Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lukkoperä asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jezze rs
    Bimmer Rookie
    • Dec 2016
    • 67
    • Turku

    e39 lukkoperä asiaa

    Hei!

    Mennä ostin elämäni ensimmäisen Bemarin (e39 528) ja nyt sitten on siitä seurannut muutamia kysymyksiä. Tiedän, että aihe kuulostaa melko kolutulta varmasti, mutta en löytänyt seuraaviin kysymyksiin oikein mitään vanhoja topiceja kahlaamalla.

    - Onko näissä eri perä kuin kaikissa muissa bemareissa? Kuori ilmeisesti ainakin? Mitenkäs sisuskalut? Puhutaan 188K perästä, mutta onko sisukset samat kuin vanhempien typ188?
    - Onko näihin sovellettu mitään lukkoa sisään esim sorvin kautta? Lähinnä nuo laipat ja niiden rihlat perässä, onko ne yhteensopivat noista vanhemmista, jotta omat vetarit natsaa.
    - Onko kaikissa e39 perissä samat laipat eli voinko ottaa mistä tahansa mallista perän omaani, jos haluan hiukan tiuhemman välityksen?
    - Vieläkö Laakkoselta saa uutta e36 lukkoa n. 500e yksikkö.
    - Aftermarket lukoista oli juttua vaikka kuinka, joten se puoli on melkoisen selkeää.

    Kyllä näitä kaikkia on varmasti ennenkin ainakin sivuttu, mutta en nyt kyllä millään löytänyt vastauksia.
    Last edited by jezze rs; 05-12-2016, 23:58.
    - Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
    - Opel ascona B 2.4 CIH -77
    - Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
    - Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
    - Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
    - BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
    - Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)

    https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam
  • Bmw Master
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 13155
    • Kokomo

    #2
    Originally posted by jezze rs View Post

    - Onko näissä eri perä kuin kaikissa muissa bemareissa? Kuori ilmeisesti ainakin? Mitenkäs sisuskalut? Puhutaan 188K perästä, mutta onko sisukset samat kuin vanhempien typ188?
    - Onko näihin sovellettu mitään lukkoa sisään esim sorvin kautta? Lähinnä nuo laipat ja niiden rihlat perässä, onko ne yhteensopivat noista vanhemmista, jotta omat vetarit natsaa.
    - Onko kaikissa e39 perissä samat laipat eli voinko ottaa mistä tahansa mallista perän omaani, jos haluan hiukan tiuhemman välityksen?
    - Vieläkö Laakkoselta saa uutta e36 lukkoa n. 500e yksikkö.
    -K=kompakt, eli ei sovi 188 perän sisukset, eikä ole samat kuoretkaan.
    -Amerikan foorumilla oli juttua jostain lukon sovituksesta, pelkät koneistukset oli muistaakseni ~1500taalaa niin eiköhän se jää sitten siihen.
    -Kaikki E39 perät ei ole samoja keskenään.
    -Ei saa.

    Jonkun M3 mallin perän sinne saa istutettua kohtuu työllä ja sellaisia valmiita joskus ollut myynnissäkin.

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #3
      Originally posted by Bmw Master View Post
      Jonkun M3 mallin perän sinne saa istutettua kohtuu työllä ja sellaisia valmiita joskus ollut myynnissäkin.
      Tarkotatko tätä? Joskus aikoinaan tämmöistä mietin ja kerkesin jo peränkin ostamaan ebaystä. Jäi sitten asentamatta ja perän möin eteenpäin (möin auton pois).







      Nyt on lukko tuolla 540i:n perässä, mutta en sen tarkemmin tiedä kuinka toteutettu.
      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Jax_KiBez
        BTCF Member
        • Jan 2010
        • 2061
        • Pirkanmaa

        #4
        Originally posted by jezze rs View Post
        Hei!

        Mennä ostin elämäni ensimmäisen Bemarin (e39 528) ja nyt sitten on siitä seurannut muutamia kysymyksiä. Tiedän, että aihe kuulostaa melko kolutulta varmasti, mutta en löytänyt seuraaviin kysymyksiin oikein mitään vanhoja topiceja kahlaamalla.

        - Onko näissä eri perä kuin kaikissa muissa bemareissa? Kuori ilmeisesti ainakin? Mitenkäs sisuskalut? Puhutaan 188K perästä, mutta onko sisukset samat kuin vanhempien typ188?
        - Onko näihin sovellettu mitään lukkoa sisään esim sorvin kautta? Lähinnä nuo laipat ja niiden rihlat perässä, onko ne yhteensopivat noista vanhemmista, jotta omat vetarit natsaa.
        - Onko kaikissa e39 perissä samat laipat eli voinko ottaa mistä tahansa mallista perän omaani, jos haluan hiukan tiuhemman välityksen?
        - Vieläkö Laakkoselta saa uutta e36 lukkoa n. 500e yksikkö.
        - Aftermarket lukoista oli juttua vaikka kuinka, joten se puoli on melkoisen selkeää.

        Kyllä näitä kaikkia on varmasti ennenkin ainakin sivuttu, mutta en nyt kyllä millään löytänyt vastauksia.
        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332802
        Tässä ketjussa olen listannut eri perävälitykset, periaatteessa kaikki bensakutosen perät sopii suoraan paitsi muutama poikkeus 520i:n perissä.
        Toki lukko täytyy hankkia erikseen...
        Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
        Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

        _____________________________________
        Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
        Tästä mun kaluston showroomiin
        Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

        Comment

        • jezze rs
          Bimmer Rookie
          • Dec 2016
          • 67
          • Turku

          #5
          Originally posted by Bmw Master View Post
          -K=kompakt, eli ei sovi 188 perän sisukset, eikä ole samat kuoretkaan.
          -Amerikan foorumilla oli juttua jostain lukon sovituksesta, pelkät koneistukset oli muistaakseni ~1500taalaa niin eiköhän se jää sitten siihen.
          -Kaikki E39 perät ei ole samoja keskenään.
          -Ei saa.

          Jonkun M3 mallin perän sinne saa istutettua kohtuu työllä ja sellaisia valmiita joskus ollut myynnissäkin.
          Okei eli tuo meikäläisen käsitys oli ihan puutaheinää. Onko tuossa perässä sitten sisuskalut täysin erilaiset kuin muissa eli eikö tuo ole sisältä 188 perä? Ei tosiaan sovi välitykset esim e36:sta? e46 varmaan ainakin samat osat kuoren sisällä kuin e39? 1500 taalaa taitaisi saada valmiilla 3d kuvalla jo koneistettua koko kuoret...
          - Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
          - Opel ascona B 2.4 CIH -77
          - Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
          - Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
          - Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
          - BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
          - Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)

          https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam

          Comment

          • jezze rs
            Bimmer Rookie
            • Dec 2016
            • 67
            • Turku

            #6
            Originally posted by Jax_KiBez View Post
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=332802
            Tässä ketjussa olen listannut eri perävälitykset, periaatteessa kaikki bensakutosen perät sopii suoraan paitsi muutama poikkeus 520i:n perissä.
            Toki lukko täytyy hankkia erikseen...
            Kiitoksia! Tämä oli hyvää tietoa.
            - Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
            - Opel ascona B 2.4 CIH -77
            - Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
            - Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
            - Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
            - BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
            - Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)

            https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam

            Comment

            • jezze rs
              Bimmer Rookie
              • Dec 2016
              • 67
              • Turku

              #7
              Originally posted by bemmeri View Post
              Tarkotatko tätä? Joskus aikoinaan tämmöistä mietin ja kerkesin jo peränkin ostamaan ebaystä. Jäi sitten asentamatta ja perän möin eteenpäin (möin auton pois).







              Nyt on lukko tuolla 540i:n perässä, mutta en sen tarkemmin tiedä kuinka toteutettu.
              Tästä on varmasti aika ajanut ohitse. Eli nykyään jos tuollaisen perän haluaa joutuu maksamaan sen verran suolaisesti ettei paljon kannata. Jos tuohon tuolla mainittuun 200-300 punnan hintaan saisi niin miksi ei.
              - Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
              - Opel ascona B 2.4 CIH -77
              - Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
              - Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
              - Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
              - BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
              - Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)

              https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam

              Comment

              • Jax_KiBez
                BTCF Member
                • Jan 2010
                • 2061
                • Pirkanmaa

                #8
                Originally posted by jezze rs View Post
                Okei eli tuo meikäläisen käsitys oli ihan puutaheinää. Onko tuossa perässä sitten sisuskalut täysin erilaiset kuin muissa eli eikö tuo ole sisältä 188 perä? Ei tosiaan sovi välitykset esim e36:sta? e46 varmaan ainakin samat osat kuoren sisällä kuin e39? 1500 taalaa taitaisi saada valmiilla 3d kuvalla jo koneistettua koko kuoret...
                E39:ssä on 188 Kompakt-perä ja en muista tarkkoja malleja, mutta E36 ja E46 omaavat erilaiset sisuskalut vaikka olisivatkin jonkun sortin 188:ja.

                EDIT: Aloin epäillä itseäni jälkikäteen ja todellakin samoja LSD-sisuskaluja myydään 188k-periin E38, E39 ja E46. Eli vissiin sisältä samanlaisia ja kuoret eri.
                Last edited by Jax_KiBez; 06-12-2016, 18:12.
                Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                _____________________________________
                Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                Tästä mun kaluston showroomiin
                Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                Comment

                • jezze rs
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2016
                  • 67
                  • Turku

                  #9
                  Juu kyllä ne harvassa on kun kannattaa värkätä joka malliin ihan oma peränsä. Erottaahan tuon aikaisemman 188 perän tästä uudesta siis tuosta K-merkinnästä, mitä vähän ounastelinkin.

                  Ostin jo Ebaystä 530i perän eli 3.46 välityksellä. Josko se olisi vähän kipakampi alla kuin tuo alle kolmen oleva.

                  Lukkokin tuohon pitäisi saada ja nyt olen kallistumassa Mfactoryn perään. Aika samanlaisia noi taitaa kuitenkin olla ja tuokin on porukalla kestänyt hyvin. On reilun 200e halvempi kuin Quaife tai wavetrac. Wavetracissä kiinnostaisi paremmin kehittynyt "esilukko" tuon torsenin seuralaisena.

                  Vielä pitäisi päättää ottaako tuosta sitten levylukon vai sitten torsenin. Talvella tuolla kuitenkin tulee kruisailtua eli en sitten tiedä onko tuo torsen huono. Kovin liukkaalla ei ainakaan toimi ihan niinkuin voisi. Eikä auto ole ns. arkiauto vaan jonkin asteinen harraste kun kerran käyttis on erikseen. Eli ei varmaan aiheuta suurempaa murhetta levylukko kesällä asfaltillakaan. Onko tuon asc:n(acs?) toiminnasta kokemuksia levylukon kanssa? Torsenin kanssa oli, mutta en löytänyt levyn kanssa.
                  - Opel Astra g 2.2 DTi -03 (150hp/340nm)
                  - Opel ascona B 2.4 CIH -77
                  - Opel Rekord E 2.0 SEH -8x
                  - Mercedes-Benz 190 2,3 8v -89 (endurance saloon 185hp/245nm)
                  - Honda Civic 1,8 16v turbo -88 (300whp/330nm)
                  - BMW 528 2,8 -97 (talviliukuri)
                  - Ruohonleikkuri 1.2l Opel OHC mosalla ja 40mm dellorton vaakaimulla (n. 60hv)

                  https://fi-fi.facebook.com/LemuRacingTeam

                  Comment

                  • Jax_KiBez
                    BTCF Member
                    • Jan 2010
                    • 2061
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by jezze rs View Post
                    Juu kyllä ne harvassa on kun kannattaa värkätä joka malliin ihan oma peränsä. Erottaahan tuon aikaisemman 188 perän tästä uudesta siis tuosta K-merkinnästä, mitä vähän ounastelinkin.

                    Ostin jo Ebaystä 530i perän eli 3.46 välityksellä. Josko se olisi vähän kipakampi alla kuin tuo alle kolmen oleva.

                    Lukkokin tuohon pitäisi saada ja nyt olen kallistumassa Mfactoryn perään. Aika samanlaisia noi taitaa kuitenkin olla ja tuokin on porukalla kestänyt hyvin. On reilun 200e halvempi kuin Quaife tai wavetrac. Wavetracissä kiinnostaisi paremmin kehittynyt "esilukko" tuon torsenin seuralaisena.

                    Vielä pitäisi päättää ottaako tuosta sitten levylukon vai sitten torsenin. Talvella tuolla kuitenkin tulee kruisailtua eli en sitten tiedä onko tuo torsen huono. Kovin liukkaalla ei ainakaan toimi ihan niinkuin voisi. Eikä auto ole ns. arkiauto vaan jonkin asteinen harraste kun kerran käyttis on erikseen. Eli ei varmaan aiheuta suurempaa murhetta levylukko kesällä asfaltillakaan. Onko tuon asc:n(acs?) toiminnasta kokemuksia levylukon kanssa? Torsenin kanssa oli, mutta en löytänyt levyn kanssa.
                    Itse vaihdoin 2.93:en tilalle 3.38 perän ja kieltämättä todella iso ero kaasupolkimen seurauksissa, paras modi kyllä E39:ssä.
                    Instagram-galleriani (Jax_KiBez)
                    Youtube-kanavani (Jax_KiBez)

                    _____________________________________
                    Nykykalusto: E61 530xD / E39 528i Ratalelu
                    Tästä mun kaluston showroomiin
                    Entisiä Bemareita +30kpl mm. F20 M135iX, E60 M5, E92 335i, E65 740d, E39 540i yms.

                    Comment

                    • bemmeri
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2006
                      • 4181

                      #11
                      Onkohan tuolle isommalle perälle muita välitysvaihtoehtoja kuin 2:35 (530d) 2:81 (540i ja 530dA) ja 2:93 (535i), ts onko tuo kyseinen murikka jossain muussa mallissa jollain tiheemmällä välityksellä kuin nuo?

                      Ei oikein maksa vaivaa laittaa tuota 535i perää, kun välityksessä vain noin pieni ero. Ämmässä ois 3:15 mutta sitten pitäisi laittaa koko murikka vetareineen ja kardaanihommia.
                      EVERYTHING | WORKS

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by bemmeri View Post
                        Onkohan tuolle isommalle perälle muita välitysvaihtoehtoja kuin 2:35 (530d) 2:81 (540i ja 530dA) ja 2:93 (535i), ts onko tuo kyseinen murikka jossain muussa mallissa jollain tiheemmällä välityksellä kuin nuo?

                        Ei oikein maksa vaivaa laittaa tuota 535i perää, kun välityksessä vain noin pieni ero. Ämmässä ois 3:15 mutta sitten pitäisi laittaa koko murikka vetareineen ja kardaanihommia.
                        Ämmän perän vaihtamalla saisi myös kunnon lukon, joka olisi melko kiva.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • bemmeri
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2006
                          • 4181

                          #13
                          Originally posted by HTK12 View Post
                          Ämmän perän vaihtamalla saisi myös kunnon lukon, joka olisi melko kiva.
                          Mikä ämmän perästä/lukosta tekee "kunnon lukon".

                          Kyllä tuossa ihan normaalilukko on nytkin, tosin en tiedä kuinka kireä tms. Ei ole mikään kemppilukko tai joku qualife, tms..
                          En usko että hirveän isoa eroa on kestävyydessä k220 vs k230 (m5) perien kesken. Mitä eilen tutkailin, niin tiheämpiä välityksiä kyllä löytyy tuohon k220 perään, sama perä mm. e38:ssa ja e52:ssa. 3:15 löytyy helposti käytettynä. Tuossa e52:ssa olisikin oikein sopiva välitys 3:38, mutta eipä kyllä ole käytettynä tarjolla noita.
                          EVERYTHING | WORKS

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10941
                            • Joensuu

                            #14
                            Originally posted by bemmeri View Post
                            Mikä ämmän perästä/lukosta tekee "kunnon lukon".

                            Kyllä tuossa ihan normaalilukko on nytkin, tosin en tiedä kuinka kireä tms. Ei ole mikään kemppilukko tai joku qualife, tms..
                            En usko että hirveän isoa eroa on kestävyydessä k220 vs k230 (m5) perien kesken. Mitä eilen tutkailin, niin tiheämpiä välityksiä kyllä löytyy tuohon k220 perään, sama perä mm. e38:ssa ja e52:ssa. 3:15 löytyy helposti käytettynä. Tuossa e52:ssa olisikin oikein sopiva välitys 3:38, mutta eipä kyllä ole käytettynä tarjolla noita.
                            No siis tarkoitin, että sillä saisi sinne ihan oikean lukon vs, e46/e90 tms koodattava "sähköinen lukko". Toki jos siellä nytkin on lukko, niin sitten asia erikseen, vakiona ei ole ollut edes lisävarusteena lukkoa saatavilla.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • jannmann
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2003
                              • 5856
                              • Joccis City

                              #15
                              Originally posted by bemmeri View Post
                              Mikä ämmän perästä/lukosta tekee "kunnon lukon".

                              Kyllä tuossa ihan normaalilukko on nytkin, tosin en tiedä kuinka kireä tms. Ei ole mikään kemppilukko tai joku qualife, tms..
                              En usko että hirveän isoa eroa on kestävyydessä k220 vs k230 (m5) perien kesken. Mitä eilen tutkailin, niin tiheämpiä välityksiä kyllä löytyy tuohon k220 perään, sama perä mm. e38:ssa ja e52:ssa. 3:15 löytyy helposti käytettynä. Tuossa e52:ssa olisikin oikein sopiva välitys 3:38, mutta eipä kyllä ole käytettynä tarjolla noita.
                              Siis sulla on normaali kitkalevylukko vakiossa 540i perässä?
                              Itsellä kun yksikään 210 zf lukkoyksikkö ei sinne mahdu.
                              Ja olen ymmärtänyt että nää e46 m3 ja e39 m5 visko+kitkalevy yksikkö ei sinne myöskään mahdu.

                              Eli kovasti kiinnostaa mikä yksikkä sulla siellä on ja mistä autosta/valmistajan yksikkö se on?
                              Aprilia RSV4

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎