Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530 sammumis ongelma?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Triominos
    BTCF Member
    • May 2012
    • 10
    • suomi

    e39 530 sammumis ongelma?

    Kysees 99vm 530d manuaali bimmeri, vikana että sammuu kovemmin kiihdyttäessä, lyö suoraan koneen sammuksiin... siirtopumppu ja tankin pumput ehjät. Vikakoodeja luettu mutta ei päästä ecun sisälle?!? Mistähä tätä lähtee selvittelemää ekana, muilla samanlaista ongelmaa ollut? "Normaali" ajulla pintakaasulla töröttäessä ongelmaa ei ole
  • make2929
    Bimmer Rookie
    • Feb 2012
    • 92
    • etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Triominos View Post
    Kysees 99vm 530d manuaali bimmeri, vikana että sammuu kovemmin kiihdyttäessä, lyö suoraan koneen sammuksiin... siirtopumppu ja tankin pumput ehjät. Vikakoodeja luettu mutta ei päästä ecun sisälle?!? Mistähä tätä lähtee selvittelemää ekana, muilla samanlaista ongelmaa ollut? "Normaali" ajulla pintakaasulla töröttäessä ongelmaa ei ole
    Täsmälleen samaa ongelmaa, mulla loppui toistaseksi turbon tankon säädöllä, oli siivet väärässä asennossa.

    Comment

    • djs^
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2009
      • 1177
      • Mikkeli

      #3
      tätä on jo useammassa topicissa kyselty jotka löytyvät e39 osion etusivulta. tosin, haluaisin itsekkin tietää tähän syyn? meinaan ihan sama ongelma, ja nyt sitten muuttui sellaiseksi että sytytti hehkun valon eikä meinaa kulkea enään mihinkään.
      EX :
      -E36 316
      -E36 325
      -E39 523
      -E39 530dA M-Sportx2
      -E60 525dA M-Sport x2
      -E60 545i Matte white
      -E53 x5
      -E91 3xx

      Comment

      • koma
        Bimmer Rookie
        • Jul 2013
        • 55
        • Juupajoki/Tampere

        #4
        Omassa oli suuttimissa liikaa ohivuotoa ja oireet oli just samanlaiset.Inpalla pitäis päästä ecuun kiinni,rail paineesta tais oma herjata.

        Comment

        • djs^
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1177
          • Mikkeli

          #5
          Originally posted by koma View Post
          Omassa oli suuttimissa liikaa ohivuotoa ja oireet oli just samanlaiset.Inpalla pitäis päästä ecuun kiinni,rail paineesta tais oma herjata.
          joo rail paineesta tuli herjaa itellekkin. pitäis vaan päästä nyt katsomaan mikä/mitkä suuttimet menee vaihtoon. kai noita voi vaihtaa yhden kerrallaan?
          EX :
          -E36 316
          -E36 325
          -E39 523
          -E39 530dA M-Sportx2
          -E60 525dA M-Sport x2
          -E60 545i Matte white
          -E53 x5
          -E91 3xx

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by djs^ View Post
            joo rail paineesta tuli herjaa itellekkin. pitäis vaan päästä nyt katsomaan mikä/mitkä suuttimet menee vaihtoon. kai noita voi vaihtaa yhden kerrallaan?
            Voi vaihtaa yksitellen. Mittaa ohivuodot.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • djs^
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2009
              • 1177
              • Mikkeli

              #7
              nyt löytyi todennäköinen syy sammumiselle itselläni. Vikakoodit luettiin ja antoi kuvassa olevat. tuo kaasupedaalin kaksi anturiahan (1&2) pitäisi seurata toinen toistaan, ja kakkosen prosentit on aivan sekaisin verrattuna yhteen, välillä pysyy nollassa ja välillä molemmat 100%.
              Attached Files
              EX :
              -E36 316
              -E36 325
              -E39 523
              -E39 530dA M-Sportx2
              -E60 525dA M-Sport x2
              -E60 545i Matte white
              -E53 x5
              -E91 3xx

              Comment

              • make2929
                Bimmer Rookie
                • Feb 2012
                • 92
                • etelä-pohjanmaa

                #8
                Sama ongelma riivaa, välillä auto toimii kk moitteetta välillä sammuu kovassa kiihdytyksessä kokoajan, normaalissa ajossa toimii kuin kello.

                Voiko turbon tanko vaikuttaa kuinka tuohon sammumiseen, viimeksi kun säädettiin auto sammui huomattavasti vähemmän kuin aiemmi?? Tanko ei varmaan ole vielä ihan oikeassa kohdassa koska alkaa ahtaa 2200-2300 kierroksen kohdassa.


                Kun auto toimii 2800 kierroksen kohdassa tulee tavallaa pieni nykäisy tämän huomaa kun auto ei sammu, ja jos sammuu se tapahtuu juurikin noilla kierrosalueilla, tehot on tallella ja ohjelmoitu.

                Tankinpumppu, siirtopumppu vaihdettu vuos sitte.

                Mistä lähteä liikkeelle vikaa etsimään ? Vikakoodeja ei löydy
                Last edited by make2929; 11-09-2016, 09:14.

                Comment

                • Hezman
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2012
                  • 708
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Originally posted by make2929 View Post
                  Sama ongelma riivaa, välillä auto toimii kk moitteetta välillä sammuu kovassa kiihdytyksessä kokoajan, normaalissa ajossa toimii kuin kello.

                  Voiko turbon tanko vaikuttaa kuinka tuohon sammumiseen, viimeksi kun säädettiin auto sammui huomattavasti vähemmän kuin aiemmi?? Tanko ei varmaan ole vielä ihan oikeassa kohdassa koska alkaa ahtaa 2200-2300 kierroksen kohdassa.


                  Kun auto toimii 2800 kierroksen kohdassa tulee tavallaa pieni nykäisy tämän huomaa kun auto ei sammu, ja jos sammuu se tapahtuu juurikin noilla kierrosalueilla, tehot on tallella ja ohjelmoitu.

                  Tankinpumppu, siirtopumppu vaihdettu vuos sitte.

                  Mistä lähteä liikkeelle vikaa etsimään ? Vikakoodeja ei löydy
                  Live-datan tutkintaan, Testo paras ohjelma siihen hommaan.

                  Comment

                  • make2929
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2012
                    • 92
                    • etelä-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by Hezman View Post
                    Live-datan tutkintaan, Testo paras ohjelma siihen hommaan.

                    Kiitos, viittikkö hieman valottaa eli mikä ohjelma on kyseessä ja mistä olisi mahdollista tilata ??

                    Comment

                    • Hezman
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2012
                      • 708
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Teston voit ladata tuolta. Sieltä löytyy myös ohjeistusta ohjelman käyttöön.
                      Tarvit lisäksi vain inpan ja kaapelin. Jos myös ne uupuu niin uskoisin foorumilta löytyvän pienellä vaivalla.

                      http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=oma+proggis

                      Comment

                      • make2929
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2012
                        • 92
                        • etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by Hezman View Post
                        Teston voit ladata tuolta. Sieltä löytyy myös ohjeistusta ohjelman käyttöön.
                        Tarvit lisäksi vain inpan ja kaapelin. Jos myös ne uupuu niin uskoisin foorumilta löytyvän pienellä vaivalla.

                        http://www.btcf.fi/forum/showthread....ht=oma+proggis
                        Päivitystä, antoi vihdoinkin vikakoodin, railpaineen säätimestä, mutta onko vika kuitenkaa itse säätimessä ?

                        Comment

                        • djs^
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1177
                          • Mikkeli

                          #13
                          omassa jatkuu vieläkin tuo sammuminen. todella raivostuttavaa. sammuu ennenkaikkea silloin, kun lähtee alakierroksilta kaasupohjassa kiihdyttämään, silloin ei välttämättä edes sammu jos kiihdytyksen aloittaa 1500-> ylempäätä. vikakoodeja ei muistiin jää.
                          EX :
                          -E36 316
                          -E36 325
                          -E39 523
                          -E39 530dA M-Sportx2
                          -E60 525dA M-Sport x2
                          -E60 545i Matte white
                          -E53 x5
                          -E91 3xx

                          Comment

                          • make2929
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2012
                            • 92
                            • etelä-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by make2929 View Post
                            Päivitystä, antoi vihdoinkin vikakoodin, railpaineen säätimestä, mutta onko vika kuitenkaa itse säätimessä ?
                            Neuvoa viisaamilta, railpaineen säädin vaihdettiin bosch, osa tilattiin säätimen runko numerolla, mutta 2 viimeistä numeroa eri(uudessa säätimessä) liitin sama molemmissa, mutta kärki eri.

                            Onko nyt tullut kuitenkin väärä osa, koska tehoista katosi osan vaihdon jälkeen varsinkin alaväännöt? Auto käynnistyy ja toimii muuten hyvin, mutta edelleen tekee pienen niiauksen 3000rpm kohdassa.
                            Last edited by make2929; 21-10-2016, 08:47.

                            Comment

                            • make2929
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2012
                              • 92
                              • etelä-pohjanmaa

                              #15
                              Jatketaan yksin puhumista, railpaineensäädin tosiaan vaihdettii eikä auto enää sammu, tosin tekee pienen nykäyksen 3000rpm kohdalla jossa aikoinaan sammui jos sammui, tuo vähän mietityttää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎