Otsikon mukainen auto tärisee rajusti tyhjäkäynnillä, sekä kylmänä, että lämpimänä, ravistaa koko autoa. Kaasua kun painaa niin tärinä hiukan rauhoittuu, mutta edelleen tärisee sen verran, että esim. vaihdekeppi hiukan heiluu. Lisäksi ajossa nykii aika kovasti.
Auto lähtee todella huonosti puolilämpimänä käyntiin. Saa startata tosi pitkään tai sitten lähtee vasta tokalla yrityksellä käyntiin. Tuollaisen pitkän startin jälkeen vedot on ihan poissa jonnekin 2000-3000 asti, ei meinaa kiihtyä ollenkaan. Uudelleenkäynnistys auttaa.
Välillä vaihde vapaalla hiukan kaasua painaessa meinaa tukehtua, kun päästää kaasun, kierrokset laskee aika alas ja täristää, mutta palautuu kuitenkin heti normaaliksi. Kierrokset myös laskee aika hitaasti.
Ihmettelen myös, miksi käynnistäessä heittää kierrokset melkein 2000 asti ja laskee heti 1000 ja siitä pikkuhiljaa laskee normaaliksi.
Jos kierrosten hiukan jo laskettua nostaa kierroksia 1000 asti, niin ne jää siihen uudestaan joksikin aikaa ja laskee hitaasti. Joskus on myös humpannut 700-1000 välillä.
Moottorin vikavalo palaa ja BMW-scanner antaa seuraavat vikakoodit:
activation map-cooling
signal ox. sensor before cat.conv. bank 2 min. value undershot
ox.-s.control deviation bank 2 too large
signal inlet-camshaft sensor
Tuota nokka-akselin asentotunnistinta se siis herjaa, mutta mietityttää, että voiko se olla mennyt uudelleen rikki, kun edellisen omistajan toimesta nokka-akselin asentotunnistimet pitäisi olla vaihdettu korkeintaan joskus 1-3 vuotta sitten. Vai voiko vika olla jossain muualla? Entäs kampiakselin asentotunnistin? Ei ilmeisesti välttämättä tule vikakoodia, vai? Ja liittykö nämä kaikki oireet ylipäätään edes toisiinsa? :think
Olen autoon vaihtanut ilmamassamittarin, tulpanhatut, taaemman ilmanoton kumihaitariputken(muita imuvuotoja ei löytynyt) ja uusi akku täytyy vielä hommata, kun vanha hyytyi tuolla pakkasessa.
Toivottavasti tästä saa jotain selkoa. Apuja kaivataan pikaisesti, alkaa pikkuhiljaa tympiä, kun ilman näitä kaikkia oireita auto olisi nautinto ajaa.
Auto lähtee todella huonosti puolilämpimänä käyntiin. Saa startata tosi pitkään tai sitten lähtee vasta tokalla yrityksellä käyntiin. Tuollaisen pitkän startin jälkeen vedot on ihan poissa jonnekin 2000-3000 asti, ei meinaa kiihtyä ollenkaan. Uudelleenkäynnistys auttaa.
Välillä vaihde vapaalla hiukan kaasua painaessa meinaa tukehtua, kun päästää kaasun, kierrokset laskee aika alas ja täristää, mutta palautuu kuitenkin heti normaaliksi. Kierrokset myös laskee aika hitaasti.
Ihmettelen myös, miksi käynnistäessä heittää kierrokset melkein 2000 asti ja laskee heti 1000 ja siitä pikkuhiljaa laskee normaaliksi.
Jos kierrosten hiukan jo laskettua nostaa kierroksia 1000 asti, niin ne jää siihen uudestaan joksikin aikaa ja laskee hitaasti. Joskus on myös humpannut 700-1000 välillä.
Moottorin vikavalo palaa ja BMW-scanner antaa seuraavat vikakoodit:
activation map-cooling
signal ox. sensor before cat.conv. bank 2 min. value undershot
ox.-s.control deviation bank 2 too large
signal inlet-camshaft sensor
Tuota nokka-akselin asentotunnistinta se siis herjaa, mutta mietityttää, että voiko se olla mennyt uudelleen rikki, kun edellisen omistajan toimesta nokka-akselin asentotunnistimet pitäisi olla vaihdettu korkeintaan joskus 1-3 vuotta sitten. Vai voiko vika olla jossain muualla? Entäs kampiakselin asentotunnistin? Ei ilmeisesti välttämättä tule vikakoodia, vai? Ja liittykö nämä kaikki oireet ylipäätään edes toisiinsa? :think
Olen autoon vaihtanut ilmamassamittarin, tulpanhatut, taaemman ilmanoton kumihaitariputken(muita imuvuotoja ei löytynyt) ja uusi akku täytyy vielä hommata, kun vanha hyytyi tuolla pakkasessa.
Toivottavasti tästä saa jotain selkoa. Apuja kaivataan pikaisesti, alkaa pikkuhiljaa tympiä, kun ilman näitä kaikkia oireita auto olisi nautinto ajaa.
![Jep](https://forum.btcf.fi/core/images/smilies/jep.gif)
Comment