Announcement

Collapse
No announcement yet.

Omituinen öljyvuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • merrunranta
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 57
    • Saarijärvi

    Omituinen öljyvuoto

    Auto on 378tkm ajettu E39 530d manuaalilaatikolla.
    Vaihdoin siihen n.viikko sitten m-öljyt ja suodattimen kuten ennenkin kymmenet kerrat. Tarkistin homman jälkeen, ettei vuoda öljyä. Mutta pistin öljyn suodattimen kannen liian tiukalle tämän kerran ja auton alusta sai öljykylvyn ennen kuin huomasin tiivisteen pullahtamis vian ja ja korjasin sen
    uudella tiivisteellä.
    No, tämän jälkeen auto yhä kasteli autotallin lattiaa ja tänään paikansin vuotokohdan laturin taaimmaisen moottorissa olevan kannakkeen kohdalle eli nyt näyttäisi hyvin vahvasti sille, että öljypohjan tiiviste vuotaa tuosta laturin takakannakkeen kohdalta. Vai onko niillä kohdin jotain muuta vuotomahdollisuutta? Öljy ei enää minusta tule öljypohjan tiivistettä ylempää. Onko öljypohjan tiivisteen vaihto iso jumppa tähän autoon?
    Miten tämä vuoto ajoittuu näin hyvin öljynvaihdon jälkeiseen aikaan? Saiko vasemman kupeen ulkopuolinen öljyhuuhtelu öljypohjan tiivisteen pehmenemään vai onko aika ryhtyä käyttämään "delvakkia"? Nyt moottorissa on mobilin täyssynteettinen 5W-50 öljy ja sitä moottori on sietänyt aiemmin hyvin ja öljynkulutus on ollut hyvin minimalista 20-30tkm vaihtovälillä.
    Timppa63
  • Zetz
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 3229
    • Joensuu

    #2
    ettei vaan suodattimen jalka kusis sitä öljyä, ei mitenkään harvinaista olisi
    puh/txt/whatsapp: 0452673541
    näillä mennään talvella:
    e39 523ia arctic silver
    e87 116i Japanrot
    ja näillä kesällä:
    e30 328i *Rot m50b28

    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
    ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

    Comment

    • merrunranta
      Bimmer Rookie
      • Nov 2003
      • 57
      • Saarijärvi

      #3
      Kiitokset vinkistä!
      Onko tuon suodattimen jalan irroitus iso homma dieselissä? Mitä pitää irroittaa, että jalkaan pääsee käsiksi?
      Timppa63

      Comment

      • lurkki3
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2004
        • 657
        • ylivieska

        #4
        Suodattimen jalka melko varmasti.aika yleinen öljyn vuoto kohta.3 pultilla jalka kiinni.aika ahdas irrottaa.kannattaa vaihtaa samalla myös sen jalan ja nestekierron välinen tiivistekki samalla.itsellä rupes tuleen öljyä pirusti paisuntasäiliöön ku vuosi se tiiviste
        E60 525d -05 m-sport 300hv/700nm
        Bagged e32
        Ex E61 525d m-sport -06
        Ex e39 530d touring By Aj Tech 365hv/650nm
        Lukuisia muita bmw merkin viritelmiä

        Comment

        • MaxSound
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2009
          • 255
          • Kajaani

          #5
          Pikkuräikkään jatkoja, suodatinjalka mahtuu irtoamaan muuta irroittamatta. Alimman pultin taisin ottaa nosturilla alakautta.

          Mutta öljytilaan menee todella helposti nestettä tuossa hommassa! Kun saat sen kasattua uusilla tiivisteillä, niin laske lopuksi öljyt pois ja kaada uudet tilalle. Muuten on riski moottorivaurioon jos öljytilassa on nestettä.

          E46 330d:hen vaihdoin nuo molemmat tiivisteet, suodatinjalan ja lohkon välisen sekä suodatinjalan ja sen jäähdytinlaatikon väliset tiivisteet. Ehdottomasti kerralla molemmat. Menee ihan samalla vaivalla
          E39 525DA Touring -01, 540tkm

          Comment

          • lj123
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2015
            • 1215
            • Lohja

            #6
            Originally posted by lurkki3 View Post
            Suodattimen jalka melko varmasti.aika yleinen öljyn vuoto kohta.3 pultilla jalka kiinni.aika ahdas irrottaa.kannattaa vaihtaa samalla myös sen jalan ja nestekierron välinen tiivistekki samalla.itsellä rupes tuleen öljyä pirusti paisuntasäiliöön ku vuosi se tiiviste
            Mistähän realoem kuvasta noita osanumeroita pitäisi tuohon M:ään katsoa. Tuon suodattimen jalan numeron löysin googlella mutta en tuota toista
            E39 M5 -99
            F11 530d Xdrive -14

            Comment

            • MaxSound
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2009
              • 255
              • Kajaani

              #7
              Dieseleissä on se jäähdytinlaatikko siinä suodatinjalassa, mutta onko sitä edes Ämmässä?
              E39 525DA Touring -01, 540tkm

              Comment

              • jpalvima
                Bimmer Rookie
                • Dec 2008
                • 50
                • Hämeenkyrö City

                #8
                Öljytikun tiivistys?

                Tsekkaa samalla ettei tikun juuresta tule ööliä, omasta laitoin suodatinjalan ja lämmönvaihtimen tiivisteet uusiksi ja vuoto sen kun lisääntyi...lopulta selvisi että tikun tiivisteet oli saaneet tarpeekseen.

                (Tulee muuten saatanallinen määrä öljyä lattialle auton seistessä kun öljyn pinta nousee ylemmäksi kun tikun läpivienti)

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎