Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vogtland alustasarjan iskunvaimentimet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Anabol
    Bimmer Rookie
    • Jul 2016
    • 32
    • Imatra

    Vogtland alustasarjan iskunvaimentimet

    Minulla on siis BMW E39 2001 520i ja siinä on ostosta lähtien ollut Vogtlandin alustasarja (osanumero 968703). Katsastuksessa ilmeni, että oikea etuiskari on kaput ja se pitäisi vaihtaa. Osaisiko joku neuvoa millaista iskaria tuohon voisi laittaa tilalle? Vogtlandin iskaria en löydä millään mistään. Oisko jotain varaosanumeroa, millä voisi etsiä?
    Last edited by Anabol; 03-11-2016, 20:47.
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Sinne voit laittaa vain samanlaisen. Joitakin noista alustoista voi huollattaa, esim Koni. Kannattaa kysellä vaikka http://www.modificars.fi (myyvät Vogtlandia) onko huolto mahdollista. Ellei, niin sitten ostoon menee molemmat etuiskarit. Iskarit tulee aina vaihtaa pareittain.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Anabol
      Bimmer Rookie
      • Jul 2016
      • 32
      • Imatra

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Sinne voit laittaa vain samanlaisen. Joitakin noista alustoista voi huollattaa, esim Koni. Kannattaa kysellä vaikka http://www.modificars.fi (myyvät Vogtlandia) onko huolto mahdollista. Ellei, niin sitten ostoon menee molemmat etuiskarit. Iskarit tulee aina vaihtaa pareittain.
      Vielä tarkennuksena, että siis jos iskarin voi huollattaa, niin silloin tietysti laitan huollatuksen jälkeen sen takaisin. Entä jos ostoon menee molemmat iskarit, niin tuleeko niiden silloinkin olla samanlaiset kuin alkuperäiset?

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by Anabol View Post
        Vielä tarkennuksena, että siis jos iskarin voi huollattaa, niin silloin tietysti laitan huollatuksen jälkeen sen takaisin. Entä jos ostoon menee molemmat iskarit, niin tuleeko niiden silloinkin olla samanlaiset kuin alkuperäiset?
        Oletettavasti se alustasarja on muutoskatsastettu. Mikäli sinne jonkun muun valmistajan osia laittaa ne pitäisi taas muutoskatsastaa. Jos päädyt huollattamaan, niin huollata nyt ainakin ne molemmat etuiskarit. Iskarit vaihdetaan aina pareittain sama huoltamisessa, jos ei nyt ihan uudesta tule mehut pihalle. Yleensä on takuun ehtokin, että pitää molemmat samalla akselilla vaihtaa. Ei muutenkaan mitää järkeä vaihtaa/huollattaa vain sitä toista.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4180

          #5
          Onko otteessa nykyään alustasarjan merkki ja malli? Vai trafiltako kysellään vanhoja tuv-lappuja että minkä merkkiset jouset sinne laitettiin. Iskareista ei ainakaan pari vuotta sitten kyselty/dogumentoitu mitenkään, vaan pelkistä jousista.

          Ainakin ennen oli ja molemmissa nykyisissä autoissa lukee vain "autoon vaihdettu alustasarja ja mitat pyörän kaariin xx ja xx". Säädettävien tapauksessa on lukenu että säädettävä alustasarja.
          Näkisin että ihan sama minkä merkkisen alustan tms. vaihtaa, kunhan säilyy vastaavana kuin otteessa lukeva, eli korkeus ja kiinteä/säädettävä.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by bemmeri View Post
            Onko otteessa nykyään alustasarjan merkki ja malli? Vai trafiltako kysellään vanhoja tuv-lappuja että minkä merkkiset jouset sinne laitettiin. Iskareista ei ainakaan pari vuotta sitten kyselty/dogumentoitu mitenkään, vaan pelkistä jousista.

            Ainakin ennen oli ja molemmissa nykyisissä autoissa lukee vain "autoon vaihdettu alustasarja ja mitat pyörän kaariin xx ja xx". Säädettävien tapauksessa on lukenu että säädettävä alustasarja.
            Näkisin että ihan sama minkä merkkisen alustan tms. vaihtaa, kunhan säilyy vastaavana kuin otteessa lukeva, eli korkeus ja kiinteä/säädettävä.
            Jouset vaihtuu siinä jos siinne uudet eri merkkiset säädettävät tolpat laittaa. Toki ei se inssi välttämättä huomaa riippuu kuinka tarkka inssi osuu kohdalle. Viime katsastuksessa itselle osui tosi tarkka inssi ja tarkasti mm. kaikki vyöt jne. Eri valmistajilla on yleensä eriväriset jouset, joten sen huomaa aika helposti, että takana on eriväriset jouset kuin edessä. Sitten saattaa alkaa inssi kyselemään.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎