Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 huohotinjärjestelmä ja alempi imuputki.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • e39bemari
    Newbiemmer
    • Oct 2016
    • 2
    • Päijät-Häme

    E39 huohotinjärjestelmä ja alempi imuputki.

    Tervehdys foorumilaisille. Auto on 520i Touring -03 (erään korjaamon mukaan vuosimalli on -04), ajettu 195000 ja nyt on ilmennyt käyntihäiriöitä. Lahden Delta Bavarian 150€ hintainen vianetsintä antoi tulokseksi: Huohotinjärjestelmä uusittava, alempi imuputki murtunut halki. Lisäksi öljynsuodattimen jalka vuotaa öljyä mutta sehän ei taida käyntiin vaikuttaa. Deltaan vein auton siksi kun kaikissa järkevän hintaisissa korjaamoissa oli kahden viikon jono.

    Se alempi imuputki on jo tilattu mutta sitä ei liene ihan helppo itse vaihtaa, pitääkö sitä vaihtaessa purkaa kaikki samat kilkkeet tieltä kuin huohottimen vaihdon yhteydessä?, onko huohotinjärjestelmä sama asia kuin separaattori?

    Deltan 650€ korjauskustannusarvio ei oikein innosta, tietäiskö joku Päijät-Hämeestä asiallisen korjaamon, MBA-Auto on tiedossa mutta sielläkin on aika pitkä jono. Asuisko Päijät-Hämeen alueella ketään bemarigurua joka vois tehdä tarpeelliset korjaukset? Autolla voi ajaa mutta tyhjäkäynti aaltoilee ja reagoi viiveellä kaasuun.

    Kaikista neuvoista jo etukäteen kiittäen.
  • zeneg
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 1238
    • Oulu

    #2
    Työnä on kyllä helppo, muutaman tunnin aikaa ottava kun tekee rauhassa. Imusarjan kun tempaisee irti, niin tulee työskentelytilaa reilusti ja samalla vaihtuu vuotava suodattimenjalantiiviste. Toki vaatii myös laturin irroituksen, mutta se ei ole kummoinen homma.

    Comment

    • e39bemari
      Newbiemmer
      • Oct 2016
      • 2
      • Päijät-Häme

      #3
      Osaisko joku sanoa, että pitääkö hommata myös uusi imusarjan tiiviste jos sen imursarjan irrottaa huohottimen vaihdon yhteydessä?

      Comment

      • Jii_Koo
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2013
        • 785
        • Jkl

        #4
        ^Kannattaa kasata varmasti aina uusilla tiivisteillä, ei montaa euroa köyhdy.
        '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

        Comment

        • peltone
          BTCF Member
          • Jan 2005
          • 8092
          • Willähde

          #5
          Siis ollaanko tässä vaihtamassa vain yhtä putkea..?

          Kyllä huohotinpuoli kannattaa laittaa kerralla kuntoo, koko setti (huohotinvena + letkut) maailmalta 40-50e toimitettuna kotiin.

          Yhden m54 remontin tehneenä, imusarja kannattaa mielestäni irroittaa, helpottaa ja nopeuttaa, MIELESTÄNI.

          Samalla vaihdoin venakopan tiivisteet, oli vanhat kumit muuttunu jo muoviks ja sai kammeta tosissaa. Nämäkään ei montaa euroa ole.
          Last edited by peltone; 26-10-2016, 11:05.
          E30 316 -87
          E91 325i -06
          E61 530d -06
          F10 520d -14
          ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎