Auto on 378tkm ajettu E39 530d manuaalilaatikolla.
Vaihdoin siihen n.viikko sitten m-öljyt ja suodattimen kuten ennenkin kymmenet kerrat. Tarkistin homman jälkeen, ettei vuoda öljyä. Mutta pistin öljyn suodattimen kannen liian tiukalle tämän kerran ja auton alusta sai öljykylvyn ennen kuin huomasin tiivisteen pullahtamis vian ja ja korjasin sen
uudella tiivisteellä.
No, tämän jälkeen auto yhä kasteli autotallin lattiaa ja tänään paikansin vuotokohdan laturin taaimmaisen moottorissa olevan kannakkeen kohdalle eli nyt näyttäisi hyvin vahvasti sille, että öljypohjan tiiviste vuotaa tuosta laturin takakannakkeen kohdalta. Vai onko niillä kohdin jotain muuta vuotomahdollisuutta? Öljy ei enää minusta tule öljypohjan tiivistettä ylempää. Onko öljypohjan tiivisteen vaihto iso jumppa tähän autoon?
Miten tämä vuoto ajoittuu näin hyvin öljynvaihdon jälkeiseen aikaan? Saiko vasemman kupeen ulkopuolinen öljyhuuhtelu öljypohjan tiivisteen pehmenemään vai onko aika ryhtyä käyttämään "delvakkia"? Nyt moottorissa on mobilin täyssynteettinen 5W-50 öljy ja sitä moottori on sietänyt aiemmin hyvin ja öljynkulutus on ollut hyvin minimalista 20-30tkm vaihtovälillä.
Vaihdoin siihen n.viikko sitten m-öljyt ja suodattimen kuten ennenkin kymmenet kerrat. Tarkistin homman jälkeen, ettei vuoda öljyä. Mutta pistin öljyn suodattimen kannen liian tiukalle tämän kerran ja auton alusta sai öljykylvyn ennen kuin huomasin tiivisteen pullahtamis vian ja ja korjasin sen
uudella tiivisteellä.
No, tämän jälkeen auto yhä kasteli autotallin lattiaa ja tänään paikansin vuotokohdan laturin taaimmaisen moottorissa olevan kannakkeen kohdalle eli nyt näyttäisi hyvin vahvasti sille, että öljypohjan tiiviste vuotaa tuosta laturin takakannakkeen kohdalta. Vai onko niillä kohdin jotain muuta vuotomahdollisuutta? Öljy ei enää minusta tule öljypohjan tiivistettä ylempää. Onko öljypohjan tiivisteen vaihto iso jumppa tähän autoon?
Miten tämä vuoto ajoittuu näin hyvin öljynvaihdon jälkeiseen aikaan? Saiko vasemman kupeen ulkopuolinen öljyhuuhtelu öljypohjan tiivisteen pehmenemään vai onko aika ryhtyä käyttämään "delvakkia"? Nyt moottorissa on mobilin täyssynteettinen 5W-50 öljy ja sitä moottori on sietänyt aiemmin hyvin ja öljynkulutus on ollut hyvin minimalista 20-30tkm vaihtovälillä.
Comment