Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 lukkoperä asiaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    #16
    Originally posted by jannmann View Post
    Siis sulla on normaali kitkalevylukko vakiossa 540i perässä?
    Itsellä kun yksikään 210 zf lukkoyksikkö ei sinne mahdu.
    Ja olen ymmärtänyt että nää e46 m3 ja e39 m5 visko+kitkalevy yksikkö ei sinne myöskään mahdu.

    Eli kovasti kiinnostaa mikä yksikkä sulla siellä on ja mistä autosta/valmistajan yksikkö se on?

    En tosiaan tiiä sen tarkemmin. Kitkalukko manuaalin vakiovälityksellä. Kuvakin mulla oli, mutta oon poistanut sen vahingossa latauskansiosta muitten turhien latauksien yhteydessä. Pyysin edelliseltä omistajalta tuon kuvan, jos lähettäis uudelleen niin voisi tarkemmin ihmetellä. Näkisihän tuon lukon jos nappaisi takakannen pois, mutta sitten vähän turhan takia sitten taas uudet öljyt ja tiiviste, sekä oma vaivansa tuossa.


    Edit. No sain tuon kuvan uudelleen. Oisko tuo nyt sitten e39 m5 lukko?

    Last edited by bemmeri; 12-12-2016, 08:02.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • bemmeri
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2006
      • 4181

      #17
      Tuolla taitaa olla samanlainen custom lukkoperä myynnissä kuin tässä minun autossa.

      EVERYTHING | WORKS

      Comment

      • Risto113
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 1204
        • GrassLake

        #18
        Originally posted by bemmeri View Post
        Tuolla taitaa olla samanlainen custom lukkoperä myynnissä kuin tässä minun autossa.

        http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=356062
        Jännä, että tuolla e39:iin myynnissä samalla kuvalla kun tuo sinun.

        Comment

        • bemmeri
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2006
          • 4181

          #19
          Originally posted by Risto113 View Post
          Jännä, että tuolla e39:iin myynnissä samalla kuvalla kun tuo sinun.
          Niinhän se on.
          Sain kuvan tosiaan auton entiseltä omistajalta joka oli ostanut samasta paikasta perän ja auton myyjä sanoi ettei ole hänen kuva, vaan kuva toteutuksesta. En tiedä sitten eikö virolainen perän myyjä ole muistanut päivittää ilmoa, vai onko sillä näitä useampia. Huomasin vaan tuon ilmon kun oli nostanut sen ylös.
          EVERYTHING | WORKS

          Comment

          • e30_M-tech1
            BTCF Member
            • Jan 2011
            • 340
            • Tampere

            #20
            530i lukko ja perävälitys?

            Onkos joku 2,93 välityksiseen perään asentanut wavetrac lukkoa?
            Vai kannattaisiko kyseiseen vaihtaa ens tiheempi perä,
            vai saako tota perää säädöillä tiheämmäksi? Esim 3,38

            Tavoitteena saada voima asfalttiin ja kulkeminen loogiseksi!
            --530i 2001 sedan--
            Last edited by e30_M-tech1; 07-01-2017, 13:47. Reason: kirjotustaito
            Nykyiset:e39 530i & e36 325
            ---------------------------------------------------
            Exät:
            vw golffi
            e46 328 -00
            e30 320 -87
            e30 325 -83
            e36 325 -91
            e36 328 -98
            e30 325 M-tech1 -87

            Comment

            • LT
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 140

              #21
              Onko noista vetoakselin tumpeista mitään tietoa että onko ne samaa kokoa vai eri kokoa sisäpäästään 188K ja 220K perissä?
              Last edited by LT; 04-01-2017, 18:11.

              Comment

              • 320i
                Bimmer Rookie
                • Apr 2013
                • 71
                • Suomi

                #22
                Käsittääkseni eri spoorit 188k ja 215k tumpeissa.

                Asiaan, olen miettinyt mistä lukkoperä 528i malliin ja väkisinkin mieleen tulee M5 typ 210 3,15 välityksellä.

                Mutta sopiiko se apurunkoon kiinni? M5 apurungossa on eri varaosanumero, kuin muissa e39 malleissa. Mikä on se eroavaisuus? Silmämääräisesti näyttää samalta.

                Kardaania joutuu myös ilmeisesti lyhentämään? Tai voiko käyttää m5 kardaanin takapätkää?

                Vetarin tumppiakselit perään joutuu ilmeisesti vaihtamaan, jotta saa vetarit sopimaan. Käsitin että tumpit voi ottaa e32 typ210 perästä? Ja lähteekö tumpit ihan vaan vetämällä irti?

                Onko 188k ja 210 saman levyisiä mitattuna vetarin laippojen ulkopinnasta?

                Ja mistä kannattaa ostaa m5 perä? Linkkejä saa laittaa, tai jos jollain on moinen hyllyssä, niin yv:tä vaan.

                Comment

                • e30_M-tech1
                  BTCF Member
                  • Jan 2011
                  • 340
                  • Tampere

                  #23
                  laakerit perään?

                  Onkohan oikea osa kyseessä:



                  530i 2001 sedan autoon on quaife menossa ja samassa laakerit,
                  Laakereita ei porukka ole foorumin perusteella löytänyt, niin oonkohan väärän osan kimpussa:think
                  Ja näitä 2kpl erillaiset eripuolille vai uppoaako sama osa oikeelle ja vasemmalle?
                  Nykyiset:e39 530i & e36 325
                  ---------------------------------------------------
                  Exät:
                  vw golffi
                  e46 328 -00
                  e30 320 -87
                  e30 325 -83
                  e36 325 -91
                  e36 328 -98
                  e30 325 M-tech1 -87

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎