäätöpaneeli.

            Edelleen vesiventtiili auki/ei saa virtaa, jotta sulkeutuisi.

            Mistähän nyt sit seuraavaks??

            Comment

            • juha_s
              Alueaktiivi
              • May 2008
              • 447
              • Lappeenranta

              #7
              Voisko ne johdot olla jostain kohti poikki/rispautuneet?
              F11 535d xDrive M-Sport -13

              Comment

              • Saarikoski
                R.I.P.
                • Feb 2005
                • 726
                • KOKKOLA

                #8
                Originally posted by juha_s View Post
                Voisko ne johdot olla jostain kohti poikki/rispautuneet?
                Epäilen suuresti.

                Tähän asti siis asiaan vaikuttavia asioita on, että autosta on poistettu matkan varrella alkup vebasto ja lokarissa roikkuu 2kpl 2:n johdon liitintä.

                Varmaankin vebaston + ja - sekä 2:n johdon liitin joista ei mitään tietoa mitä tekee kun vebasto asennettu.
                Näitten värit valko/pun/kelt ja musta/pun. Ensinmainittu menee lämmönsäätöpaneelille ja tuossa napajännite, toinen eloton.

                Vesiventtiiliä ohjaa rusk/valk piuha, joka menee jonnekin rintapeltiin ja sitte en enää sitä löydä minne menee. Tässä autokäynnissä n. 2v jännite lämmönsäätimen asennosta riippumatta. Jos hyppyytän tämän +napaan venttiili sulkeutuu kuten pitää. Piipprilla en kabiininpuolelta löytäny mistään lämmönsäätimen läheltä/sulakkeista yhteyttä tuohon vesiventtiiliä ohjaavaan johtoon (rusk/valk. )

                Eikö kukaan ihan tosiaan osaa sanoa minne ja mikä lämmönsäätöpaneelilta lähtevä piuha ohjaa tuota vesiventtiiliä.?

                Sitä mietin että jos ja kun autossa on ollu alkup vebasto lähteekö tuolta nyt vebastollepäin johto joka ohjaa suoraan tuota vesiventtiliä vebastottomassa versiossa?

                Tietty jos kuoris jokaisesta piuhasta tuolta lämmönsäätöpaneelilta vähän pois ja alkais mittaamaan?? :think

                Toinen jos jollain ystävällisellä olis purkuauto jossa karvalakki ilmastointi ja saisin säädinpaneelin johtojen järkestyksen niin voisin verrata..parhaimmassa tapauksessa tuo voi alkaa toimimaan kun vaihtaa johdot "vabastottomaan" järkkään?!?

                Mikä muuten on tuolla kulj. jalkatilassa oleva (abaut kaasupolkimen yläpuolella) pienen kaiuttimen näköinen pyöreä vähän kaljatölkkiä pienempi kikkare johon tulee 2kpl muistaakseni 4:n johdon liittimiä. ??
                Last edited by Saarikoski; 07-08-2016, 22:26.

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8257
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Saarikoski View Post
                  Epäilen suuresti.

                  Tähän asti siis asiaan vaikuttavia asioita on, että autosta on poistettu matkan varrella alkup vebasto ja lokarissa roikkuu 2kpl 2:n johdon liitintä.

                  Varmaankin vebaston + ja - sekä 2:n johdon liitin joista ei mitään tietoa mitä tekee kun vebasto asennettu.
                  Näitten värit valko/pun/kelt ja musta/pun. Ensinmainittu menee lämmönsäätöpaneelille ja tuossa napajännite, toinen eloton.

                  Vesiventtiiliä ohjaa rusk/valk piuha, joka menee jonnekin rintapeltiin ja sitte en enää sitä löydä minne menee. Tässä autokäynnissä n. 2v jännite lämmönsäätimen asennosta riippumatta. Jos hyppyytän tämän +napaan venttiili sulkeutuu kuten pitää. Piipprilla en kabiininpuolelta löytäny mistään lämmönsäätimen läheltä/sulakkeista yhteyttä tuohon vesiventtiiliä ohjaavaan johtoon (rusk/valk. )

                  Eikö kukaan ihan tosiaan osaa sanoa minne ja mikä lämmönsäätöpaneelilta lähtevä piuha ohjaa tuota vesiventtiiliä.?

                  Sitä mietin että jos ja kun autossa on ollu alkup vebasto lähteekö tuolta nyt vebastollepäin johto joka ohjaa suoraan tuota vesiventtiliä vebastottomassa versiossa?

                  Tietty jos kuoris jokaisesta piuhasta tuolta lämmönsäätöpaneelilta vähän pois ja alkais mittaamaan?? :think

                  Toinen jos jollain ystävällisellä olis purkuauto jossa karvalakki ilmastointi ja saisin säädinpaneelin johtojen järkestyksen niin voisin verrata..parhaimmassa tapauksessa tuo voi alkaa toimimaan kun vaihtaa johdot "vabastottomaan" järkkään?!?

                  Mikä muuten on tuolla kulj. jalkatilassa oleva (abaut kaasupolkimen yläpuolella) pienen kaiuttimen näköinen pyöreä vähän kaljatölkkiä pienempi kikkare johon tulee 2kpl muistaakseni 4:n johdon liittimiä. ??
                  Mikähän tässä mahtaa olla? -> http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...01&postcount=3
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    en tiedä nyt mistä noita katselet, mutta jos mitenkään mahd niin pystytkö uhrata ajatuksen/vaivan tälle asialle.. käyn tarkistaan tuon pinnin, mutta pystytkö raksia tuonne vebastollista versiota kulkeeko vesiventtiilin ohjaus vebaston kautta tms..?

                    Comment

                    • peto2
                      BTCF Member
                      • Jan 2007
                      • 8257
                      • Järvikylä (Nakkila)

                      #11
                      Originally posted by Saarikoski View Post
                      en tiedä nyt mistä noita katselet, mutta jos mitenkään mahd niin pystytkö uhrata ajatuksen/vaivan tälle asialle.. käyn tarkistaan tuon pinnin, mutta pystytkö raksia tuonne vebastollista versiota kulkeeko vesiventtiilin ohjaus vebaston kautta tms..?
                      Webaston ohjaus toimii väylän kautta. IHKR toimii anturitietojen varassa, Webaston käydessä vain IHKR:n käyntikäsky tulee Webastolta. Ei siis liity asiaan mitenkään. ->

                      Originally posted by WDS
                      Digital Activation Independent Park Heater/Auxiliary Heater

                      Digital Activation Independent Park Heater/Auxiliary Heater
                      Activation via telegrams on K-bus

                      Telegram sequence for auxiliary heater ON:

                      The heating/air conditioning control unit recognizes the need for heating and sends the AUXILIARY HEATER ON telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.
                      If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

                      Telegram sequence for auxiliary heater OFF:

                      The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER OFF telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER OFF feedback to the heating/air conditioning control unit and assumes afterrunning mode.
                      If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 stop attempts are unsuccessful.

                      Telegram sequence for independent park heating ON:

                      The MID or on-board monitor sends the INDEPENDENT PARK HEATING ON telegram via IKE to the heating/air conditioning control unit
                      The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER ON telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.
                      The heating/air conditioning control unit receives the AUXILIARY HEATER ON feedback from the independent park heater/auxiliary heater.
                      If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

                      Telegram sequence for independent park heating OFF:

                      The MID or on-board monitor sends the INDEPENDENT PARK HEATING OFF telegram via IKE to the heating/air conditioning control unit
                      The heating/air conditioning control sends the AUXILIARY HEATER OFF telegram to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER OFF feedback to the heating/air conditioning control unit and assumes afterrunning mode.
                      The heating/air conditioning control unit receives the AUXILIARY HEATER OFF feedback from the independent park heater/auxiliary heater.
                      If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 stop attempts are unsuccessful.

                      Telegram sequence for Telestart:

                      The wavetrap receives the telestart signal and converts the HF signal into an LF signal.
                      The telestart receiver sends a signal to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON message to the heating/air conditioning control unit.
                      The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER ON feedback to the heating/air conditioning control unit and starts up.
                      If no feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON telegram is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

                      Telegram sequence in the event of faults in the independent park heater/auxiliary heater:

                      The independent park heater/auxiliary heater sends a fault message AUXILIARY HEATER OFF to the heating/air conditioning control unit.
                      The heating/air conditioning control unit sends AUXILIARY HEATER ON to the independent park heater/auxiliary heater.
                      The heating/air conditioning control unit waits for the reply AUXILIARY HEATER ON from the independent park heater/auxiliary heater.
                      The AUXILIARY HEATER OFF telegram is sent globally once the AUXILIARY HEATER OFF feedback is received from the independent park heater/auxiliary heater.
                      If the fault message AUXILIARY HEATER OFF is sent repeatedly by the independent park heater/auxiliary heater, the AUXILIARY HEATER ON is sent twice at 1 second intervals. Corresponding fault code entry is made in the fault code memory if all 3 start attempts are unsuccessful.

                      Telegram sequence in the event of fault lock-out in the independent park heater/auxiliary heater:

                      The independent park heater/auxiliary heater sends a fault lock-out message AUXILIARY HEATER OFF to the heating/air conditioning control unit.
                      The BMW DIS Service Tester sends the CANCEL FAULT LOCK-OUT telegram to the independent park heater/auxiliary heater or the fuse for the voltage supply to the independent park heater/auxiliary heater is isolated for 10 seconds .
                      The independent park heater/auxiliary heater sends the AUXILIARY HEATER READY telegram to the heating/air conditioning control unit.
                      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                      ex:
                      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                      Nakkaa privaa jos tarvetta.

                      Comment

                      • Saarikoski
                        R.I.P.
                        • Feb 2005
                        • 726
                        • KOKKOLA

                        #12
                        Jos nyt hölkäsen pöläystä noista sähkökuvista tajusin niin 5 tai 6 nasta on se josta pitäis ohjausjännite lähteä vesiventtiilille.

                        En tiedä kummasta liittimestä, mutta otin nuo liittimet auki molemmat ja samalla katsoin auto käynnissä joka nastan läpi paneelin takaa lämpö min ja max asennossa.

                        Yleismittarin volttipuoli ei reagoinu milläänlailla lämmönsäätörullaan.

                        Pakko varmaan vaan myöntää että mää en sit osaa vaan.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8257
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by Saarikoski View Post
                          Jos nyt hölkäsen pöläystä noista sähkökuvista tajusin niin 5 tai 6 nasta on se josta pitäis ohjausjännite lähteä vesiventtiilille.

                          En tiedä kummasta liittimestä, mutta otin nuo liittimet auki molemmat ja samalla katsoin auto käynnissä joka nastan läpi paneelin takaa lämpö min ja max asennossa.

                          Yleismittarin volttipuoli ei reagoinu milläänlailla lämmönsäätörullaan.

                          Pakko varmaan vaan myöntää että mää en sit osaa vaan.
                          Niin siis liittimien täytyy tietysti olla kiinni paneelissa jotta paneeli voi syöttää virtaa sinne venttiilin suuntaan. Liitinhän on vieläpä sellainen että se kuori jossa vipu on, pitää irrottaa jotta mittarin piikin saa lähellekään oikeaa paikkaa. Pinnistä 5 tulee ohjaus yksiventtiilisessä mallissa, 6 pitäisi olla tyhjänä.
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            #14
                            Vitospinni, joka mun järkeilyn mukaan pitäs nyt sit olla se ohjausjohto näyttää tolta. (Kelta/rusk.)


                            Heh. Joo toki liittimet oli kii. Liittimet saa kiinni ilman sitä suojakuorta ja johdonpätkällä jossa muutama säie päässä saa mitattua sieltä välistä kätevästi. Kuorin tuota vitostinnin johtoa vielä ja varmistin asian sieltäkin vielä. Ei reagoi.

                            Last edited by Saarikoski; 08-08-2016, 00:19.

                            Comment

                            • peto2
                              BTCF Member
                              • Jan 2007
                              • 8257
                              • Järvikylä (Nakkila)

                              #15
                              Originally posted by Saarikoski View Post
                              Vitospinni, joka mun järkeilyn mukaan pitäs nyt sit olla se ohjausjohto näyttää tolta. (Kelta/rusk.)


                              Heh. Joo toki liittimet oli kii. Liittimet saa kiinni ilman sitä suojakuorta ja johdonpätkällä jossa muutama säie päässä saa mitattua sieltä välistä kätevästi. Kuorin tuota vitostinnin johtoa vielä ja varmistin asian sieltäkin vielä. Ei reagoi.
                              Sinne 5-pinniin pitäisi tulla +12v kun käännät kokonaan kylmälle, 0v täysin kuumalla ja pulsseja n. 2s jaksoissa niiden välillä.

                              Jos ei tule mitään missään vaiheessa niin F9 ja F20 tarkastukseen (hanskalokerossa) ja jos ne on ehjiä niin läppäriä ja livedataa anturitiedoista.
                              Last edited by peto2; 08-08-2016, 00:33.
                              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                              ex:
                              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                              Nakkaa privaa jos tarvetta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎