Announcement

Collapse
No announcement yet.

525 td Laturin vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FizZ
    Newbiemmer
    • Nov 2015
    • 14
    • Suomi

    525 td Laturin vaihto

    Elikkäs, tuosta saksan seisojasta zippas laturi. Huomenna illalla alan irrottaan mutta kertokaas vähän paljonko sieltä pitää purkaa että siihen pääsee käsiksi? Yhtäkkiä sitä tänään katoin niin näyttää suht helpolta purkaa, laturin yläpään pulttiin pääsee käsiksi helposti mutta onko se toinen pultti kiusapyörän takana kun ei ainakaan yhtäkkiä silmään osunu?:think
    Onkos noissa minkälaisia hintaeroja? Muutamasta paikasta olen kysellyt niin hinta ollut 280-330e.
    Kyseessä siis 525td -97

    Kiitoksia etukäteen
  • tansju
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 96
    • Nokian perämettällä

    #2
    Laturin viilennystunnelin kun ottaa pois niin saa kädet mahtumaan väliin että alapultin saapi auki, muistaakseni tarvitsi pitkän hylsyn että mahtui räikkäämään.

    Comment

    • FizZ
      Newbiemmer
      • Nov 2015
      • 14
      • Suomi

      #3
      Originally posted by tansju View Post
      Laturin viilennystunnelin kun ottaa pois niin saa kädet mahtumaan väliin että alapultin saapi auki, muistaakseni tarvitsi pitkän hylsyn että mahtui räikkäämään.
      Kiitoksia!

      Comment

      • FizZ
        Newbiemmer
        • Nov 2015
        • 14
        • Suomi

        #4
        Voikos tuonne laittaa 90ah laturin?:think

        Comment

        • tansju
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 96
          • Nokian perämettällä

          #5
          Originally posted by FizZ View Post
          Voikos tuonne laittaa 90ah laturin?:think
          Voi, mutta joudut joko vaihtamaan remmin tai laturin siivan,135a laturissa ompi isompi siiva ja pidempi remmi
          Last edited by tansju; 23-09-2016, 12:56.

          Comment

          • FizZ
            Newbiemmer
            • Nov 2015
            • 14
            • Suomi

            #6
            Originally posted by tansju View Post
            Voi, mutta joudut joko vaihtamaan remmin tai laturin siivan,135a laturissa ompi isompi siiva ja pidempi remmi
            Oorait:think Vaihdoin hiilet pelkästään kun oli niin kulunut mutta en päässyt vielä testaamaan että toimiiko kun hajos kiristin Se on ilmeisesti silumiinia ja oli yritetty jo kerran hitsata kasaan ja nyt sitten kun väänsin niin periksihän se antoi.. No onneksi uusi ei maksa kun 40e käyttöautolla

            Comment

            • FizZ
              Newbiemmer
              • Nov 2015
              • 14
              • Suomi

              #7
              Noniin,uusi kiristäjä on asennettu, mutta nyt tulikin toinen ongelma nimittäin remmi.. Olen satavarma että se kiertää oikein mutta silti jää 5cm lyhkäseksi:think Voiko joku laittaa linkin nyt varmuudenvuoksi miten se remmi kiertää,yhtäkkiä en googlettamalla löytänyt mitään

              Comment

              • FizZ
                Newbiemmer
                • Nov 2015
                • 14
                • Suomi

                #8
                Originally posted by FizZ View Post
                Noniin,uusi kiristäjä on asennettu, mutta nyt tulikin toinen ongelma nimittäin remmi.. Olen satavarma että se kiertää oikein mutta silti jää 5cm lyhkäseksi:think Voiko joku laittaa linkin nyt varmuudenvuoksi miten se remmi kiertää,yhtäkkiä en googlettamalla löytänyt mitään
                Sain remmin nyt paikalleen niinkuin kuuluu, mutta kertokaa nyt joku että miten helvetissä tuo bmw:n remminkiristys toimii. Se kiristinpyörä hässäkkä missä on myös se moottorintärinän vaimennus iskari niin siinä on 17mm kuuskantti. Noh oletin että kun sitä vääntää niin sen kuuluisi löysätä remmiä mutta ilmeisesti näin ei ole vai onko se tuossa mun omassa nyt vaan niin jumissa?

                Comment

                • ts18056
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 276
                  • Joroinen

                  #9


                  Eikö tämä ole samanlainen näissä kaikissa? Eli se 17mm on "feikki".
                  E39 525i -01
                  ex 750iL -96

                  Comment

                  • FizZ
                    Newbiemmer
                    • Nov 2015
                    • 14
                    • Suomi

                    #10
                    Originally posted by ts18056 View Post
                    http://www.bimmerfest.com/forums/sho....php?p=6215469

                    Eikö tämä ole samanlainen näissä kaikissa? Eli se 17mm on "feikki".
                    Ahaaa,no en onneksi ollut ainut tyhmä joka tuohon vipuun on menny. Senverran huono on tuo enklannin taito, että ei nyt ihan selvinnyt mihnä se oikea kiristäjä tuossa nyt on Kun tuota yhtää kuvaa katsoin sielä oli kiristys ilmastoinninkompuran kohtaa ja mulla ei kyllä sellaista ole,ellen sitten oo aivan sokea kun tänään oon tuolla auton alla toistatuntia makoollu ja ihmetelly asiaa:think Ja onko tuo flekti pakko ottaa poikes?Muistaakseni siinä on vasenkätinen kierre kun joskus vuosia sitten kaverian bimmeria roplattiin?

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      #11
                      No eikö tuossa selvästi sanottu, että ne kaksi 13mm löysäten, ja sitten tuosta 17mm kannasta vääntäen kääntyy kiristin, ja samaan aikaan noi 13mm kirien?

                      Tuossa jotain videota https://www.youtube.com/watch?v=Q2lASEQtWkw

                      Sorry, sekin enkuksi
                      Last edited by ts18056; 25-09-2016, 21:25.
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • Kojontti
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2014
                        • 204
                        • Puolanka

                        #12
                        Tds ainakin on sellainen ettei kiristimessä ole mitään virallista kohtaa mistä millään tavallisella avaimella vääntää, iso kuusiokolo on sen kiristinvarren kiinnitys. Ja 12-13mm kannasta jolla pyörä on kiinni ei kannata vääntää koska ihan varmasti korkkaa kierteet siitä kiristinvarresta. Se iskari on kiristinjousi.

                        Me ollaan väännetty raudalla siitä kiristinjousenpää-kiristimen keskirunko välistä, eli siitä ylemmästä välistä , sinne ylävesiletkun alta sopii juuri että saa tarpeeksi painettua alaspäin kiristimen löysälle.

                        E: tosta näkyy TDS kiristin. Kuten myös se väli mistä on väännetty. https://www.youtube.com/watch?v=XdVjJCIEOtY
                        Last edited by Kojontti; 26-09-2016, 01:44.
                        ex-E46 330 XD

                        Comment

                        • FizZ
                          Newbiemmer
                          • Nov 2015
                          • 14
                          • Suomi

                          #13
                          Originally posted by Kojontti View Post
                          Tds ainakin on sellainen ettei kiristimessä ole mitään virallista kohtaa mistä millään tavallisella avaimella vääntää, iso kuusiokolo on sen kiristinvarren kiinnitys. Ja 12-13mm kannasta jolla pyörä on kiinni ei kannata vääntää koska ihan varmasti korkkaa kierteet siitä kiristinvarresta. Se iskari on kiristinjousi.

                          Me ollaan väännetty raudalla siitä kiristinjousenpää-kiristimen keskirunko välistä, eli siitä ylemmästä välistä , sinne ylävesiletkun alta sopii juuri että saa tarpeeksi painettua alaspäin kiristimen löysälle.

                          E: tosta näkyy TDS kiristin. Kuten myös se väli mistä on väännetty. https://www.youtube.com/watch?v=XdVjJCIEOtY
                          No näinhän se olikin todella helppo asentaa,kiitoksia!

                          Comment

                          • FizZ
                            Newbiemmer
                            • Nov 2015
                            • 14
                            • Suomi

                            #14
                            Ei lähtenyt toimimaan pelkällä hiilien vaihdolla,joten taitaa mennä koko laturi vaihtoon Tuola oli aiemmin puhetta kun kysyyn että meneekö 95Ah laturi heittämällä paikalleen, niin joku viisaampi sanoi että siipipyörä on pienempi tuossa. Pystyykö ne siipipyörät vaihtaa keskenään? Eli tuosta 140Ah laturista isompi siipipyörä tuohon 95Ah?:think

                            Comment

                            • tansju
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 96
                              • Nokian perämettällä

                              #15
                              Originally posted by FizZ View Post
                              Ei lähtenyt toimimaan pelkällä hiilien vaihdolla,joten taitaa mennä koko laturi vaihtoon Tuola oli aiemmin puhetta kun kysyyn että meneekö 95Ah laturi heittämällä paikalleen, niin joku viisaampi sanoi että siipipyörä on pienempi tuossa. Pystyykö ne siipipyörät vaihtaa keskenään? Eli tuosta 140Ah laturista isompi siipipyörä tuohon 95Ah?:think
                              Onnistuu, itse tein ko. operaation mutta toisinpäin, jos et halua siivan vaihtoon lähteä niin hommaamalla lyhyemmän remmin saat myös oikean lopputuloksen

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎