Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 M54 MF retrofit johtosarja ja vakkari ongelma! -Problem solved-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    e39 M54 MF retrofit johtosarja ja vakkari ongelma! -Problem solved-

    Elikkä kytkin tuon MF johtosarjan omaan e39:iin ja vaihdoin napillisen ratin!
    Ongelma on se että valot syttyy ratin nappeihin ja radion säädöt toimii, mutta vakkari ei :think

    Kokeiltu kahdella eri ratilla ja kelta/mustan johdon fyysinen yhteys slipringin liittimeltä equlle tarkastettu, johto on myöskin 100% varmasti oikeissa pinneissä eli sliparin päässä 10-napaisen liittimen pinnissä numero 8 ja equn päässä 40-napaisen liittimen pinnissä numero 27.
    Mikähän tuossa nyt mahtaa olla vialla, ei tosiaan syty edes sitä vakkarin symbolia mittaristoon kun painaa ratista I/O painiketta

    Olisko slipring mahdollisesti viallinen?
    Jostain slipringin ratin puoleisen 4-napaisen MF liitimen nastasta pitäisi kaiketi löytyä suora yhteys tuonne equlle 10-napaisen liittimen ollessa kytkettynä slipringiin?
    Last edited by Jube; 22-12-2016, 22:41.
    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"
  • Jube
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 9636
    • ...

    #2
    Ratin napit testattu Inpalla ja kaikki toimii joten myös slipringin oltava kunnossa!
    Tällainen vikakoodi DME:llä, ei lähde pois nollaamalla :think


    Näillä mennään:
    Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
    BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
    BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
    BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
    MB c124 230CE -90 "Badboy"
    MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

    Comment

    • Juhnukka
      BTCF Member
      • Mar 2014
      • 608
      • Lohja

      #3
      Signaali eculle?

      Ootko vetänyt moottorinohjausboxille signaalin cruiselta? Ainakin kun laitoin joskus e46 320 d vakkarin napit niin piti vetää kaapeli vakkarin piuhoilta eculle että se saa moottorin pyörintätiedot ilman sitä piuhaa ei antanut laittaa vakkaria päälle
      Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

      Comment

      • Juhnukka
        BTCF Member
        • Mar 2014
        • 608
        • Lohja

        #4
        Eiku joo

        Luin väärin eli sulla on se piuha vedetty ja todettu toimivaksi 😂
        Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

        Comment

        • Jube
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 9636
          • ...

          #5
          Johto on vedetty ohjeen mukaan ja fyysinen yhteys todettu toimivaksi!
          Näillä mennään:
          Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
          BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
          BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
          BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
          MB c124 230CE -90 "Badboy"
          MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

          Comment

          • Jube
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 9636
            • ...

            #6
            Noniin vakkari toimii, tässä oli nyt kyseessä ihan oma virhe mutta kuitenkin varmaan harvinaisempi juttu
            Hommahan meni niin että MF johtosarjaa asentaessa (kaikki asentaneet tietää) läpivienti muovi boksiin missä equ yms. ohjainlaitteet sijaitsevat on aivan älyttömän tiukka, no pukkasin nippusiteen kumin läpi ja vedin sillä johdon jonka seurauksena johdon päässä oleva pinni väännähti hieman!
            En pitänyt tätä kuitenkaan vakavana koska pinni tarttui oikaisun jälkeen hyvin equn liittimeen ja pysyi paikoillaan, testasin fyysisen yhteyden ratille ja kaikki oli ok :think

            Ongelma oli kuitenkin se että tämä damagea saanut pinni oli painanut equn 40-pinnisen liittimen nastaa 27 aavistuksen alaspäin, niin vähän että painumaa ei ylhäältäpäin katsottuna havainnut mutta kun otin equn irti niin huomasin painuman ja purkasin tietysti equn auki kun ajattelin että pinni on "poikki" ja yhteys piirilevylle katkennut.
            Tästä(kään) ei ollut kyse mutta suurennuslasin kanssa equa tutkiessa huomasin että kun pinni 27 on painunut hieman alaspäin niin sehän vastasi equn sisällä pinniin 37
            Noh, onneksi ei ollu tapahtunut tämän suurempaa oikosulkua joten väänsin langat erilleen, vaihdoin Mf johtosarjan vioittuneen pinnin ja kappas vaan vakkari toimii

            Ps. Tällä kertaa ei ihme kyllä markan seppä tehnyt tonnin vahinkoa vaikka lähellä oli
            Näillä mennään:
            Toyota Corolla hybrid sport touring -21"After 20 years daily repair"
            BMW e30 320i cabriolet -90 "Back to the old school"
            BMW e34 525i -90 ”Museointia vaille”
            BMW e39 528ia M-sport -99 ”Käyttöharraste”
            MB c124 230CE -90 "Badboy"
            MB s204 220cdi -08 "Seutuauto"

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎