Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 530D Laatikko luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemi
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 18880
    • Pirkanmaa

    #31
    Originally posted by peto2 View Post
    Hemillä on melko romanttinen kuva BMW:n ohjeiden oikeelisuudesta. Markkinointia sanon minä. Tai siinä mielessä ohje on oikein että kestää suunnitellun käyttöiän kun jokainen E39 on jo sen ylittänyt.
    Ei, ei kyse suinkaan ole ”BMW:n ohjeista”, vaan siitä että mikä fakta näyttää/puoltaa että öljyjä pitäisi jatkuvasti vaihtaa?
    Mikä osa/osa-alue näistä pettää puutteellisen voitelun vuoksi jos öljyjä ei vaihdeta?

    Niin, missä voin tutustua niihin laatikoihin jotka ovat puutteellisen voitelun vuoksi korkanneet, näillä kun kumminkin niin suomessa kuin maailmallakin ajetaan edelleen ilman yhtäkään vaihtoa?
    Eli, jos nämä laatikot ei kestä ilman jatkuvia öljynvaihtoja, niin missä on ne sadat tuhannet jo korkanneet laatikot maailmalla?
    Miksi google ei niitä löydä, mutta löytää kyllä mm.läppien aiheuttamat ongelmat?

    Eli, heti kun näytät minulle faktat siitä mikä näistä laatikoista konkreettisesti pettää ilman vaihtoja, niin minähän muutan oman kantani tasan sekunnissa?

    Olen näitä faktoja pyytänyt ”öljynvaihtouskovaisilta” jo 10-vuotta ja vieläkään ei yhtäkään faktaa/todistetta ei kukaan öljynvaihtoja liputtavista ole pystynyt esittämään, joten miksi ihmeessä minun pitäisi uskoa johonkin mitä ei kukaan voi osoittaa/todistaa? Eikö se jos mikä ole modernia huuhaata?

    Tuossa nyt kuitenkin vielä tuo TODISTETUSTI miljoona ajettu BMW e39 johon ei sen alkuperäiseen laatikkoon tarvinnut vaihtaa kertaakaan öljyjä ennen miljoonan rajapyykin täyttymistä(miten tämä on mahdollista jos ”uskovaisten mielestä ne on vaihdettava 60tkm:n välein?):

    Das Internetportal zum Thema Auto. Hier finden Sie Testberichte, Kaufberatung und mehr als 700.000 Autos im Automarkt.


    Eli tässä se turbiini EI sylkäissyt rojujaan kiertoon kun öljyjen kanssa ei misään kohtaa lutrattu ja Autobildin testaajat pitivät ko.laatikkoa erittäin hienosti vaihtavana...kuten yleensä kun jatkuvaa äljynvaihtoa ei tehdä.
    Näillä nyt kuitenkin on Suomessakin ajeltu jo +600 ja ”jostain” syystä juuri näissä joihin öljyjä ei ole vaihdeltu, on edelleen menossa se ensimmäinen laatikko ja turbiini.
    Kuitenkin se tiedetään ainakin ammattipiireissä täysin kiistattomana faktana että tämä öljynvaihto korkkauttaa nimenomaan turbiinin ja sitten kun kuvitellaan koko laatikon”porsineen”, on näiden askien maine se mikä on.

    Eli, jos kerran väitteeni on ”romantiikkaa”, laitatko sinä minulle faktat siitä mikä konkreettisesti näissä laatikoissa antautuu puutteellisen voitelun vuoksi?
    Kuitenkaan näissä ei nyt vanhemmiten hajoa juuri mikään muu kuin turbiini ja sekin vain siksi että öljyjä vaihdellaan?
    Eli onko siellä nyt puutteellisen voitelun vuoksi jokin laakerivika, pantavika, levyvika, tms, tms?

    Mikä kumma osa/osa-alue se on KONKREETTISESTI mikä näistä pettää jos jätetään kokonaan se öljyjen lutraaminen?
    Last edited by Hemi; 16-10-2016, 23:43.

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #32
      Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
      Niin miksi ei ole järkeä vaihtaa öljyjä? Vaihdetaanhan moottoriinkin öljyt ja suodatin. Minä ainakin vaihdan oli muut mitä mieltä vain. Oletko sitä mieltä että samoilla laatikko öljyillä voi ajaa vaikka 300tkm. Sitten kun hajoaa vaihdetaan vain uusi laatikko. Jos tekee huollot ajallaan kuten pitää. Luulis välttyvän kalliimmilta remonteilta.
      Tässä kyse oli 100% varmuudella jostakin ihan muusta kuin öljyjen laadusta suhteessa ajettuihin kilsoihin.
      Eli nämä laatikot eivät todellakaan käyttäydy näin 300tkm ajettuina vain siksi että öljyjä ei ole vaihdettu, päinvastoin.
      Jos se "luisto" mikä ei kuitenkaan sytyttänyt ainkaan ratasvaloa ja joka kuitenki herjasi vitos-solenoidia, ”korjaantui” öljyjen vaihdolla, oli vika joko edellisten öljyjen laadussa tai määrässä, tai sitten siellä on edelleen turbiini menossa, mutta nyt uusilla öljyillä ja niiden hetkellisellä viskositeetin kohoamisella vika näyttää poistuneen.
      Kuitenin näin juurikin käy silloin kun turbiini on menossa ja sen oirehtiessa vaihdetaan uudet öljyt...ja ”voilaa”, laatikko korjaantui öljyjen vaihdolla.

      Eli ei nyt kannata ihan vielä ”keulia” ennen kuin 3000-5000km on sisässä ja nämä öljyt palautuneet viskositeetiltaan suunnilleen samaan kuin mitä olivat ne edelliset.

      Jos taas se suodatin olisi oikeasti ollut niin tukossa että se olisi estänyt öljynkiertoa, olisivat nimenomaan pakat tällöin luistaneet ja ratasvalo 100% varmuudella taulussa.
      Nyt kuin näin ei tapahtunut, ongelman oli pakko olla öljyn laadussa, määrässä tai turbiinissa on vikaa.
      Toisaalta, jos se oikeasti olisi tukossa, siihenkin olisi oltava syy ja sehän ei voi edes teoriassa tukkeutua muuta kuin silloin kun pakkojen levyt ovat menettäneet kokonaan kytkinpintansa....ja taas silloin luisto olisi tullut pakoilta....joka taas olisi sytyttänyt ratasvalon?

      Joo, tämä vika todellakin on edes teoriassa korjaantua öljyjen vaihdolla, mutta se taas tarkoittaa sitä että se edellinen turha vaihto on tehty taas kerran väärin ja tätä episodia/debattia ei olisi lainkaan käyty jos öljyjen kanssa ei olisi jo aiemmin lutrattu.

      Comment

      • Black-Smoke 530D
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 62
        • lappi

        #33
        Vaikka sitten näin.

        Comment

        • Dippada
          Newbiemmer
          • Oct 2016
          • 3
          • Suomi

          #34
          Hei! Ilmeni ongelma omassa 530d automaatissa että viikko sitten kun kiihdytti yli 80kmt vauhdissa, tai oli rasitusta rupesi auto nykimään. Tätä teki hetken aikaa ja tänään kun auto oli seissyt pari päivää lähdin ajamaan pääsin noin 2km normaalisti kunnes rupesi laatikko luistaan ja lopulta ei liikkunut minnekkään millään vaihteella. Käytti virrat pois päältä niin antoi vedättää normaalisti noin 10sek jonka jälkeen ei taas liikkunut minnekkään. Mistä vikaa kannattaisi etsiä, voisko vaihteiston ohjausyksikkö olla sökö?

          Comment

          • MaxSound
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2009
            • 255
            • Kajaani

            #35
            Tuskinpa, veikkaanpa että turbiini on loppu tuostakin.
            E39 525DA Touring -01, 540tkm

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎