Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 epätasainen tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lihakimpale
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2017
    • 261
    • Oulu

    E39 epätasainen tyhjäkäynti

    Elikkäs tyhjäkäynti täryyttää koko autoa sekä satunnaisesti kierrokset laskee hitaasti/epätasaisesti takaisin tyhjäkäynnille. Tehojakin taitaa olla hieman hukassa.

    Vikakoodit luettu INPAlla:
    125 Activation Electric Fan
    238 Misfire Cyl 1
    242 Misfire Cyl 5
    240 Misfire Cyl 3
    239 Misfire Cyl 2
    241 Misfire Cyl 4
    228 Mixture Deviation Bank 2
    203 Lambda Regulation Bank 2 Post cat
    202 Lambda Regulation Bank 1 Post Cat
    227 Mixture Deviation Bank 1






    Arvauksia? Lamba-anturi..? Imuvuodot tarkoitus tarkistaa savutestillä kunhan kerkeän. Oletan ettei 125 liity mitenkään tähän..
  • lihakimpale
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2017
    • 261
    • Oulu

    #2
    Kuvat ei näemmä näy ainakaan itsellä, mutta aukeaa kun avaa uuteen välilehteen.

    Comment

    • lihakimpale
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2017
      • 261
      • Oulu

      #3
      Tulpat vaihdoin ja MAFin putsasin, jonka jälkeen koodien nollaus ja n. 30 min ajua ja nuo koodit ulos.

      Comment

      • lihakimpale
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2017
        • 261
        • Oulu

        #4
        Savutesti tehty. DISA valskaa. Selviiäkö yleensä O-renkaan vaihdolla?

        Comment

        • HTK12
          BTCF Member
          • Jul 2011
          • 10941
          • Joensuu

          #5
          DISA:lle on rebuild kit saatavilla, joka voisi olla järkevä vaihtoehto, jos itse kehtaa sen asentaa.
          e39 540iA E85

          Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
          Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
          Retrofit ym. koodaukset (BMW)
          Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
          INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
          Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

          Comment

          • lihakimpale
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2017
            • 261
            • Oulu

            #6
            Nyt kun tarkemmin kuulosteli niin DISAsta kuuluu pieni rätinä eli ilmeisesti rikki. En jaksanut irrottaa, kun vaikutti niin selvältä. Onko järkevämpi tuo korjaussarja vai laittaa kokonaan uusi esimerkiksi tämä: http://www.ebay.co.uk/itm/forBMW-3-5...QAAOSwRgJXlhPa
            Ei ole ilmeisesti kuitenkaan ihan alkuperäinen..

            Comment

            • lihakimpale
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2017
              • 261
              • Oulu

              #7
              Otin irti kun eihän se kummoinen homma ole. Rikkihän se oli. Se läpän akseli kokonaan poikki. Metallipinnikin oli jo viideosan tullut ulos.

              Comment

              • camshaft
                BTCF Member
                • Sep 2016
                • 539
                • Kotka

                #8
                Kantsii tsekata että DISAsta on kaikki rikkoutuneet osat tallessa/paikannettu, ettei joku sirpale päädy sylinteriin asti... Eli jos vaikuttaa siltä että jotain palasia puuttuu niin voi olla parasta napata imusarja irti ja paikantaa karkulainen ettei se pyöri ja kilise jossain siellä putkistoissa.

                DISAa on kanssa useampaa eri mallia jotka on ulkoisesti aika samannäköisiä, joten jos tilaa uuden/vaihtarin niin syytä tarkistaa että tulee varmasti omaan mottiin sopiva.
                "Sori vaan mut oon pyrkiny vähentään" -Cheek
                Ex: E39 '96 523i projekti, E38 '99 728i työauto ym ym onhan noita

                Comment

                • lihakimpale
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2017
                  • 261
                  • Oulu

                  #9
                  Näyttäisi, että tosi pieni muovipala irronnut läpän kulmasta. Ei kait tuon luulisi haittaavaan, kun sylinterin lämpötiloissa palanut hiukkasiksi (toivottavasti...). Tilasin alkuperäisen uuden, joten pitää tarkemmin verrata vielä siihen onko jotain muutakin päässyt imukanavaan.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10941
                    • Joensuu

                    #10
                    Originally posted by lihakimpale View Post
                    Näyttäisi, että tosi pieni muovipala irronnut läpän kulmasta. Ei kait tuon luulisi haittaavaan, kun sylinterin lämpötiloissa palanut hiukkasiksi (toivottavasti...). Tilasin alkuperäisen uuden, joten pitää tarkemmin verrata vielä siihen onko jotain muutakin päässyt imukanavaan.
                    Kyllä se kannattaa vilkaista jos sen palan löytää. Imusarjanläpät on aiheuttaneet monet moottorivauriot.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • lihakimpale
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2017
                      • 261
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Kyllä se kannattaa vilkaista jos sen palan löytää. Imusarjanläpät on aiheuttaneet monet moottorivauriot.
                      Tarkoitin DISAn "läppää". Voiko tuota koettaa esim. imurilla metsästää, kun ei kiinnostaisi koko imusarjaa irroittaa tuon takia. Jos kaasuläpänkin vielä irrottaisi ja koittaisi sieltä alempaa myös.
                      Last edited by lihakimpale; 26-03-2017, 18:42.

                      Comment

                      • HTK12
                        BTCF Member
                        • Jul 2011
                        • 10941
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by lihakimpale View Post
                        Tarkoitin DISAn "läppää". Voiko tuota koettaa esim. imurilla metsästää, kun ei kiinnostaisi koko imusarjaa irroittaa tuon takia. Jos kaasuläpänkin vielä irrottaisi ja koittaisi sieltä alempaa myös.
                        Sama se onko se imusarjan läppä vai DISA:n, ylimääräisi romuja itse en ainakaan sylinteriin haluasi. Huonolla tuurilla kun saa alkaa vaihtokonetta etsimään, niin taitaa se imusarjan irroitus olla aika pieni vaiva siihen nähden. Jokainen toki tekee kuten haluaa. Toki se palanen on voinut jo harmittomasti mennäkkin moottorin läpi.
                        e39 540iA E85

                        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                        Comment

                        • lihakimpale
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2017
                          • 261
                          • Oulu

                          #13
                          Tosiaan viikonloppuna käytän imusarjan irti. Saapahan nukuttua yöt rauhassa. Onko imusarjan pulteilla muuten joku tietty momentti mihin pitää kiriä.. ei ole momenttiavainta :/

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎