Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d polttaa startteja?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juiceE36
    Bimmer Rookie
    • Oct 2003
    • 73
    • Espoo

    530d polttaa startteja?

    Seuraavanlaista ongelmaa siis;

    Vanha startti kiukutteli melkein pari vuotta, välillä toimi paremmin välillä huonommin. Pari viikkoa sitten alkas näyttää siltä että nyt on tultu tien päähän joten pikaisen hintavertailun jälkeen KL-varaosista uus startti hakien. Vaihdoin sen ja pelas hienosti, 5 päivää. Kesken starttauksen kuuluu naps, moottorin pyöritys loppuu mutta startin sähkömoottori jää pyörimään, ei reagoi mitenkään virta-avaimeen jne vaan ainoa ratkaisu on ottaa akunkenkä irti. Ei muutaku kiukulla kooällästä uus startti ja vaihtaen, tälläkertaa pelas päivän ja taas sama homma.

    Eli mikäs prkl niitä nyt sitten rikkoo? Tuota ensimmäistä kun yleismittarilla mittailin niin kaikki navat on yhteydes toisiinsa ja runkoon, aikalailla totaalioikkari siis. Sen laitoin tietysti valmistusvian piikkiin mutta eikai noita nyt kahta perätysten luulisi tulevan? Startit on siis tehdasuusia Valeoita... Auton antamia virtoja en vielä ehtinyt mittailemaan kun pärähti aamulla katokseen ja siitä kiireellä ja kiukulla taksilla töihin...

    Ja auto siis tuo -99 tomaattitoukka mikäli se mihinkään mitään vaikuttaa...
    e61 530da M-Sport & e36 325i
  • MaxSound
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2009
    • 255
    • Kajaani

    #2
    Virtalukonpohja sökö, startti jää päälle ja särkyy?
    E39 525DA Touring -01, 540tkm

    Comment

    • ts18056
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2010
      • 276
      • Joroinen

      #3
      Taikka hammaskehä paskana, jumittaa ja polttaa startin? 99 Saabin kanssa noita joutui jumppaamaan, kylmänä toimi OK, lämmetessään sanoi klik, klik... Olikohan se kolmas (vaihtolaite) kun toimi...
      E39 525i -01
      ex 750iL -96

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10037
        • KVLA

        #4
        Akkukaapelit (kiinnityksineen) ja moottorin maadoitukset kannattaa myös tarkastaa. Minkä merkkisiä uusia startteja olet sinne vaihdellut? Ja onko uusia vai ns."takuu kunnostettuja"?
        Last edited by Heguli 31; 13-08-2016, 18:01.

        Comment

        • Käyttäjä
          Bimmer Rookie
          • Oct 2014
          • 60
          • kuun pimeä puoli

          #5
          Mulla hajos startti kun siitä lohkon haarasta vuosi hiljalleen jäähdytysnestettä suoraan päälle ja veti oikariin
          e61 530d 2004
          ex e39 530d sedan 2001, e46 318i touring

          Comment

          • juiceE36
            Bimmer Rookie
            • Oct 2003
            • 73
            • Espoo

            #6
            Virheellisesti ehkä kirjoitin tuonne alkuun että startit palaa. Starttimoottori itsessään siis ei kärtsää vaan solenoidi ilmeisesti sulaa jumiin ja syöttää jatkuvasti virtaa läpi jolloin startti pyörii niin kauan ku akkua riittää. Ratasta ei kuitenkaan lyö kehälle, eli startti pyörii tyhjää.

            Ja kuten aiemmin jo kirjoitin niin tehdaskunnostettuja(?) valeoita ovat, made in poland

            Tietääkö joku saisko jostain pelkkiä uusia solenoideja?
            e61 530da M-Sport & e36 325i

            Comment

            • Heguli 31
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 10037
              • KVLA

              #7
              Originally posted by juiceE36 View Post
              Startit on siis tehdasuusia Valeoita... ...
              Originally posted by juiceE36 View Post
              Ja kuten aiemmin jo kirjoitin niin tehdaskunnostettuja(?) valeoita ovat, made in poland
              Eipä tuo minulle olisi kyllä tuosta auennut,että kyseessä oli kunnostettuja laitteita. Se kyllä jo selittääkin paljon...

              Comment

              • juiceE36
                Bimmer Rookie
                • Oct 2003
                • 73
                • Espoo

                #8
                Originally posted by ts18056 View Post
                Taikka hammaskehä paskana, jumittaa ja polttaa startin? 99 Saabin kanssa noita joutui jumppaamaan, kylmänä toimi OK, lämmetessään sanoi klik, klik... Olikohan se kolmas (vaihtolaite) kun toimi...
                Tälle vastaukselle osittaiset pisteet. Parin tunnin ihmettelyn tuloksena selvisi että ratas jäi tosiaan jumimaan hammaskehälle, mutta ikäänkuin sellaiseen välitilaan jossa virta kulkee läpi mutta veto ei kytkeydy. Startti nro. 2 siis toimii taas, ensimmäinen ehti ilmeisesti kärähtää, liekkö pyörinyt jonkunmatkaa mukana jossain vaiheessa ja irronnut sitten omia aikojaan.

                Kiitokset osallistuneille ja pahoittelut paikoin epäselvästä termistöstä.
                e61 530da M-Sport & e36 325i

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎