Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i akku tyhjenee nopeasti virrat päällä..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Samppasika
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 769
    • Kempele

    E39 528i akku tyhjenee nopeasti virrat päällä..

    Olen ihmetellyt tuota autoni ominaisuutta, eli kun jostain syystä joutuu seisottamaan autoa virta avain 2 asennossa eli virrat päällä, akku tyhjenee todella nopeasti, noin 10-30 minuuttia ja auto ei enää jaksa startata.
    Akun pitäisi olla alle vuoden vanha originaali 80Ah BMW akku, joka vaihdettiin autoon viime kesänä Saksassa.
    Mikä tuossa autossa syö niin paljon virtaa, ettei kärsi seisottaa virrat päällä yhtään? Onko 80Ah liian pieni Navilla, tasonsäädöllä ja DSP:llä jne.. härpäkkeillä varustetulle autolle...
    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
    E61 530d M-sport -08
    E39 528i Touring -97

    Yhteydenotot: [email protected] !!

    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.
  • Rapamaha
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2003
    • 683
    • -

    #2
    Originally posted by Samppasika
    Olen ihmetellyt tuota autoni ominaisuutta, eli kun jostain syystä joutuu seisottamaan autoa virta avain 2 asennossa eli virrat päällä, akku tyhjenee todella nopeasti, noin 10-30 minuuttia ja auto ei enää jaksa startata.
    Akun pitäisi olla alle vuoden vanha originaali 80Ah BMW akku, joka vaihdettiin autoon viime kesänä Saksassa.
    Mikä tuossa autossa syö niin paljon virtaa, ettei kärsi seisottaa virrat päällä yhtään? Onko 80Ah liian pieni Navilla, tasonsäädöllä ja DSP:llä jne.. härpäkkeillä varustetulle autolle...
    Mikäs päivä/ilta tehtäis vertailevia virrankulutusmittauksia? Mulla on tontilla joutilas 88Ah Vartan Blue Dynamic varavoimalähteeksi.

    Comment

    • Samppasika
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 769
      • Kempele

      #3
      Originally posted by Rapamaha
      Mikäs päivä/ilta tehtäis vertailevia virrankulutusmittauksia? Mulla on tontilla joutilas 88Ah Vartan Blue Dynamic varavoimalähteeksi.
      Eli tieteen nimissä annettais akkujen tyhjetä tontilla ja sitten huomattais, ettei siinä Vartassa ollutkaan virtaa.... Asiaan: Ootko itse huomannut moista ominaisuutta, että akku tyhjenee todella lyhyessä ajassa, kun on virrat päällä? Muilta E39 kuskeilta myös kommenttia...
      Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
      E61 530d M-sport -08
      E39 528i Touring -97

      Yhteydenotot: [email protected] !!

      Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

      Comment

      • Moonshine
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 1018
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Samppasika
        siaan: Ootko itse huomannut moista ominaisuutta, että akku tyhjenee todella lyhyessä ajassa, kun on virrat päällä? Muilta E39 kuskeilta myös kommenttia...
        Olo on melkoisen tyhjä tämän toteamuksen jälkeen, mutta: En oo huomannu
        "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

        Comment

        • Rapamaha
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 683
          • -

          #5
          Originally posted by Samppasika
          Eli tieteen nimissä annettais akkujen tyhjetä tontilla ja sitten huomattais, ettei siinä Vartassa ollutkaan virtaa.... Asiaan: Ootko itse huomannut moista ominaisuutta, että akku tyhjenee todella lyhyessä ajassa, kun on virrat päällä? Muilta E39 kuskeilta myös kommenttia...
          Ei vaan tehtäs vertailevia virtamittauksia, paljonko haukkaa idlenä, virrat päällä jne. Sitten kun sulla ryystää jokin turha lisävaruste >100mA, niin riivitään se pois ja lunastan sen kympillä

          Comment

          • Samppasika
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 769
            • Kempele

            #6
            Originally posted by Rapamaha
            Ei vaan tehtäs vertailevia virtamittauksia, paljonko haukkaa idlenä, virrat päällä jne. Sitten kun sulla ryystää jokin turha lisävaruste >100mA, niin riivitään se pois ja lunastan sen kympillä
            Voihan prkl... Ja kohta kaik on män ja halvalla Nyt painun pihalle kaivamaan kuoppaa (itelleni)...... Hellehattupelle se lapiomies......
            Ps. voishan tuota joskus mittailla... Hyvä yleismittari kyllä löytyy tuohon tarkoitukseen...
            Ja sitten mitataan paljonko vie startatessa ja päästään siitäkin mittarista eroon kätevästi helpolla kontra pienellä vaivalla (unfused 20A DC)..
            Nyt pihalle kuopimaan ja röhkimään lapion varteen...
            Last edited by Samppasika; 10-05-2005, 12:03.
            Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
            E61 530d M-sport -08
            E39 528i Touring -97

            Yhteydenotot: [email protected] !!

            Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

            Comment

            • Shadow-line
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2004
              • 245
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Samppasika
              Olen ihmetellyt tuota autoni ominaisuutta, eli kun jostain syystä joutuu seisottamaan autoa virta avain 2 asennossa eli virrat päällä, akku tyhjenee todella nopeasti, noin 10-30 minuuttia ja auto ei enää jaksa startata.
              Akun pitäisi olla alle vuoden vanha originaali 80Ah BMW akku, joka vaihdettiin autoon viime kesänä Saksassa.
              Mikä tuossa autossa syö niin paljon virtaa, ettei kärsi seisottaa virrat päällä yhtään? Onko 80Ah liian pieni Navilla, tasonsäädöllä ja DSP:llä jne.. härpäkkeillä varustetulle autolle...
              Samaa ihmettelin itekin viime kesänä, esim. kauppareissun aikana jäit vartoileen autoon, virrat päällä, tuuletin, radio päällä, niin jo reilun 15min.päästä käynnistys huomattavasti laiskempaa.Puoli tuntia oli jo melkein tappo, kerran työntämällä käyntiin!Akku orkkis 90Ah, luultavasti vajaa 2v vanha.

              Asiaa sen enempää tutkimatta kesällä, käytin syksyllä sähköliikkeessä autoa akun kuormitus ja jännitteen mittaus testissä talvea varten, piti olla uutta vastaavassa kondiksessa. Helmikuun pakkasissa yks aamu akku pimeenä, laitoin uuden ZAP:in 100Ah akun-->tuon jälkeen 30min virrat päällä jne. ei mitään onkelmaa. Eli jotain ihmeellistä tuossa gyntherin akussa täytyi olla..?

              Vähän OT,oli muuten ex 300td W124 (tuontiauto sekin) samoja vaivoja, jotka korjautuivat myöskin akun uusimisella. Siinä tosin ns. mukavuusvarusteita ei juuri ollut.. kääntyvät etupyörät taisi olla ainoot

              Comment

              • Samppasika
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2004
                • 769
                • Kempele

                #8
                Originally posted by Shadow-line
                Samaa ihmettelin itekin viime kesänä, esim. kauppareissun aikana jäit vartoileen autoon, virrat päällä, tuuletin, radio päällä, niin jo reilun 15min.päästä käynnistys huomattavasti laiskempaa.Puoli tuntia oli jo melkein tappo, kerran työntämällä käyntiin!Akku orkkis 90Ah, luultavasti vajaa 2v vanha.

                Asiaa sen enempää tutkimatta kesällä, käytin syksyllä sähköliikkeessä autoa akun kuormitus ja jännitteen mittaus testissä talvea varten, piti olla uutta vastaavassa kondiksessa. Helmikuun pakkasissa yks aamu akku pimeenä, laitoin uuden ZAP:in 100Ah akun-->tuon jälkeen 30min virrat päällä jne. ei mitään onkelmaa. Eli jotain ihmeellistä tuossa gyntherin akussa täytyi olla..?

                Vähän OT,oli muuten ex 300td W124 (tuontiauto sekin) samoja vaivoja, jotka korjautuivat myöskin akun uusimisella. Siinä tosin ns. mukavuusvarusteita ei juuri ollut.. kääntyvät etupyörät taisi olla ainoot
                Eli tuo viime kesänä Saksassa merkkiliikkeessä uusittu akku ei välttämättä olekaan kovin hääppöinen akuksi, vaikkakin uusi. (Ellei sitten ole laittaneet sieltä huollon nurkasta jonkin vara akun, joka on jo vuosikymmenen siellä maannut...???)
                Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                E61 530d M-sport -08
                E39 528i Touring -97

                Yhteydenotot: [email protected] !!

                Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                Comment

                • insp
                  BTCF Member
                  • Sep 2002
                  • 827
                  • Iittala

                  #9
                  Mites on laturin kunto? Jaksaako puskea tarpeeksi poweria? Itse en enempää tiedä, vaarilla vaan oli wanhassa 300d mesessään sama ongelma. Ongelmana oli siis heikkotehoinen laturi, kun auto oli tehty lämpöiseen maahan.
                  ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                  Comment

                  • Samppasika
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2004
                    • 769
                    • Kempele

                    #10
                    Originally posted by insp
                    Mites on laturin kunto? Jaksaako puskea tarpeeksi poweria? Itse en enempää tiedä, vaarilla vaan oli wanhassa 300d mesessään sama ongelma. Ongelmana oli siis heikkotehoinen laturi, kun auto oli tehty lämpöiseen maahan.
                    Käynnissä ollessa n. 14V pukkaa jännitetä, eli ei taida olla laturista kiinni. Ja ongelma on vain kun seisottaa virrat päällä. Normaali tilanteessa eli avaimet taskussa ja ovet kiinni ei mitään probleemaa edes pahimmilla pakkasilla.
                    Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                    E61 530d M-sport -08
                    E39 528i Touring -97

                    Yhteydenotot: [email protected] !!

                    Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                    Comment

                    • Rahu
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 6464
                      • Tuusula

                      #11
                      Mulla sama ongelma mutta tänään kuulemma tyhjeni tankkauksen aikana noin 2-3min, eli mitä VITTUA? Akku on uusi n.1/2v vanha, mulla ei ole tehnyt mutta emännälle tykkää tehdä tota!


                      Eli voitinko mä nyt jotain kun mulla tyhjenee nopeiten?
                      BMW Service
                      P.o4oo925441
                      [email protected]
                      Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                      Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                      Comment

                      • Leka
                        BTCF Member
                        • Sep 2003
                        • 7701
                        • Vilppula

                        #12
                        Originally posted by Rahu
                        Mulla sama ongelma mutta tänään kuulemma tyhjeni tankkauksen aikana noin 2-3min, eli mitä VITTUA? Akku on uusi n.1/2v vanha, mulla ei ole tehnyt mutta emännälle tykkää tehdä tota!


                        Eli voitinko mä nyt jotain kun mulla tyhjenee nopeiten?
                        Kyllä tuolla ajalla jo joku pokaali täytyy saada Mun E34:n tyhjää akun starttauskelvottomaan kuntoon virrat päällä seisottaessa noin tuntiin, tuo on tullut pari kertaa vahingossa kokeiltua... En ole mitannut mihin tuo virta katoaa.
                        sigpic

                        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                        Comment

                        • tihuovin
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2003
                          • 1422
                          • Oulu

                          #13
                          Lämppärinpuhallin syö virtaa yllättävän paljon, vaikka se olisi kuinka pienellä. Täydellä teholla se viekin (kenties) yli 10A. Mutta siltikin tuo ihmeelliseltä kuulostaa.

                          Akun rasitustesti kannattaa ehdottomasti käydä teettämässä, samalla tarkistavat laturin kunnon. Pelkkä jännitteen mittaus kun ei ihan koko totuutta aina kerro, jännite + virtamittaus kertoo.

                          Akkuliikkeet tekevät sen ilmaiseksi, asiantuntevat/asialliset jopa huijaamatta (eli eivät väitä ihan toimivaa akkua sököksi). Tosin yhtään "huijaavaa" liikettä en tiedä, mutta voisin kuvitella että sellaisiakin nykyaikana löytyy, on se maailmameno sen verran hurjaksi mennyt.

                          Timo

                          Comment

                          • Moonshine
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2003
                            • 1018
                            • Järvenpää

                            #14
                            Huolimatta aiemmasta kommentistani jatkan vielä hieman

                            Nimittäin talvella tuli käytettyä taukopuhallinta (REST) aika paljon, ja sehän kuitenkin puhkui luokkaa 10 minuuttia, ja monesti vielä useita kertoja peräjälkeen. Joten kuulostaisi kyllä melkoisen oudolta tuollainen muutaman minuutin aikana tapahtuvan akun totaalirelaksaatio.
                            TIS vihjailee ongelmista ohjausboksien kanssa, eli viallinen boksihan voi toki purkaa akkua. Eli eipä tuosta taida muulla selvitä, kun mittailemalla virrankulutusta auton seisoessa paikallaan. Kieltäydyn edelleen uskomasta että tuo olisi ominaisuus.
                            "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                            Comment

                            • Samppasika
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2004
                              • 769
                              • Kempele

                              #15
                              Originally posted by Moonshine
                              Huolimatta aiemmasta kommentistani jatkan vielä hieman

                              Nimittäin talvella tuli käytettyä taukopuhallinta (REST) aika paljon, ja sehän kuitenkin puhkui luokkaa 10 minuuttia, ja monesti vielä useita kertoja peräjälkeen. Joten kuulostaisi kyllä melkoisen oudolta tuollainen muutaman minuutin aikana tapahtuvan akun totaalirelaksaatio.
                              TIS vihjailee ongelmista ohjausboksien kanssa, eli viallinen boksihan voi toki purkaa akkua. Eli eipä tuosta taida muulla selvitä, kun mittailemalla virrankulutusta auton seisoessa paikallaan. Kieltäydyn edelleen uskomasta että tuo olisi ominaisuus.
                              Irrotin akun ihan mielenkiinnosta, josko löytyisi jokin valmistusajankohdan ilmoittava tarra tms. ja laitoin lataukseen... Löytyi tarra jossa kerrotaan että tyhjä akku ladattava ensikerran viimeistään 12/04. Ei muuta. Akku ei ollut nyt tyhjä koska on suoraan ajosta, mutta tuossa akussa oleva varauksen ilmaisin ei kyllä ollut vihreälläkään. Akussahan on sellainen linssi päällä, jonka alla ilmeisesti ominaispainomittari, jonka pitäis näyttää vihreää akun ollessa ok? Latauksen jälkeen mittaan virrat auton seisoessa virta avain paikoillaan virrat päällä...
                              Alku aina hankalaa, lopussa ihme jos seisoo...
                              E61 530d M-sport -08
                              E39 528i Touring -97

                              Yhteydenotot: [email protected] !!

                              Käyn harvoin foorumilla ja privaviestit jää usein lukematta pitkältä ajalta.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎