Se hieno rautasilppu tulee nimenomaan turbiinista, ei laatikosta.
Öljyjen paha haju on hieman, sanotaanko ”subjektiivista”, koska monen mielestä käytetty öljy on aina ”pahanhajuista”.
No, joka tapauksessa olen itse saanut vielä pelastettua monta laatikkoa tästä vaiheesta, kun omistajan mielestä ”laatikko on rikki”...pelkällä turbiinilla ja öljynvaihdolla.
Eli jonkin verran öljytkin kyllä haiskahtaa kitkerälle pohjaanpalaneelle kahville sen vuoksi että jonkin verran turbiinirikko aihettaa myös pakkojen luistoa (tästä merkkinä AINA ratasvalo).
Eli jos ratasvalo ei ole syttynyt, pakatkaan eivät ole luistaneet, koska tätä ylimääräistä luistoa valvotaan hyvin tarkasti.
Jos ratasvalo on syttynyt, luistoakin on ollut, mutta jos vikaantumisvaiheessa ei nyt ole runtattu vain menemään kilometritolkulla, aika usein nämä ovat kuitenkin pelastettavissa pelkällä turbiinilla+öljyillä.
Eli itse vaihdan näihin AINA ensin turbiinin+öljyt ja tämä logiikka on ollut pelkkää pidemmässä juoksussa pelkkää säästöä.
Nimittäin, se laatikko ei välttämättä ole yhtään parempi vaikka sen vaihtaisikin, ei siltikään vaikka kyseessä olisi peruskorjattu tapaus.
Käytetyn turbiinin kunto on helposti todettavissa niin että sisään 1/2-litraa laatikkoöljyä, ravistus ja öljyjen kaato mustalle maalaustela-alustalle ja katsotaan tuleeko öljyn seassa hienoa metallipurua vai ei.
Yleensä metallipurua alkaa ilmeentymään jo kun jäljellä on menoa vielä
20-30tkm.
Öljyjen paha haju on hieman, sanotaanko ”subjektiivista”, koska monen mielestä käytetty öljy on aina ”pahanhajuista”.
No, joka tapauksessa olen itse saanut vielä pelastettua monta laatikkoa tästä vaiheesta, kun omistajan mielestä ”laatikko on rikki”...pelkällä turbiinilla ja öljynvaihdolla.
Eli jonkin verran öljytkin kyllä haiskahtaa kitkerälle pohjaanpalaneelle kahville sen vuoksi että jonkin verran turbiinirikko aihettaa myös pakkojen luistoa (tästä merkkinä AINA ratasvalo).
Eli jos ratasvalo ei ole syttynyt, pakatkaan eivät ole luistaneet, koska tätä ylimääräistä luistoa valvotaan hyvin tarkasti.
Jos ratasvalo on syttynyt, luistoakin on ollut, mutta jos vikaantumisvaiheessa ei nyt ole runtattu vain menemään kilometritolkulla, aika usein nämä ovat kuitenkin pelastettavissa pelkällä turbiinilla+öljyillä.
Eli itse vaihdan näihin AINA ensin turbiinin+öljyt ja tämä logiikka on ollut pelkkää pidemmässä juoksussa pelkkää säästöä.
Nimittäin, se laatikko ei välttämättä ole yhtään parempi vaikka sen vaihtaisikin, ei siltikään vaikka kyseessä olisi peruskorjattu tapaus.
Käytetyn turbiinin kunto on helposti todettavissa niin että sisään 1/2-litraa laatikkoöljyä, ravistus ja öljyjen kaato mustalle maalaustela-alustalle ja katsotaan tuleeko öljyn seassa hienoa metallipurua vai ei.
Yleensä metallipurua alkaa ilmeentymään jo kun jäljellä on menoa vielä
20-30tkm.
Comment