ABS/ASC vikaa, Bmw e39 523iA vm. 12/1998

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusa668
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 2
    • Hämeenkoski

    ABS/ASC vikaa, Bmw e39 523iA vm. 12/1998

    Eli siis ostin käytettynä tuon abs boksin koska valot taulussa paloivat. Vaihdon jälkeen molemmat valot sammuivat, mutta pienen koeajon jälkeen syyttyvät uudestaan, mutta sammuvat taas ppis kun autosta kääntää virrat pois. Ja pysyy taas sammuneena jonkin aikaa kunnes syttyy. ABS hakkaa kokoajan vaikka vauhtia alle 60km/h eikä todellakaan tarvi kun hellästi jarrupolkimeen koskea. Kovemmassa nopeudessa ei abs hakkaa. Anturi vika kenties?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10946
    • Joensuu

    #2
    Ensimmäisenä kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit. Vaihtamalla osia sattumanvaraisesti korjaamisesta tulee melko kallista.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jusa668
      Newbiemmer
      • Oct 2016
      • 2
      • Hämeenkoski

      #3
      No tolla omalla lukijalla antaa tämmöset.
      66 power supply, wheel speed sensors
      149 CAN wheel speeds...

      Comment

      • Purni
        BTCF Member
        • May 2007
        • 915
        • Vantaa

        #4
        Mulla oli samantyylinen ongelma, alle 50kmh vauhdissa abs hakkasi vastaan kesällä ja kovemmassa nopeudessa ei. Laakerin "hammaskehä" mennyt paskaksi josta abs anturi lukee signaalin.
        Kesämiina: E39 M5 S/C
        Talvimiina: E70 X5 530sd

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10946
          • Joensuu

          #5
          Originally posted by Jusa668 View Post
          No tolla omalla lukijalla antaa tämmöset.
          66 power supply, wheel speed sensors
          149 CAN wheel speeds...
          Ellet lukenut koodeja INPA/DIS/ISTA:lla, niin lue jollain edellä mainituista. Ellei koodeista selviä, niin sitten live-datasta tutkimaan anturien nopeustiedot. Sitten mittaamaan se anturi ja johdot, josta ei tule kunnon signaalia.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • Starck
            Bimmer Rookie
            • Sep 2012
            • 119
            • Ulvila

            #6
            Originally posted by HTK12 View Post
            Ellet lukenut koodeja INPA/DIS/ISTA:lla, niin lue jollain edellä mainituista. Ellei koodeista selviä, niin sitten live-datasta tutkimaan anturien nopeustiedot. Sitten mittaamaan se anturi ja johdot, josta ei tule kunnon signaalia.
            Täysin samaa mieltä, itsellä 8/1998 vastaava 523iA kampe.
            Vika koodien luku BMW Scanner softalla antoi kyllä selkeät ohjeet mihin anturille suunnata.
            Toki virheen tein siinä että hain paikallisesti Motonetistä uuden anturin ja eihän se pelannutkaan, noh alkuperäistä varaosaa tilalle ja taas pelailee hienosti.
            Vian kuvaus juurikin vastaava eli "runkutti" niitä abseja jatkuvasti, hanttarin takapyörän anturi oli siis pasee omassa.

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10946
              • Joensuu

              #7
              Originally posted by Starck View Post
              Täysin samaa mieltä, itsellä 8/1998 vastaava 523iA kampe.
              Vika koodien luku BMW Scanner softalla antoi kyllä selkeät ohjeet mihin anturille suunnata.
              Toki virheen tein siinä että hain paikallisesti Motonetistä uuden anturin ja eihän se pelannutkaan, noh alkuperäistä varaosaa tilalle ja taas pelailee hienosti.
              Vian kuvaus juurikin vastaava eli "runkutti" niitä abseja jatkuvasti, hanttarin takapyörän anturi oli siis pasee omassa.
              Joo kyllä se vika pitää paikallistaa ennen osien vaihtoa. Sähköosissa monesti ne halvat tarvikkeet ei ole aina toimivia. Itsellä tosin hajosi Bosch tekemä abs anturi heti takuu ajan jälkeen.. Alkuperäiset anturit on kyllä varma valinta, vaikka hinta onkin korkeampi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • Antti*
                Bimmer Rookie
                • Jul 2014
                • 43
                • JKL

                #8
                Täälä kans tapaus toissaviikolta kun ei meinannu 530d stä saada valoa sammumaan millään ja vika paikallistu kans uuteen motonetin tarvikeanturiin.. yleismittarilla näytti 1.2kohm kun normaalisti muissa oli 1.3kohm, liekö tuollaki vaikutusta :think
                e36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da

                Comment

                • Muurahainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Antti* View Post
                  Täälä kans tapaus toissaviikolta kun ei meinannu 530d stä saada valoa sammumaan millään ja vika paikallistu kans uuteen motonetin tarvikeanturiin.. yleismittarilla näytti 1.2kohm kun normaalisti muissa oli 1.3kohm, liekö tuollaki vaikutusta :think
                  Toimimaton anturi nyt vain ei kerro sopivaa dataa ja sen takia valot palavat taulussa. Pelkkä vastusarvo ei paljon asiasta kuitenkaan kerro.

                  Comment

                  Working...
                  X