Announcement

Collapse
No announcement yet.

Parkit ja mittariston, MID yms. valot strobottaa (vilkuttaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dimmu!!
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 49
    • Seinäjoki

    Parkit ja mittariston, MID yms. valot strobottaa (vilkuttaa)

    Auto seissyt taivasalla muutaman päivän käyttämättömänä.
    Kävin lyömässä tulille, niin alkoi heti vilkuttamaan kaikkia kojelaudan ja keskikonsolin valoja semmoisella 4 x sekunnissa tahtia.
    No kävin pihalla katsomassa, niin etu ja takaparkitkin vilkuttavat samaa tahtia.
    Ajattelin, että käympä netistä lukemassa missä vika ja löin ovet lukkoon kaukosäätimellä.
    Nyt jäi jarruvalot palamaan, WTF?
    Ei muutakun akunkenkä irti ettei akku ole tyhjä hetkenpäästä.

    Onko ideoita, jotain luin että voisi viitata valomoduuliin, mutta ei oikein samanlaista tapausta löytynyt edes ulkomaan foorumeilta.

    Ainut mikä vaikuttii vilkkumis tahtiin oli mittaristonvalojen kirkkaudensäätörulla, mitä kirkkaammalle laittoi, sitä tiheämmin vilkuttaa.

    Saa nähä pelittääko, kun saa olla vähän aikaa ilman akkua...

    Saisikohan pelittämään uudelleen koodamalla valomodulin vai voiko vika olla esim siinä valojen kirkkauden säätimessä.
  • Havis
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1836
    • Kotona/Poissa

    #2
    Originally posted by Dimmu!! View Post
    Auto seissyt taivasalla muutaman päivän käyttämättömänä.
    Kävin lyömässä tulille, niin alkoi heti vilkuttamaan kaikkia kojelaudan ja keskikonsolin valoja semmoisella 4 x sekunnissa tahtia.
    No kävin pihalla katsomassa, niin etu ja takaparkitkin vilkuttavat samaa tahtia.
    Ajattelin, että käympä netistä lukemassa missä vika ja löin ovet lukkoon kaukosäätimellä.
    Nyt jäi jarruvalot palamaan, WTF?
    Ei muutakun akunkenkä irti ettei akku ole tyhjä hetkenpäästä.

    Onko ideoita, jotain luin että voisi viitata valomoduuliin, mutta ei oikein samanlaista tapausta löytynyt edes ulkomaan foorumeilta.

    Ainut mikä vaikuttii vilkkumis tahtiin oli mittaristonvalojen kirkkaudensäätörulla, mitä kirkkaammalle laittoi, sitä tiheämmin vilkuttaa.

    Saa nähä pelittääko, kun saa olla vähän aikaa ilman akkua...

    Saisikohan pelittämään uudelleen koodamalla valomodulin vai voiko vika olla esim siinä valojen kirkkauden säätimessä.
    Mulla ainakin laturin haoamnen, ja siitä johtunut alhainen akkujännite oireili vaikka miten. mm niin, että jarruvalot paloi koko ajan vaikka sammutti auton ja laittoi ovet lukkoon. Laturin uusiminen poisti oireen. Oma E39 on Facelift malli, -02.
    Last edited by Havis; 01-12-2016, 20:43.
    "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

    E60 523iA -08

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10941
      • Joensuu

      #3
      Ihmeelliset sähköviat johtuu monesti alaisesta jännitteestä. Eli tarkista, että laturi on kunnossa.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Black-Smoke 530D
        Bimmer Rookie
        • Sep 2016
        • 62
        • lappi

        #4
        Samaa ongelmaa oli.

        Mulla himmenivät sisätilan valot kun olivat päälle auto käynnissä. No siittä meni jokin aika kun laturi hajosi. Nyt uusi laturi ja valot palavat tasaisesti. Mutta kilpivalot vilkkuvat seka etuparkit sekä lisävalojen ledi parkit. Eli kaikki ledit vilkkuvat. Vain silloin kun auto käynnissä ja valot eivät ole päällä. Ilmesisesti valodiagnostiikka tarkistaa että ovatko hehkut ehjät lähettää virtapulsseja hehkuihin. Ja nyt kun ovat nuo ledit mitkä vievät vähemmän virtaa niin syttyvät. eivät ole ilmeisesti tarkoitettu autoihin joissa can väylä sähköt. Niitäkin on vissiin saatavana erinlaisia led valoja.

        Comment

        • gedu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 94
          • Helsinki

          #5
          Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
          Mulla himmenivät sisätilan valot kun olivat päälle auto käynnissä. No siittä meni jokin aika kun laturi hajosi. Nyt uusi laturi ja valot palavat tasaisesti. Mutta kilpivalot vilkkuvat seka etuparkit sekä lisävalojen ledi parkit. Eli kaikki ledit vilkkuvat. Vain silloin kun auto käynnissä ja valot eivät ole päällä. Ilmesisesti valodiagnostiikka tarkistaa että ovatko hehkut ehjät lähettää virtapulsseja hehkuihin. Ja nyt kun ovat nuo ledit mitkä vievät vähemmän virtaa niin syttyvät. eivät ole ilmeisesti tarkoitettu autoihin joissa can väylä sähköt. Niitäkin on vissiin saatavana erinlaisia led valoja.
          Ongelmahan on siis sittenkin se, että kylmädiagnostiikka valvoo valoja, vaikka eivät valot eivät ole päällä. LED polttimo kerkeää reagoimaan siihen lyhyeenkin pulssiin virtaa, hehkupolttimo ei kerkeisi.
          Most likely, you will end up agreeing with "Life's a Bitch, then you end up marrying one"

          -01 E39 540iA touring
          Ex -94 E34 540iA touring

          Comment

          • Black-Smoke 530D
            Bimmer Rookie
            • Sep 2016
            • 62
            • lappi

            #6
            Vilkkuu valot

            Aivan jotakin tämmöstä sielä tapahtuu. No Miten sen vilkkumisen saa pois jos haluaa? onko ratkaisua? Vai onko ainoa että vaihtaa normaalit polttimot? Nuihin parkkivaloihin ei vain taida semmosia saada. Angel eys valot kun ovat. Vai minkälaiset polttimot niissä pitäs tehdas asenteisena olla.?

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by Black-Smoke 530D View Post
              Aivan jotakin tämmöstä sielä tapahtuu. No Miten sen vilkkumisen saa pois jos haluaa? onko ratkaisua? Vai onko ainoa että vaihtaa normaalit polttimot? Nuihin parkkivaloihin ei vain taida semmosia saada. Angel eys valot kun ovat. Vai minkälaiset polttimot niissä pitäs tehdas asenteisena olla.?
              Ohjelmoimalla saa tarkistuksen pois päältä.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Muurahainen View Post
                Ohjelmoimalla saa tarkistuksen pois päältä.
                Riippuu mikä LCM versio on autossa saako kaikkia koodattua pois. Itse vaihdoin omaani LCM IV, että saa koodattua esim. pakkivalojen tarkistukset pois.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • Muurahainen
                  BTCF Member
                  • Dec 2006
                  • 9194
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by HTK12 View Post
                  Riippuu mikä LCM versio on autossa saako kaikkia koodattua pois. Itse vaihdoin omaani LCM IV, että saa koodattua esim. pakkivalojen tarkistukset pois.
                  Joo totta. Toivotaan että kyseessä olisi edes LCM III eikä II.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by Muurahainen View Post
                    Joo totta. Toivotaan että kyseessä olisi edes LCM III eikä II.
                    LCMIIIA ei ainakaan riitä (itsellä oli). Muistaakseni edes LCMIIIB ei vielä löydy esim. rekisterikilven valoille tuota koodausta (ainakaan pakkivaloille ei löydy, siksi itse vaihdoin LCM IV).
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • Dimmu!!
                      Bimmer Rookie
                      • Jun 2015
                      • 49
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Pistin akunjohdon kiinni takasin ja koitin valoja käyttää päällä, ei räpsynyt ja ovet sai lukkoon ilman jarruvalojen jäämistä päälle.
                      Totesin, että tuli kuntoon tuolla.
                      Noh, aamulla olin lähdössä autolla ja käänsin virrat päälle niin sama strobovilkkuminen alkoi.
                      Ajelin 30km ja vaimo ajeli perässäni koko matkan. Jarruvalot eivät palaneet missään vaiheessa ja vilkut toimivat kuin hidastetussa elokuvassa, mittaristossa ei edes näy vilkun merkkivaloa saatika mitään napsumista kuulu.
                      Eli täysin mykkä kun viiksestä kääntää, pihalla kyllä jotain eloa on, etuvilkut palavat jatkuvasti, mutts sivu ja takavilkut hidastetusti kerran 5sek välein.

                      Kattelin mittariston salavalikosta nro 7, niin näytti ajossa kokoajan UB 13.6V virraksi, mitäs teillä muilla näyttää?

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by Dimmu!! View Post
                        Pistin akunjohdon kiinni takasin ja koitin valoja käyttää päällä, ei räpsynyt ja ovet sai lukkoon ilman jarruvalojen jäämistä päälle.
                        Totesin, että tuli kuntoon tuolla.
                        Noh, aamulla olin lähdössä autolla ja käänsin virrat päälle niin sama strobovilkkuminen alkoi.
                        Ajelin 30km ja vaimo ajeli perässäni koko matkan. Jarruvalot eivät palaneet missään vaiheessa ja vilkut toimivat kuin hidastetussa elokuvassa, mittaristossa ei edes näy vilkun merkkivaloa saatika mitään napsumista kuulu.
                        Eli täysin mykkä kun viiksestä kääntää, pihalla kyllä jotain eloa on, etuvilkut palavat jatkuvasti, mutts sivu ja takavilkut hidastetusti kerran 5sek välein.

                        Kattelin mittariston salavalikosta nro 7, niin näytti ajossa kokoajan UB 13.6V virraksi, mitäs teillä muilla näyttää?
                        Mittaristo näyttää helposti sen ~0.5V liian vähän. Mittaa yleismittarilla niin tiedät mikä se todellinen jännite on.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • Dimmu!!
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2015
                          • 49
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Oliskose LCM moduulivika kuitenki?
                          En oikein usko että johtuu akusta tai laturista, kun jännitettä kuitenkin piisaa pitää webastoakin päällä.
                          Viimetalvena webasto ei pysynyt päällä kovilla pakkasilla kuin pari minuuttia ja sammu, niin ostin silloin uuden akun.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by Dimmu!! View Post
                            Oliskose LCM moduulivika kuitenki?
                            En oikein usko että johtuu akusta tai laturista, kun jännitettä kuitenkin piisaa pitää webastoakin päällä.
                            Viimetalvena webasto ei pysynyt päällä kovilla pakkasilla kuin pari minuuttia ja sammu, niin ostin silloin uuden akun.
                            Voi hyvinkin olla LCM vika, mutta kannattaa nyt selvittää, että se laturi lataa kunnolla. Liian matala jännite ei ole talvella kiva kun akku ei lataudu täyteen. Käytetyn LCM hinta riippuu minkä version tarvitsee. LCMIIIA ei paljon maksa, mutta LCMIIIB/LCMIV jo maksaa jotain.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • Dimmu!!
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 49
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Voi hyvinkin olla LCM vika, mutta kannattaa nyt selvittää, että se laturi lataa kunnolla. Liian matala jännite ei ole talvella kiva kun akku ei lataudu täyteen. Käytetyn LCM hinta riippuu minkä version tarvitsee. LCMIIIA ei paljon maksa, mutta LCMIIIB/LCMIV jo maksaa jotain.
                              Joo täytyy huomenna mittailla latausjännite, pitäskö olla jotain 14.5V? Ja mistä pisteestä olis paras mitata, konehuoneen liittimistä vai akulta?

                              Saakos tuon LCM version selvitettyä muutakun katsomalla vanhasta kirjaimet?
                              Auto on facelift umpioilla alkuperäisillä xenoneilla ja isolla ajotietokoneella.
                              Vaikuttaisikohan uudelleenohjelmointi tyohon toimivuuteen, jos sielä on joku seonnut...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎