Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 alustan äänet.

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 318iS
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 55

e39 alustan äänet.

Moe,

auto e39 Touring, -99, 128tkm.
    Etupäässä vasemmalla kuuluu tasaisella hiljaa ajettaessa muksetta, ei vaadi edes kuoppaa / töyssyä, tai itse asiassa niissä ei kuulu taas kyseistä ääntä.

Raidetangon pää, vai mikä osa vaihtoa tai kiristystä odottaa?

Takapäässä kuoppaan ajettaessa taas semmoinen värisevä paukahdus (tuntuu että takapää ei ole tiessä kiinni vähän aikaa iskun jälkeen), kaikissa mitä olen koeajanut touringeja kyseinen ilmiö, tyyppivika vai ne puslat, mistä ollut keskustelua.

Renkaat takana 35, edessä 40 sarjalaiset, tietysti tämä seikka korostaa kaikkia iskuja.
    Miten muuten onko kenelläkään tietoa kuinka paljon matalaprofiilin renkaat vaikuttavat alustan osien vaihtotiheyteen? Sisäosatkin mahdollisesti alkavat natisemaan kun renkaat ovat joustamattomat.
  • maanlu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 255
    • Pohjanmaa

Originally posted by 318iS
    Moe,

auto e39 Touring, -99, 128tkm.
    Etupäässä vasemmalla kuuluu tasaisella hiljaa ajettaessa muksetta, ei vaadi edes kuoppaa / töyssyä, tai itse asiassa niissä ei kuulu taas kyseistä ääntä.

Raidetangon pää, vai mikä osa vaihtoa tai kiristystä odottaa?

Takapäässä kuoppaan ajettaessa taas semmoinen värisevä paukahdus (tuntuu että takapää ei ole tiessä kiinni vähän aikaa iskun jälkeen), kaikissa mitä olen koeajanut touringeja kyseinen ilmiö, tyyppivika vai ne puslat, mistä ollut keskustelua.

Renkaat takana 35, edessä 40 sarjalaiset, tietysti tämä seikka korostaa kaikkia iskuja.
    Miten muuten onko kenelläkään tietoa kuinka paljon matalaprofiilin renkaat vaikuttavat alustan osien vaihtotiheyteen? Sisäosatkin mahdollisesti alkavat natisemaan kun renkaat ovat joustamattomat.

Sama vika täällä,ainaski taka-akseliston apurungon ja korin väliset puslat on rikki 4x60€ :( se saattaisi johtaa tuollaiseen ääneen.
    E34 M5
    E61 535D

Comment

• maanlu
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2005
      • 255
      • Pohjanmaa

Ongelma poistui

Nyt kun vaihdoin puslat niin ääni katosi,takapäästä kuuluu sillan jatkoissa samanlainen pikku tömpsähdys niinkuin etupäästäkin.ennen kuului tosiaan paukahdus ja se akseliston värähdyksen ääni
      E34 M5
      E61 535D

Comment

• BCN
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2003
        • 313
        • Tampere

Mulla kuuluu kanssa tommonen omituinen särähdys töyssyihin ajaessa. Ääni alko jo aikaa sitten ja kun toi kosla nostettiin Saksassa läheisessä BMW huollossa ylös ja katottiin alusta niin mitään erikoista ei löytyny. En tiedä sitten missä mättää. Ajattelin kattoo samalla kun vaihdan iskarit ja jouset ( kunhan Robi saa toimitettua )

Ääni on tosiaan semmonen särähdys/värähdys.

Comment

• E.T
          Newbiemmer
          • Apr 2006
          • 6
          • Muurla (Salo)

Vavahtelu töyssyn jälkeen

523 touring vavahtelee(lähinnä sellainen matala ääni) terävissä montuissa ja taka-akseliston puslat on vaihdettu. Voisiko vikaa olla pakoputken ripustuksissa?
          Tähän on tehty (aiemman omistajan toimesta) katalysaattorin vaihto ja putkea on modifioitu että on saatu tarvike katti sopimaan putkistoon(hitsattu uutta putkea sinne katalysaattorin etupuolelle). Kysymys kuuluukin onko tuolta poistettu joku kiinnitys?
          Jos jollain on ollut samankaltaisia ongelmia niin millä toimenpiteillä olette ne korjanneet?

Comment

• nokitykki
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 41
            • Kurikka

Särähdys

Särähtely etupäästä johtui ainakin omalla kohdalla jarrukilvistä. Laitoin kilven ja navan väliin pienet sisäkumin palat niin sain loppumaan. Taittelin ja vääntelin kilpiä ensin useaan otteeseen tuloksetta.

Koitappa lyödä lekalla renkaaseen (siis edestä taaksepäin auton ollessa pyörillään, täten itse paikallistin vian.

Itsellä äänet alkoi jarrupalojen vaihdon jälkeen vaikka koitin olla murjomatta jarrukilpiä.

Comment

• luxor
              Bimmer Rookie
              • Aug 2003
              • 96
              • Hämeenlinna

Kirjottelen tänne kun kerran on asiaa alustan äänistä itselläni on kans toi särähtely ääni ja kuuluu vaan kun ajelee mukula kivillä enkä ole keksinyt vielä mistä lähtis ääntä etsiin vois noi jarrukilvet tutkia joskus.Sen kanssa olen huomannut että e39 pakoputkiston keskivaiheilla on pakoputkessa 2 sellasta lämpösuojaa jotka löystyvät ja alkavat kolisemaan.Korjasin ne 2 pitkällä klemmarilla ja kiristin niitä hellästi
              -kaunis nainen on ilo silmälle-

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎