Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 528i -00 käyntiongelmia yms.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimerie39
    Newbiemmer
    • May 2016
    • 16
    • Sipoo

    E39 528i -00 käyntiongelmia yms.

    Otsikon mukainen auto tärisee rajusti tyhjäkäynnillä, sekä kylmänä, että lämpimänä, ravistaa koko autoa. Kaasua kun painaa niin tärinä hiukan rauhoittuu, mutta edelleen tärisee sen verran, että esim. vaihdekeppi hiukan heiluu. Lisäksi ajossa nykii aika kovasti.

    Auto lähtee todella huonosti puolilämpimänä käyntiin. Saa startata tosi pitkään tai sitten lähtee vasta tokalla yrityksellä käyntiin. Tuollaisen pitkän startin jälkeen vedot on ihan poissa jonnekin 2000-3000 asti, ei meinaa kiihtyä ollenkaan. Uudelleenkäynnistys auttaa.

    Välillä vaihde vapaalla hiukan kaasua painaessa meinaa tukehtua, kun päästää kaasun, kierrokset laskee aika alas ja täristää, mutta palautuu kuitenkin heti normaaliksi. Kierrokset myös laskee aika hitaasti.
    Ihmettelen myös, miksi käynnistäessä heittää kierrokset melkein 2000 asti ja laskee heti 1000 ja siitä pikkuhiljaa laskee normaaliksi.
    Jos kierrosten hiukan jo laskettua nostaa kierroksia 1000 asti, niin ne jää siihen uudestaan joksikin aikaa ja laskee hitaasti. Joskus on myös humpannut 700-1000 välillä.

    Moottorin vikavalo palaa ja BMW-scanner antaa seuraavat vikakoodit:

    activation map-cooling
    signal ox. sensor before cat.conv. bank 2 min. value undershot
    ox.-s.control deviation bank 2 too large
    signal inlet-camshaft sensor

    Tuota nokka-akselin asentotunnistinta se siis herjaa, mutta mietityttää, että voiko se olla mennyt uudelleen rikki, kun edellisen omistajan toimesta nokka-akselin asentotunnistimet pitäisi olla vaihdettu korkeintaan joskus 1-3 vuotta sitten. Vai voiko vika olla jossain muualla? Entäs kampiakselin asentotunnistin? Ei ilmeisesti välttämättä tule vikakoodia, vai? Ja liittykö nämä kaikki oireet ylipäätään edes toisiinsa? :think

    Olen autoon vaihtanut ilmamassamittarin, tulpanhatut, taaemman ilmanoton kumihaitariputken(muita imuvuotoja ei löytynyt) ja uusi akku täytyy vielä hommata, kun vanha hyytyi tuolla pakkasessa.

    Toivottavasti tästä saa jotain selkoa. Apuja kaivataan pikaisesti, alkaa pikkuhiljaa tympiä, kun ilman näitä kaikkia oireita auto olisi nautinto ajaa.
    Last edited by biimerie39; 07-04-2017, 16:56.
    e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

    bmwlaiffii.blogspot.com

    sigpic
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #2
    Jos sinne on vaihdettu tarvike nokan anturi niin ei ole välttämättä toiminut edes uutena, joten aloittaisin sen vaihtamisesta. Toki kannattaa katsoa, ettei siellä liittimessä ole hapettumaa tms. Älä osta sitä halvinta tarviketta, vaan joku OEM tai sitten alkuperäinen anturi. Veikkaisin edelleen imuvuotoa kun siellä on nuo kaksi lambda koodia.

    Tuo activation map-cooling ei vaikuta tähän ongelmaa se tulee termostaatin sähköisestä ohjauksesta (DME avaa termostaattia lämmittämällä kun painat reippaasti kaasua).
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • biimerie39
      Newbiemmer
      • May 2016
      • 16
      • Sipoo

      #3
      Originally posted by HTK12 View Post
      Jos sinne on vaihdettu tarvike nokan anturi niin ei ole välttämättä toiminut edes uutena, joten aloittaisin sen vaihtamisesta. Toki kannattaa katsoa, ettei siellä liittimessä ole hapettumaa tms. Älä osta sitä halvinta tarviketta, vaan joku OEM tai sitten alkuperäinen anturi. Veikkaisin edelleen imuvuotoa kun siellä on nuo kaksi lambda koodia.
      Anturi on kyllä OEM. Täytyy ehkä sitten vielä koittaa etsiä niitä imuvuotoja.
      e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

      bmwlaiffii.blogspot.com

      sigpic

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by biimerie39 View Post
        Anturi on kyllä OEM. Täytyy ehkä sitten vielä koittaa etsiä niitä imuvuotoja.
        Jos siitä tulee nollaamisen jälkeen uudestaan koodi, niin jotain vikaa siellä silloin on.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • biimerie39
          Newbiemmer
          • May 2016
          • 16
          • Sipoo

          #5
          Originally posted by HTK12 View Post
          Jos siitä tulee nollaamisen jälkeen uudestaan koodi, niin jotain vikaa siellä silloin on.
          Juu, täytyy tarkistaa se liitin seuraavaksi.
          e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

          bmwlaiffii.blogspot.com

          sigpic

          Comment

          • biimerie39
            Newbiemmer
            • May 2016
            • 16
            • Sipoo

            #6
            Putsasin tuota liitintä, mutta ei tuntunut olevan minkäänlaista vaikutusta mihinkään, eli anturi vaihtoon. En tosin voinut liikkeelle lähteä, kun on tuo jarrutehostinkin jäässä nyt, kun sinne meni syksyllä vettä. Jarrupoljinta ei saa painettua juuri yhtään.

            Alkoi tuossa pätkimään sytytystä aika kovasti, röpöttää putkeen ja koko auto hyrskyy. Sylintereissä 4, 5 ja 6 oli sytytyskatkoksia.
            e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

            bmwlaiffii.blogspot.com

            sigpic

            Comment

            • biimerie39
              Newbiemmer
              • May 2016
              • 16
              • Sipoo

              #7
              Nyt, kun ilmat lämpeni, niin tärinät hävisi eli käyntihäiriöitä tulee vasta, kun pakkasta on lähemmäs 20 astetta.
              e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

              bmwlaiffii.blogspot.com

              sigpic

              Comment

              • biimerie39
                Newbiemmer
                • May 2016
                • 16
                • Sipoo

                #8
                Laitetaas nyt tänne sitten, että vaihdoin sen nokan anturin tuossa jo ajat sitten ja siltä osin auto tuli kuntoon. Vielä hetki sitten oli lambdan vikakoodit, mutta ne katosi, kun tein ihan vaan mielenkiinnosta suuttimien puhdistuksen Forten fuel system cleanerillä. Tyhjäkäynnillä edelleen täristää ja kaasun painamisen jälkeen kierrosten laskiessa kierrokset putoaa 500rpm tai alle sen ja auto meinaa sammua, pari kertaa sammunutkin. Liikkeellelähtö käynnistyksen jälkeen myös hankalaa. Omituista on, että oireet pahenee kun lämpimän koneen sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Nykyään tärinää esiintyy vaikka olis 10 astetta lämmintä, vaikka toki kovemmalla pakkasella ja kostealla ilmalla se pahenee.

                Imuvuodotkin on nyt tutkittu tarkkaan ja niitä ei vaikuttais olevan. Mikähän tuollaista vois aiheuttaa? Itsellä alkaa ideat oleen vähissä.
                e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

                bmwlaiffii.blogspot.com

                sigpic

                Comment

                • TFV
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 3080
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Arvonnaksi menee. Nokka-anturi siis jo uusittu, kampianturikin voi oireilla. Puolat. Imuvuoto.
                  Siinä ne melkeen on.
                  Itsellä aiheutti traumaa palanut kansipahvi, rutistukset meni pytystä toiseen 3-4 välillä.
                  E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                  Comment

                  • TFV
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2006
                    • 3080
                    • Nurmijärvi

                    #10
                    Ai niin, eihän tulppien koloissa ole öljyä?
                    E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                    Comment

                    • biimerie39
                      Newbiemmer
                      • May 2016
                      • 16
                      • Sipoo

                      #11
                      Originally posted by TFV View Post
                      Ai niin, eihän tulppien koloissa ole öljyä?
                      Ei ole öljyä.
                      e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

                      bmwlaiffii.blogspot.com

                      sigpic

                      Comment

                      • _nixu_
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2006
                        • 8972
                        • Kellokoski

                        #12
                        Edelleen joku imuvuoto, onko kaikki huohotinletkut tarkastettu?


                        Tai sitten myös Vanoksen O-renkaat voi olla vaihtokunnossa..
                        E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                        Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                        Comment

                        • biimerie39
                          Newbiemmer
                          • May 2016
                          • 16
                          • Sipoo

                          #13
                          Originally posted by _nixu_ View Post
                          Edelleen joku imuvuoto, onko kaikki huohotinletkut tarkastettu?


                          Tai sitten myös Vanoksen O-renkaat voi olla vaihtokunnossa..
                          Pitäisi olla tarkastettu ja edellinen omistaja on koko huohotusjärjestelmän uusinutkin, samoin Vanos on huollettu.
                          e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

                          bmwlaiffii.blogspot.com

                          sigpic

                          Comment

                          • biimerie39
                            Newbiemmer
                            • May 2016
                            • 16
                            • Sipoo

                            #14
                            No nyt sytty taas vikavalo ja lambdaa herjailee.
                            e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

                            bmwlaiffii.blogspot.com

                            sigpic

                            Comment

                            • biimerie39
                              Newbiemmer
                              • May 2016
                              • 16
                              • Sipoo

                              #15
                              Nyt on tulpatkin vaihdettu. Vanhat oli tämän näköiset:
                              Click image for larger version

Name:	WP_20170415_18_17_37_Pro.jpg
Views:	1
Size:	65.8 KB
ID:	4835144
                              Eli melko karstoittuneet, niillä oli ajettu luultavasti vaan jotain vajaa 30tkm. Uusilla tulpilla käynti on hiukan parempaa, mutta pientä tärinää ja humppaamista esiintyy edelleen.
                              e39 528i -00 M52B28tu titansilber metallic, e39 520iA touring -01 M54B22 schiefer-grün metallic

                              bmwlaiffii.blogspot.com

                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎