Eli nyt tais sit tulla se kaikista paskin keissi eteen.
Autona 530da 1999..
Rattaan kuva ja huutomerkki. Inpalla koodi:
error code: 52 gear check 2
Ratas sammuu, kun laittaa virrat uudelleen. Loota on toiminut hyvin ja vaihtanut pehmeesti. Nyt kakkosvaiheella ei voi kiihdyttää juuri lainkaan, koska koko auto tärisee hulluna ja lyö vikatilan päälle. Muut vaihteet toimii jees.
Kiihdyttäessä on muutenkin pitänyt erittäin outoa ääntä etupään suunnalta. Hirveetä jyrinää mörinää. Aina kun lyö kickdownin alas.
Kuka tietää koodista jotakin? Voiko sen aiheuttaa jokin muu? Oon ajatellut et kardaanissa olisi löysää jossakin mut taitaa olla toi loota sit kyseessä?
Kuva:

Näyttää siltä, että nyt pitää miettiä mitä vaihdetaan, auto, ehkä turbiini(?) vai laatikko? hyi että ja postikin toi mätkyt tänään.


Edit:
Vielä, eli auto käyttäytyy tasakaasulla, mummonjalalla eli kierrokset alta 2000rpm hyvin. Vaihtoja ei huomaa eli pehmeästi ja liikkuu tasaisesti. Ylämäkeen (pienet kierrokset) tai aika ajoin paikaltaan lähdettäessä kaasua painaessa tärisee kuin junan vessa. Varsinkin kun painaa hiukan reilummin muttei kuitenkaan silti lattiaan asti Samoin 1-2 (ekä vaihde 3kin) ei uskalla painaa liikaa pedaalia koska alkaa täristä -> vikatila päälle. Tasakaasulla tosiaan kaikki toimii erittäin hyvin. Onko tää nyt turbiini, joka alkaa sanomaan sopimuksen irti? Kaikki alkoi itse asiassa päivällä kun käytin huollossa eikä meinannut päästä nosturille eli luisti. Kolmannella kerralla pito tuli takaisin. Lootan kanssa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmaa. Ainoastaan, kuten sanoin, täyskaasulla ihme jurina (luulin et kuuluu ihan muualta), samoin pakittaessa lujempaa pitää hme mörinää. Jos diagnosointiin auttaa.. Huomenna tarkistetaan öljytaso muttei siellä nyt näkyvää vuotoa ole. Mut silti.. Eikä tota tärinää ennen ole ollut, samoin loota ei paukahda tms. missään tilanteessa.
Jos turbiini vaihtoon mikä osanumero mahtaa olla? Eli millä alkaa etsimään uutta/käytettyä? Ja jos on vinkkejä mistä / tai jos on itellä myynnissä niin pm!
EDIT2
Joo kyllä se luistaa. Nelonen pitää ihan ok mutta muuten saa luistella eteen päin. Eli laatikon vaihtoa. Tuskin kannattaa avata ja pohtia mitä osia sinne vaihtaa? Eikös niin?
Autona 530da 1999..
Rattaan kuva ja huutomerkki. Inpalla koodi:
error code: 52 gear check 2
Ratas sammuu, kun laittaa virrat uudelleen. Loota on toiminut hyvin ja vaihtanut pehmeesti. Nyt kakkosvaiheella ei voi kiihdyttää juuri lainkaan, koska koko auto tärisee hulluna ja lyö vikatilan päälle. Muut vaihteet toimii jees.
Kiihdyttäessä on muutenkin pitänyt erittäin outoa ääntä etupään suunnalta. Hirveetä jyrinää mörinää. Aina kun lyö kickdownin alas.
Kuka tietää koodista jotakin? Voiko sen aiheuttaa jokin muu? Oon ajatellut et kardaanissa olisi löysää jossakin mut taitaa olla toi loota sit kyseessä?
Kuva:

Näyttää siltä, että nyt pitää miettiä mitä vaihdetaan, auto, ehkä turbiini(?) vai laatikko? hyi että ja postikin toi mätkyt tänään.



Edit:
Vielä, eli auto käyttäytyy tasakaasulla, mummonjalalla eli kierrokset alta 2000rpm hyvin. Vaihtoja ei huomaa eli pehmeästi ja liikkuu tasaisesti. Ylämäkeen (pienet kierrokset) tai aika ajoin paikaltaan lähdettäessä kaasua painaessa tärisee kuin junan vessa. Varsinkin kun painaa hiukan reilummin muttei kuitenkaan silti lattiaan asti Samoin 1-2 (ekä vaihde 3kin) ei uskalla painaa liikaa pedaalia koska alkaa täristä -> vikatila päälle. Tasakaasulla tosiaan kaikki toimii erittäin hyvin. Onko tää nyt turbiini, joka alkaa sanomaan sopimuksen irti? Kaikki alkoi itse asiassa päivällä kun käytin huollossa eikä meinannut päästä nosturille eli luisti. Kolmannella kerralla pito tuli takaisin. Lootan kanssa ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmaa. Ainoastaan, kuten sanoin, täyskaasulla ihme jurina (luulin et kuuluu ihan muualta), samoin pakittaessa lujempaa pitää hme mörinää. Jos diagnosointiin auttaa.. Huomenna tarkistetaan öljytaso muttei siellä nyt näkyvää vuotoa ole. Mut silti.. Eikä tota tärinää ennen ole ollut, samoin loota ei paukahda tms. missään tilanteessa.
Jos turbiini vaihtoon mikä osanumero mahtaa olla? Eli millä alkaa etsimään uutta/käytettyä? Ja jos on vinkkejä mistä / tai jos on itellä myynnissä niin pm!
EDIT2
Joo kyllä se luistaa. Nelonen pitää ihan ok mutta muuten saa luistella eteen päin. Eli laatikon vaihtoa. Tuskin kannattaa avata ja pohtia mitä osia sinne vaihtaa? Eikös niin?
Comment