Announcement

Collapse
No announcement yet.

Erikoinen ravistus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bringer00
    Bimmer Rookie
    • Sep 2012
    • 132
    • Siikalatva

    Erikoinen ravistus

    Nyt alkaa meneen jo hermo tuon romun kanssa...
    Auto on 525ia 01 sedan.

    Auto ravistaa välillä. Ja tulee bassohuminaa takapäästä.
    Vaihdettua tähän mennessä:
    Kaikki tukivarret + powerflexit reaktiotankoihin + narinat + raidetangon päät sisempi ulompi
    Kallistuksenvakaajan puslat
    Apurungonpuslat powerflex inserteillä
    Kaikki iskarit + jouset+ tukilaakerit
    Kaikki pyöränlaakerit + navat
    Molemmat vetarit
    Kardaanista vakionopeusnivel. Tukilaakeri. Keskitinholkki. Ristikko vaikutti hyvältä ?
    Laatikon tukikumit
    Jarrusatulat huollettu + uudet männät etusiin
    Zimmermann levyt, palat eteen ja taakse.

    Auto on tosi hyvä ajaa ja saattaa mennä pitkän matkaa ilman ravistuksia kunnes yhtäkkiä taas bassohumina alkaa ja ravistaa.
    Alamäkeen kun laittaa vapaalle ja antaa rullata niin ravistaa. Se on semmosta hetkittäistä. Ei jatkuvaa.

    Vielä olisi vaihtamatta koneen tukikumit ja perän 3 puslaa. Mutta ei nuissakaan näkynyt repeämiä...

    Mitä on foorumilaiset mieltä? Eittei olisi turbiinissa häikkää vaikka ikuinen 5hp19 piti ollakkin
    Last edited by Bringer00; 26-09-2016, 16:02.
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Paljonhan on ollut puhetta eri puslanvalmistajien laatuvaihteluista... Menikö Lemförderiä noihin paikkoihin, mihin et uretaania laittanut?
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #3
      Turbiini tahi laatikko. Pistäppä merkille millon ravistaa eniten. Veikkaan että kylmänä nelos ja vitos vaihteella turbiini lukittuna.? Lämpöisenä oireet ei katoa mutta ilmenee vaan lievemmin.

      Comment

      • Bringer00
        Bimmer Rookie
        • Sep 2012
        • 132
        • Siikalatva

        #4
        Originally posted by jaykayarel View Post
        Paljonhan on ollut puhetta eri puslanvalmistajien laatuvaihteluista... Menikö Lemförderiä noihin paikkoihin, mihin et uretaania laittanut?
        Meyle hd joka paikassa. Ja ajolleen onkin hyvä

        Comment

        • Bringer00
          Bimmer Rookie
          • Sep 2012
          • 132
          • Siikalatva

          #5
          Originally posted by Hezman View Post
          Turbiini tahi laatikko. Pistäppä merkille millon ravistaa eniten. Veikkaan että kylmänä nelos ja vitos vaihteella turbiini lukittuna.? Lämpöisenä oireet ei katoa mutta ilmenee vaan lievemmin.
          Ravistelee kaikilla vaihteilla. Ja erityisen paljon moottorijarrutuksessa. Mitä pidemmän lenkin ajat sen enemmän alkaa ravistamaan. Ja joku outo kumin käry haisee kun pysähtyy? Mistähän tuo johtuu? Voiko perässä ollu joku rikki että ravistas?

          Comment

          • Bringer00
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 132
            • Siikalatva

            #6
            Välillä tuntuu että ravistus tulee auton keskivaiheilta ja välillä perän suunnilta.

            Oiskohan se vieläkin sitten kardaanissa jotain häikkää? Ristikkonivelen kohdalla oli auton koriin roiskunut jotain öljyä tai vastaavaa? Mutta klappia en löytänyt ja kääntyili hyvin

            Comment

            • janne30
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 2198
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Bringer00 View Post
              Välillä tuntuu että ravistus tulee auton keskivaiheilta ja välillä perän suunnilta.

              Oiskohan se vieläkin sitten kardaanissa jotain häikkää? Ristikkonivelen kohdalla oli auton koriin roiskunut jotain öljyä tai vastaavaa? Mutta klappia en löytänyt ja kääntyili hyvin
              Ei mulla ainakaan ristinivelen väljyys tuntunu käsissä.
              G20 330e M-Sport ’20 Dravitgrey metallic
              E46 325ti M-Sport ’03 Sapphireblack metallic


              1 x F20
              3 x E30
              2 x E36
              5 x E46
              3 x E9X

              Comment

              • TheRipper
                Bimmer Enthusiast
                • May 2012
                • 5021
                • Paimio

                #8
                Originally posted by Bringer00 View Post
                Välillä tuntuu että ravistus tulee auton keskivaiheilta ja välillä perän suunnilta.

                Oiskohan se vieläkin sitten kardaanissa jotain häikkää? Ristikkonivelen kohdalla oli auton koriin roiskunut jotain öljyä tai vastaavaa? Mutta klappia en löytänyt ja kääntyili hyvin
                Vaihteiston pään? Siellä on vaihteiston stefa joka tuppaa rupeamaan vuotelemaan vanhemmiten. Jos vuoto on pahaa kannattaa siihen kyllä perehtyä ennenkuin menee laatikko kuivaksi.


                Itselläkin hieman tutisee tietyissä nopeuksissa tuntuvimmin jossain 45-55km/h välillä. Uskoisin ongelman olevan kardaanin keskilaakerin...mutta en ole vielä viitsinyt lähteä purkamaan ja tutkimaan.


                Niin ja onhan varmasti renkaat tasapainossa? Itsellä oli kerran pudonnut yksi paino pois ja voi jestas sitä hakemista että miten yhtäkkiä voi ruveta takapäässä tutisemaan...ihan vahingossa sattui silmiin puhdas paikka vanteesta!
                F10 523iA 2010

                Ex: E39 528iA 1997
                Ex: E85 Z4 2.5iA LCI 2008
                Ex: E65 745iA 2003
                Ex: E46 318i 1998
                Ex: E34 525iA 1989

                Comment

                • Bringer00
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2012
                  • 132
                  • Siikalatva

                  #9
                  Originally posted by TheRipper View Post
                  Vaihteiston pään? Siellä on vaihteiston stefa joka tuppaa rupeamaan vuotelemaan vanhemmiten. Jos vuoto on pahaa kannattaa siihen kyllä perehtyä ennenkuin menee laatikko kuivaksi.


                  Itselläkin hieman tutisee tietyissä nopeuksissa tuntuvimmin jossain 45-55km/h välillä. Uskoisin ongelman olevan kardaanin keskilaakerin...mutta en ole vielä viitsinyt lähteä purkamaan ja tutkimaan.


                  Niin ja onhan varmasti renkaat tasapainossa? Itsellä oli kerran pudonnut yksi paino pois ja voi jestas sitä hakemista että miten yhtäkkiä voi ruveta takapäässä tutisemaan...ihan vahingossa sattui silmiin puhdas paikka vanteesta!
                  Eikun siinä ristikkonivelen kohdalla oli sen näköstä että jotakin öljyä olisi lentänyt koriin. Siis tukilaakerin takana perän puolella laakeria

                  Pitäs olla tasapainossa renkaat. Tasapainoitettu hunter roadforce koneella. Ja välillä auto kulkeekin ilman tärinää pieniä matkoja
                  Last edited by Bringer00; 27-09-2016, 19:00.

                  Comment

                  • Bringer00
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2012
                    • 132
                    • Siikalatva

                    #10
                    Originally posted by janne30 View Post
                    Ei mulla ainakaan ristinivelen väljyys tuntunu käsissä.
                    Pitää vaihdella nuo moottorin ja perän tukikumit vielä. Ja sitten jos täryyttää niin viedä tuo kardaani huoltoon.

                    Miten sulla oireili kulunut ristikko?

                    Comment

                    • Bringer00
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2012
                      • 132
                      • Siikalatva

                      #11
                      Heh. Tarkistinpas moottorin tukikumet. Oli molemmat kahdessa osassa. Siis keskeltä poikki. Uudet tilalle ja ajelemaan. Moottorijarrutuksen aikainen tärinä loppui.
                      Keskikonsoliin tulee vielä 100 vauhdissa pientä tutinaa. Vielä ois perän puslat vaihtamatta. Jospa se loppus ku nuo vaihtaa

                      Comment

                      • Bringer00
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2012
                        • 132
                        • Siikalatva

                        #12
                        Kyllä se vaan jyrisee vieläkin pitkissä moottorijarrutuksissa. Perän tukikumit vaihtaa seuraavaksi.

                        Onkohan kellään ollu perämurikassa väljää että tärisis sen takia?

                        Kiihdytyksissä ei tärise. Vain moottorijarrutuksissa ja kun ajaa tasaista vauhtia.

                        Comment

                        • Bringer00
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2012
                          • 132
                          • Siikalatva

                          #13
                          Tilasin 4.10 välityksisen perän. Samalla vaihtaa sitten nuo 3 perän puslaa.

                          Saapa nähdä miten liikahtaa tuolla tiheämmällä perällä.

                          100kmh vakio perän kierrokset 2000 ja 4.10 2500.
                          Last edited by Bringer00; 11-10-2016, 10:44.

                          Comment

                          • Bringer00
                            Bimmer Rookie
                            • Sep 2012
                            • 132
                            • Siikalatva

                            #14
                            Nyt on perä ja sen puslat ja kardaani vaihettu 170tkm ajetusta.
                            Ravistelu jatkuu. Nyt on vaihdettu kaikki perään ja voimansiirtoon.
                            Pakko se on olla turbiini!
                            Ravistelu on muuttunut semmoiseksi että tuntuu niinkuin takarenkaat menis välillä lukkoon. Ja ravistelu voimistuu mitä pitemmän matkan ajaa. Joku lämpiää. Talvella ravisteli paljon vähemmän.
                            Last edited by Bringer00; 28-07-2017, 12:26.

                            Comment

                            • JarkkoMikael
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2010
                              • 165
                              • Jyväskylä

                              #15
                              En nyt löytänyt juttua mitä muistelin mutta jollain muulla oli ollut 39:ssä takajarrujen liukupinnat aivan ruosteessa ja niiden puhdistuksen jälkeen loppui tutinat.

                              Tuo nyt olis halpa homma tarkistaa ennen kuin lähdet turbiiniä vaihtamaan. Samalla sitten kattoo myös etujarrut kuntoon.

                              JM

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎