e39 530d -02 sammuu viiveelä, moottorin vikavalo palaa, vika korjaantui

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TimiF
    Newbiemmer
    • Aug 2011
    • 13
    • Etelä-Pohjanmaa

    e39 530d -02 sammuu viiveelä, moottorin vikavalo palaa, vika korjaantui

    Olisko kellään tietoa mikä vaivaa, sammuu 2-3 sekunnin viiveellä ja moottorin vikakoodi päällä(siis käynnissä ollessa). Vaihdettiin paineensäädin ja hapertuneet letkut sinne imusarjan alle, vika poissa kolme päivää, sammui ja kävi normaalisti. Sitten alkoi ensin sammumaan viiveellä ja sitten sytyttämään vikavaloa, käy tyhjäkäynnillä tosi rumasti. Vikavalo ei syty, jos heti käynnistyksen jälkeen lähtee liikkeelle ja pysyy pitämään kierrokset yli 2000. Railin-paine miltei tuplat suositeltuun ja vikakoodi 4501 paineensäätöventtiili, pääteastevika. Vikakoodi oli ennen korjausta ja poissa sen kolmisen päivää.

    Onko kellään ollut mitään vastaavaa? Kiitoksia

    Korjaantui näin:
    Vaihdoin ilman- ja polttoainesuodattimet, kas auto kävi hetken kuin maamoottori ja sitten käynti tasaantui eikä ole kiukutellut sen jälkeen. Kummallista!!!
    Ajoin taannoin tankin ihan tyhjäksi, olisko silloin vetässyt sakat suodattimeen, eikä se ilmansuodatinkaan ihan puhdas ollut.
    Kiitoksia kaikille kommentoijille
    Last edited by TimiF; 14-10-2016, 09:50.
  • djs^
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1177
    • Mikkeli

    #2
    Sammuileeko auto rajummissa kiihdytyksissä?
    EX :
    -E36 316
    -E36 325
    -E39 523
    -E39 530dA M-Sportx2
    -E60 525dA M-Sport x2
    -E60 545i Matte white
    -E53 x5
    -E91 3xx

    Comment

    • TimiF
      Newbiemmer
      • Aug 2011
      • 13
      • Etelä-Pohjanmaa

      #3
      Ei sammu, ei nyi

      Comment

      • TimiF
        Newbiemmer
        • Aug 2011
        • 13
        • Etelä-Pohjanmaa

        #4
        No nyt vaihteeksi sammuu ok, käynnistyksen jälkeen empii hetken ennen kuin sytyttää vikavalon ja alkaa käydä "rouheesti". Kiva kaara

        Comment

        • Heguli 31
          BTCF Member
          • Oct 2004
          • 10114
          • KVLA

          #5
          Onko tuossa mallissa sitä "kaasuläppää"? Jos on,niin sulkeutuuko se kunnolla sammuttaessa?
          Last edited by Heguli 31; 28-09-2016, 14:42.

          Comment

          • 530Da03
            BTCF Member
            • Jan 2014
            • 106
            • Keski-Suomi

            #6
            Ei ole kaasuläppää

            Originally posted by TimiF View Post
            Vikavalo ei syty, jos heti käynnistyksen jälkeen lähtee liikkeelle ja pysyy pitämään kierrokset yli 2000.
            Tulis mieleen että vois olla suutin peräistä koska yli 2000 rpm ei enää korjausarvot vaikuta, mutta toisaalta jos railpaine anturi näyttää oikein ja paineet on lähes tuplat pyydettyyn nähden niin kyllähän vika on silloin paineensäädössä. Jostain luin että jos ohjelmoidessa nostetaan ruiskutuspainetta liikaa tyhjäkäynnillä niin käynti muuttuu epätasaiseksi ja karkeaksi, eli tämä varmaan pätee myös jos ruiskutuspaine nousee tyhjäkäynnillä paineensäädön vian vuoksi.

            Mielenkiintoista olisi tietää pysyykö tuo ruiskutuspaine pyydetyssä sen ajan kun kone käy oikein käynnistyksen jälkeen vai karkaako se välittömästi liian ylös ja huono käynti alkaa vasta kun moottorinohjaus huomaa ristiriidan ja yrittää korjata sitä jotenkin.
            E39 530Da Touring -03
            E39 530D Touring -01 Individual, M-sport
            E39 525Da Touring -00
            E39 530D Touring -99

            Comment

            • TimiF
              Newbiemmer
              • Aug 2011
              • 13
              • Etelä-Pohjanmaa

              #7
              On yritetty mitata painetta ennen vikavalon syttymistä, vaan aina ennen kuin on vehkeet kiinni niin valo syttyy. Nyt ei 2000 kiekkaa auta valo syttyy, mutta viiveellä ja moottori sammuu taas 2-3s viiveellä.

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by TimiF View Post
                On yritetty mitata painetta ennen vikavalon syttymistä, vaan aina ennen kuin on vehkeet kiinni niin valo syttyy. Nyt ei 2000 kiekkaa auta valo syttyy, mutta viiveellä ja moottori sammuu taas 2-3s viiveellä.
                Millä yritetty mitata?

                On olemassa ohjelma jolla saa sekunnissakin jo monta arvoa (Testo). Laita hakuun "oma proggis" ja tutustu.

                Comment

                • TimiF
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 13
                  • Etelä-Pohjanmaa

                  #9
                  Korjaamolla mittailivat kahdellakin eri laitteella. Ohjelma on erittäin mielenkiintoinen. Pitäis hommata kaapeli ja sitten vielä osata käyttää / ymmärtää mitä näkee...

                  Comment

                  • pheno
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2006
                    • 1998
                    • Tampere

                    #10
                    Tohon sun autoon menee INPA OBD2 kaapeli. Ns. K-Line kaapeli.

                    Voin neuvoa tarvittaessa TestOn käyttöä ja löytyy youtubesta muutama videokin jossa opastetaan sen käyttöä...

                    Comment

                    • Dimmu!!
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 49
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Originally posted by pheno View Post
                      Tohon sun autoon menee INPA OBD2 kaapeli. Ns. K-Line kaapeli.

                      Voin neuvoa tarvittaessa TestOn käyttöä ja löytyy youtubesta muutama videokin jossa opastetaan sen käyttöä...
                      Mistä nuita kaapeleita kannattaa ostaa?
                      Käyköhän minun autoon sama kaapeli 525dA- 03?

                      Comment

                      • TimiF
                        Newbiemmer
                        • Aug 2011
                        • 13
                        • Etelä-Pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by pheno View Post
                        Tohon sun autoon menee INPA OBD2 kaapeli. Ns. K-Line kaapeli.

                        Voin neuvoa tarvittaessa TestOn käyttöä ja löytyy youtubesta muutama videokin jossa opastetaan sen käyttöä...
                        Kiitoksia ystävällisestä tarjouksesta, mutta vika korjaantui ilman- ja polttoainesuodattimien vaihdolla...

                        Comment

                        Working...
                        X