Originally posted by JarkkoMikael
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Erikoinen ravistus
Collapse
X
-
Ja kylmemmällä ilmalla saattaa mennä jopa 30 kilometriä hyvin pienellä tutitalla kunnes joku paikka lämpeää ja alkaa muuttumaan jytinäksi. Auttaskohan laatikkoöljyjen vaihto? Laskeeko öljynpaine kun öljyt lämpee ja alkaa turbiini luistaan ja siksi jytisee? Öljymäärää en ole tarkistanut. Laatikko vaihtaa tosi hyvin ja lukitsee turbiinin aivan normaalisti.
Comment
-
-
Kyllä näkee kiekkamittarista,jos se turbiini (oikeasti) luistaa,kun kierrokset nousee. Jopa alkava turbiinivika näkyy kiekkamittarissa pienenä huojuntana tasakaasulla ajettaessa. Isommasta viasta puhumattakaan. No kaikki on toki mahdollista. Onko joku vaihdellut laatikkoon joskus öljyjä ja mitähän sinne on laitettu?Last edited by Heguli 31; 28-07-2017, 21:44.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostKyllä näkee kiekkamittarista,jos se turbiini (oikeasti) luistaa,kun kierrokset nousee. Jopa alkava turbiinivika näkyy kiekkamittarissa pienenä huojuntana tasakaasulla ajettaessa. Isommasta viasta puhumattakaan. No kaikki on toki mahdollista. Onko joku vaihdellut laatikkoon joskus öljyjä ja mitähän sinne on laitettu?
Comment
-
-
Täällä on sama vika -01 525da farkussa.
Välillä tulee tuota bassohuminaa, välillä ravistaa takapäästä ja sitten voi mennä muutamia päiviä ihan OK. Vaikka pukkaa ajossa vapaalle niin tärinä jatkuu. Ei vaikuta ajaako kolmosella, nelosella tai vitosella. Täristää pahiten 80-90km/h.
Alustassa ja jarruissa melkein kaikki uutta, taakse bumerangitukivarret ja oikea etureaktiotanko sekä jarrusatulat vielä vaihtamatta. Tilasin nyt tuon reaktiotangon kun rupesi täristämään rattiin jarruttaessakin.
Kardaani ja vetarit on vaihdettu ehjiin purkuosiin, ei apua. Tilasin vielä varalta tuohonkin kardaaniin uuden vakkarinivelen ja eteen rättinivelen. Kunhan nuo on vaihdettu, niin kaikki alkaa olla uutta
Tuo on kummallisinta kun se ei täristä jatkuvasti. Jarrun laahaaminen tärinäkohtauksen aikana ei auta.
Toivottomia romuja nämä E39, ei saatana kulje viikkoa ilman jonkinlaista tärinää tai tutinaa.
Vika on ollut päällä jo 100tkm, ei tunnu ihan vähällä saavan ajettua uloskaan. Ärsyttää kun tuo Offipajeron raato pinnoitetuilla 31" fedimoilla kulkee vian päällä ollessa tasaisemmin kuin tuo E39, johon on syydetty toista tonnia alustaan ja jarruihin ihan turhaan.Last edited by MaxSound; 30-07-2017, 15:27.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View PostTäällä on sama vika -01 525da farkussa.
Välillä tulee tuota bassohuminaa, välillä ravistaa takapäästä ja sitten voi mennä muutamia päiviä ihan OK. Vaikka pukkaa ajossa vapaalle niin tärinä jatkuu. Ei vaikuta ajaako kolmosella, nelosella tai vitosella. Täristää pahiten 80-90km/h.
Alustassa ja jarruissa melkein kaikki uutta, taakse bumerangitukivarret ja oikea etureaktiotanko sekä jarrusatulat vielä vaihtamatta. Tilasin nyt tuon reaktiotangon kun rupesi täristämään rattiin jarruttaessakin.
Kardaani ja vetarit on vaihdettu ehjiin purkuosiin, ei apua. Tilasin vielä varalta tuohonkin kardaaniin uuden vakkarinivelen ja eteen rättinivelen. Kunhan nuo on vaihdettu, niin kaikki alkaa olla uutta
Tuo on kummallisinta kun se ei täristä jatkuvasti. Jarrun laahaaminen tärinäkohtauksen aikana ei auta.
Toivottomia romuja nämä E39, ei saatana kulje viikkoa ilman jonkinlaista tärinää tai tutinaa.
Vika on ollut päällä jo 100tkm, ei tunnu ihan vähällä saavan ajettua uloskaan. Ärsyttää kun tuo Offipajeron raato pinnoitetuilla 31" fedimoilla kulkee vian päällä ollessa tasaisemmin kuin tuo E39, johon on syydetty toista tonnia alustaan ja jarruihin ihan turhaan.
Ajattelin kokeilla reilumpaa esijännitystä kardaanin tukilaakeriin. Jos laittas n.6mm. Nyt on n.2mm
Jotenki tämä nyt liittyy kardaanin linjauksiin tai vaihdelaatikkoon.
Kone voi olla jotenki väärässä asennossa. Sillon kun oli tukikumit rikki niin meni useasti ilman mitään tärinöitä kunnes taas yhtäkkiä täristi.
Nuo vaihto osat eivät ole muuttaneet tärinää juurikaan.
Ilmottelen tänne jos saan joskus asian ratkaistua
Comment
-
-
Originally posted by Bringer00 View PostNo siellä on kyllä sitten justiin samanlainen yksilö
Ajattelin kokeilla reilumpaa esijännitystä kardaanin tukilaakeriin. Jos laittas n.6mm. Nyt on n.2mm
Jotenki tämä nyt liittyy kardaanin linjauksiin tai vaihdelaatikkoon.
Kone voi olla jotenki väärässä asennossa. Sillon kun oli tukikumit rikki niin meni useasti ilman mitään tärinöitä kunnes taas yhtäkkiä täristi.
Nuo vaihto osat eivät ole muuttaneet tärinää juurikaan.
Ilmottelen tänne jos saan joskus asian ratkaistua
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View Post
Toivottomia romuja nämä E39, ei saatana kulje viikkoa ilman jonkinlaista tärinää tai tutinaa.
.
Comment
-
-
Sama homma - täristää myös vapaalla rullatessa, moottori tyhjäkäynnillä.
80-90km/h on se nopeusalue jossa ongelma on pahin. Helpottaa kun ajaa yli 100km/h.
Turbiini ei tainnut lukittua kolmosella? Olen ajellut monta kertaa pakkokolmosella, ei mitään vaikutusta vaikka siitä pukkaa neloselle ja vitoselle, oireilu ei muutu yhtään. Vain vauhti aiheuttaa ongelman. Tämä viittaa kardaaniin?
Vaihtelin laatikkoöljytkin kun tuohon on vaihdeltu niitä uudesta asti, ihan puhtaat eikä ollut metallisilppua turbiinista.
Laatikko ja turbiini on orggikset, 450tkm ajetut. Turbiinilukko pitää ylämäessäkin, ja kierroslukumittari pysyy paikallaan kuin naulattu. Ei huoju yhtään.
Tuo kardaanin tukilaakerin esijännitys kiinnostaa täälläkin. Ajattelin vaihtaa sen vakionopeusnivelen vielä uuteen, niin pitää taas samalla säätää. Paljonko tuossa on virallinen suositus esijännitykselle? Kiristelin viimeksi vain suurinpiirtein samaan kohtaan jossa oli ollut aiemmin.
Tuo täristää välillä myös yli 12h seisonnan jälkeen muutaman ensimmäisen kilometrin aika pahasti. Helpottaa siitä hiljalleen, ja tätäkään ei tee joka aamu. Alla 235/45r17 Hankook Ventus Prime 3, mutta samaa vikaa on myös 205/60R16 talvirenkailla. Matalaprofiilirenkaissahan on välillä tuota "flatspot" ominaisuutta, mutta oireilee tosiaan korkeammallakin profiililla.Last edited by MaxSound; 31-07-2017, 19:47.E39 525DA Touring -01, 540tkm
Comment
-
-
Originally posted by MaxSound View PostSama homma - täristää myös vapaalla rullatessa, moottori tyhjäkäynnillä.
80-90km/h on se nopeusalue jossa ongelma on pahin. Helpottaa kun ajaa yli 100km/h.
Turbiini ei tainnut lukittua kolmosella? Olen ajellut monta kertaa pakkokolmosella, ei mitään vaikutusta vaikka siitä pukkaa neloselle ja vitoselle, oireilu ei muutu yhtään. Vain vauhti aiheuttaa ongelman. Tämä viittaa kardaaniin?
Vaihtelin laatikkoöljytkin kun tuohon on vaihdeltu niitä uudesta asti, ihan puhtaat eikä ollut metallisilppua turbiinista.
Laatikko ja turbiini on orggikset, 450tkm ajetut. Turbiinilukko pitää ylämäessäkin, ja kierroslukumittari pysyy paikallaan kuin naulattu. Ei huoju yhtään.
Tuo kardaanin tukilaakerin esijännitys kiinnostaa täälläkin. Ajattelin vaihtaa sen vakionopeusnivelen vielä uuteen, niin pitää taas samalla säätää. Paljonko tuossa on virallinen suositus esijännitykselle? Kiristelin viimeksi vain suurinpiirtein samaan kohtaan jossa oli ollut aiemmin.
Tuo täristää välillä myös yli 12h seisonnan jälkeen muutaman ensimmäisen kilometrin aika pahasti. Helpottaa siitä hiljalleen, ja tätäkään ei tee joka aamu. Alla 235/45r17 Hankook Ventus Prime 3, mutta samaa vikaa on myös 205/60R16 talvirenkailla. Matalaprofiilirenkaissahan on välillä tuota "flatspot" ominaisuutta, mutta oireilee tosiaan korkeammallakin profiililla.
Comment
-
-
Tulin koeajoltaMenee aina yö hommiksi
Laitoin nyt n. 7mm milliä esijännitystä tukilaakeriin. Se jytinä hävis. Kävin ajeleen isolla tiellä joku 10km eikä enää kuulunu.
Joko on bemulla nyt se hyvä hetki tai sitten vika oli tuossa. Mitenhän nuo tukilaakerit sitten kestää tuommosta esijännitystä?
Huomenna tai ylihuomenna pitää käydä oulussa niin tulee ajoa noin 170km. Sitten selviää todella auttoko tuo
Comment
-
Comment