Minulla on siis BMW E39 2001 520i ja siinä on ostosta lähtien ollut Vogtlandin alustasarja (osanumero 968703). Katsastuksessa ilmeni, että oikea etuiskari on kaput ja se pitäisi vaihtaa. Osaisiko joku neuvoa millaista iskaria tuohon voisi laittaa tilalle? Vogtlandin iskaria en löydä millään mistään. Oisko jotain varaosanumeroa, millä voisi etsiä?
Vogtland alustasarjan iskunvaimentimet
Collapse
X
-
Sinne voit laittaa vain samanlaisen. Joitakin noista alustoista voi huollattaa, esim Koni. Kannattaa kysellä vaikka http://www.modificars.fi (myyvät Vogtlandia) onko huolto mahdollista. Ellei, niin sitten ostoon menee molemmat etuiskarit. Iskarit tulee aina vaihtaa pareittain.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
Vielä tarkennuksena, että siis jos iskarin voi huollattaa, niin silloin tietysti laitan huollatuksen jälkeen sen takaisin. Entä jos ostoon menee molemmat iskarit, niin tuleeko niiden silloinkin olla samanlaiset kuin alkuperäiset?Originally posted by HTK12 View PostSinne voit laittaa vain samanlaisen. Joitakin noista alustoista voi huollattaa, esim Koni. Kannattaa kysellä vaikka http://www.modificars.fi (myyvät Vogtlandia) onko huolto mahdollista. Ellei, niin sitten ostoon menee molemmat etuiskarit. Iskarit tulee aina vaihtaa pareittain.
Comment
-
Oletettavasti se alustasarja on muutoskatsastettu. Mikäli sinne jonkun muun valmistajan osia laittaa ne pitäisi taas muutoskatsastaa. Jos päädyt huollattamaan, niin huollata nyt ainakin ne molemmat etuiskarit. Iskarit vaihdetaan aina pareittain sama huoltamisessa, jos ei nyt ihan uudesta tule mehut pihalle. Yleensä on takuun ehtokin, että pitää molemmat samalla akselilla vaihtaa. Ei muutenkaan mitää järkeä vaihtaa/huollattaa vain sitä toista.Originally posted by Anabol View PostVielä tarkennuksena, että siis jos iskarin voi huollattaa, niin silloin tietysti laitan huollatuksen jälkeen sen takaisin. Entä jos ostoon menee molemmat iskarit, niin tuleeko niiden silloinkin olla samanlaiset kuin alkuperäiset?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Onko otteessa nykyään alustasarjan merkki ja malli? Vai trafiltako kysellään vanhoja tuv-lappuja että minkä merkkiset jouset sinne laitettiin. Iskareista ei ainakaan pari vuotta sitten kyselty/dogumentoitu mitenkään, vaan pelkistä jousista.
Ainakin ennen oli ja molemmissa nykyisissä autoissa lukee vain "autoon vaihdettu alustasarja ja mitat pyörän kaariin xx ja xx". Säädettävien tapauksessa on lukenu että säädettävä alustasarja.
Näkisin että ihan sama minkä merkkisen alustan tms. vaihtaa, kunhan säilyy vastaavana kuin otteessa lukeva, eli korkeus ja kiinteä/säädettävä.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Jouset vaihtuu siinä jos siinne uudet eri merkkiset säädettävät tolpat laittaa. Toki ei se inssi välttämättä huomaa riippuu kuinka tarkka inssi osuu kohdalle. Viime katsastuksessa itselle osui tosi tarkka inssi ja tarkasti mm. kaikki vyöt jne. Eri valmistajilla on yleensä eriväriset jouset, joten sen huomaa aika helposti, että takana on eriväriset jouset kuin edessä. Sitten saattaa alkaa inssi kyselemään.Originally posted by bemmeri View PostOnko otteessa nykyään alustasarjan merkki ja malli? Vai trafiltako kysellään vanhoja tuv-lappuja että minkä merkkiset jouset sinne laitettiin. Iskareista ei ainakaan pari vuotta sitten kyselty/dogumentoitu mitenkään, vaan pelkistä jousista.
Ainakin ennen oli ja molemmissa nykyisissä autoissa lukee vain "autoon vaihdettu alustasarja ja mitat pyörän kaariin xx ja xx". Säädettävien tapauksessa on lukenu että säädettävä alustasarja.
Näkisin että ihan sama minkä merkkisen alustan tms. vaihtaa, kunhan säilyy vastaavana kuin otteessa lukeva, eli korkeus ja kiinteä/säädettävä.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
Comment