Ajattelin tehdä tällaisen erillisen, niin ei ainakaan sotke tuota M5 osto-threadia.
Tämän ei tarvitse olla kovin vakava aihe, vaan itse ainakin yritän vieläkin päästä jyvälle mitä kannattaisi tehdä missäkin järjestyksessä. Helpointa on toki varmaan tehdä kaikki kerralla, mutta se ei välttämättä ole itselle vaihtoehto.
Kk-laakerit pitää tehdä, jakopää sekä vanokset. Osien hinnat ovat karkeasti selvillä noihin kaikkiin, ja ne eivät sinänsä ole ongelma, mutta kun itse ei osaa/pysty eikä ole paikkaakaan, niin ainakin isommat hommat pitää muualla teettää.
Kk-laakerit töineen on varmaan halvin, mutta sitten tulee se kannattaako niitä tehdä, jos ei tee jakopäätä. Ehkä, koska jakopää on ok kunnossa ainakin vielä.
Meneekö Vanokset kuinka vähemmällä tuntimäärällä, jos ne tekee jakopään yhteydessä? Ne ei silti taida sinänsä olla niin sidoksissa muihin remppoihin?
Ja ilmeisesti nuo venttiilin nostimet ovat yksi nakutusta aiheuttava tekijä myös. Siinä sama, että kuinka työläs homma on puhdistus ja muu, ja onko fiksuinta sekin yhdistää johonkin toiseen huoltoon?
Sitten on myös muita vikoja. Jäähdyttimen flekti (onkohan oikea osa/termi) pitää rätisevää ääntä, eli varmaankin laakeri lopussa. Ymmärtääkseni senkään vaihto ei tilan puolesta ole ihan helppo?
Vaihteiston tiivisteet ja tukikumit myös kuluneet. Osat ei ilmeisesti kalliit, mutta vaatii vaihteiston irrotuksen ja se maksaa työnä taas.
Loput on sitten yleistä kuluvaa osaa kuten alusta ja jarrut, niissä voi tehdä itsekin jotain.
Tämän ei tarvitse olla kovin vakava aihe, vaan itse ainakin yritän vieläkin päästä jyvälle mitä kannattaisi tehdä missäkin järjestyksessä. Helpointa on toki varmaan tehdä kaikki kerralla, mutta se ei välttämättä ole itselle vaihtoehto.
Kk-laakerit pitää tehdä, jakopää sekä vanokset. Osien hinnat ovat karkeasti selvillä noihin kaikkiin, ja ne eivät sinänsä ole ongelma, mutta kun itse ei osaa/pysty eikä ole paikkaakaan, niin ainakin isommat hommat pitää muualla teettää.
Kk-laakerit töineen on varmaan halvin, mutta sitten tulee se kannattaako niitä tehdä, jos ei tee jakopäätä. Ehkä, koska jakopää on ok kunnossa ainakin vielä.
Meneekö Vanokset kuinka vähemmällä tuntimäärällä, jos ne tekee jakopään yhteydessä? Ne ei silti taida sinänsä olla niin sidoksissa muihin remppoihin?
Ja ilmeisesti nuo venttiilin nostimet ovat yksi nakutusta aiheuttava tekijä myös. Siinä sama, että kuinka työläs homma on puhdistus ja muu, ja onko fiksuinta sekin yhdistää johonkin toiseen huoltoon?
Sitten on myös muita vikoja. Jäähdyttimen flekti (onkohan oikea osa/termi) pitää rätisevää ääntä, eli varmaankin laakeri lopussa. Ymmärtääkseni senkään vaihto ei tilan puolesta ole ihan helppo?
Vaihteiston tiivisteet ja tukikumit myös kuluneet. Osat ei ilmeisesti kalliit, mutta vaatii vaihteiston irrotuksen ja se maksaa työnä taas.
Loput on sitten yleistä kuluvaa osaa kuten alusta ja jarrut, niissä voi tehdä itsekin jotain.
Comment