Eli siis ostin käytettynä tuon abs boksin koska valot taulussa paloivat. Vaihdon jälkeen molemmat valot sammuivat, mutta pienen koeajon jälkeen syyttyvät uudestaan, mutta sammuvat taas ppis kun autosta kääntää virrat pois. Ja pysyy taas sammuneena jonkin aikaa kunnes syttyy. ABS hakkaa kokoajan vaikka vauhtia alle 60km/h eikä todellakaan tarvi kun hellästi jarrupolkimeen koskea. Kovemmassa nopeudessa ei abs hakkaa. Anturi vika kenties?
ABS/ASC vikaa, Bmw e39 523iA vm. 12/1998
Collapse
X
-
Ensimmäisenä kannattaa aloittaa lukemalla vikakoodit. Vaihtamalla osia sattumanvaraisesti korjaamisesta tulee melko kallista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by Jusa668 View PostNo tolla omalla lukijalla antaa tämmöset.
66 power supply, wheel speed sensors
149 CAN wheel speeds...e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEllet lukenut koodeja INPA/DIS/ISTA:lla, niin lue jollain edellä mainituista. Ellei koodeista selviä, niin sitten live-datasta tutkimaan anturien nopeustiedot. Sitten mittaamaan se anturi ja johdot, josta ei tule kunnon signaalia.
Vika koodien luku BMW Scanner softalla antoi kyllä selkeät ohjeet mihin anturille suunnata.
Toki virheen tein siinä että hain paikallisesti Motonetistä uuden anturin ja eihän se pelannutkaan, noh alkuperäistä varaosaa tilalle ja taas pelailee hienosti.
Vian kuvaus juurikin vastaava eli "runkutti" niitä abseja jatkuvasti, hanttarin takapyörän anturi oli siis pasee omassa.
Comment
-
-
Originally posted by Starck View PostTäysin samaa mieltä, itsellä 8/1998 vastaava 523iA kampe.
Vika koodien luku BMW Scanner softalla antoi kyllä selkeät ohjeet mihin anturille suunnata.
Toki virheen tein siinä että hain paikallisesti Motonetistä uuden anturin ja eihän se pelannutkaan, noh alkuperäistä varaosaa tilalle ja taas pelailee hienosti.
Vian kuvaus juurikin vastaava eli "runkutti" niitä abseja jatkuvasti, hanttarin takapyörän anturi oli siis pasee omassa.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Täälä kans tapaus toissaviikolta kun ei meinannu 530d stä saada valoa sammumaan millään ja vika paikallistu kans uuteen motonetin tarvikeanturiin.. yleismittarilla näytti 1.2kohm kun normaalisti muissa oli 1.3kohm, liekö tuollaki vaikutusta :thinke36 320 Cäbi, e46 328C, e46 320C, e38 740, e38 728, e39 530d, e39 535iA, e39 530da, e61 525da
Comment
-
-
Originally posted by Antti* View PostTäälä kans tapaus toissaviikolta kun ei meinannu 530d stä saada valoa sammumaan millään ja vika paikallistu kans uuteen motonetin tarvikeanturiin.. yleismittarilla näytti 1.2kohm kun normaalisti muissa oli 1.3kohm, liekö tuollaki vaikutusta :think
Comment
-
Comment