memebuy23buy

Mistä 530dAT:lle vastaava seuraaja bensakoneella? (myös muut merkit)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jasu
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 2110
    • Tampere / Isojoki

    Mistä 530dAT:lle vastaava seuraaja bensakoneella? (myös muut merkit)

    Kaikki ideat tervetulleita.
    Jotenkin tuntuu että mitta on tullut täyteen tän 39:n kanssa. Ylläpitokulut tuntuu nousevan pilviin, eikä tämä meneillä oleva suutinhuolto parantanut asiaa.
    Volvo S80 V8
    Mercedes C250d
    M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25
  • TeRm0z
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 96
    • Seinäjoki

    #2
    Alustava hintahaarukka seuraajalle varmaan auttaa pohdinnassa.
    Tallissa: F48 X1 20D XDrive (-16),
    Ex list:
    F34 320iA GT (-13), F20 118DA M-Sport (-14), F30 320DA M-Sport (-12), E60 530DA M-Sport (-09), E91 330D M-Sport (-06), X1 20D Xdrive (-10), E91 330iA, E61 525ia, E91 320dA, E46 318i, e39 525tds, e46 320i, e36 316i, e30 316

    Comment

    • Jasu
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2002
      • 2110
      • Tampere / Isojoki

      #3
      Originally posted by TeRm0z View Post
      Alustava hintahaarukka seuraajalle varmaan auttaa pohdinnassa.
      Alle 10k€ mielellään.
      Volvo S80 V8
      Mercedes C250d
      M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

      Comment

      • TFV
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 3080
        • Nurmijärvi

        #4
        E65:nen?
        E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Originally posted by Jasu View Post
          Alle 10k€ mielellään.
          Tolla hintahaarukalla jos haluaa vähempiongelmaisen niin eipä oikein voi muuta ehdottaa kuin e39 530i.

          Jos e39 530d ylläpitokulut isot niin ne ei ainakaan pienemmäksi muutu esim e60/65 kohdalla jos hankintahinnan pitää olla alle 10k€
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • Jasu
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2002
            • 2110
            • Tampere / Isojoki

            #6
            Originally posted by Robi View Post
            Tolla hintahaarukalla jos haluaa vähempiongelmaisen niin eipä oikein voi muuta ehdottaa kuin e39 530i.

            Jos e39 530d ylläpitokulut isot niin ne ei ainakaan pienemmäksi muutu esim e60/65 kohdalla jos hankintahinnan pitää olla alle 10k€
            Ymmärrän hyvin mitä tarkoitat. Ja nyt kun kaikki suuttimet uusitaan, niin pitää miettiä uudelleen mitä tässä tekee. Kumminkin taas menee puolet auton arvosta huoltoihin.
            Volvo S80 V8
            Mercedes C250d
            M: Ishihara-Johnson crank scraper M20B25

            Comment

            • hietase
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 576
              • Espoo

              #7
              Jos auto on arkinen käyttöpeli ja olet siihen viime aikoina investoinut suhteellisesti paljonkin rahaa, ei sen myynnissä ole mielestäni järkeä. Et tule saamaan suutinremppa- tai muitakaan rahoja myyntihinnassa takaisin. Nyt tiedät mitä omistat ja missä on mahdollisesti seuraava akilleen kantapää.

              Täysin eri asia on, jos käyttöautolla pitää olla joku statusarvo tai muuten vaan kaipaat vaihtelua. Nämä syyt eivät kuitenkaan ole taloudellisesti puolusteltavissa.

              Comment

              • PacoCrunz
                Bimmer Rookie
                • Sep 2016
                • 82
                • Vantaa

                #8
                Originally posted by hietase View Post
                Jos auto on arkinen käyttöpeli ja olet siihen viime aikoina investoinut suhteellisesti paljonkin rahaa, ei sen myynnissä ole mielestäni järkeä. Et tule saamaan suutinremppa- tai muitakaan rahoja myyntihinnassa takaisin. Nyt tiedät mitä omistat ja missä on mahdollisesti seuraava akilleen kantapää.

                Täysin eri asia on, jos käyttöautolla pitää olla joku statusarvo tai muuten vaan kaipaat vaihtelua. Nämä syyt eivät kuitenkaan ole taloudellisesti puolusteltavissa.
                Samaa mieltä. Itse olen uusinut viime vuonna omaan e39:n kytkimen, etuiskarit, vesipumpun, nokka-akselien tunnistimet, koiranluut, venakopan tiivisteet, jne, jne. Autokuume on / oli kova ja kiikarissa oli X5 tai uudempi 500-sarjalainen 10000€ budjetilla. Tiedän tasan tarkkaan missä e39:n kanssa mennään ja mikä osa on seuraavaksi "hajoamassa". Teen pienen ruostefiximeikkauksen autooni ja ajelen sillä vielä kolme vuotta. Toivon ruostefixin parantavan autokuumeen. Sitten ostan 15000€ bmw:n.
                E60 523ia M-sport -06' @ E85, Stage2 & Xhp
                Ex: E39 520i Sedan -99'

                Comment

                • BMW525Xda
                  BTCF Member
                  • Feb 2014
                  • 8681
                  • Xxxxxx

                  #9
                  Kuinkas vähän ajettu meisseli ?.

                  Tai

                  Comment

                  • E39Fin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2013
                    • 1762
                    • HKI/Orimattila

                    #10
                    Jos remppaa tehnyt paljon niin pidä 530d.ei sitä remppaa kannata muita varten tuon hintaluokan pelissä tehdä. Samoja vikoja saa jopa 20k€ autoissa
                    Jaguar XF Sportbrake R-sport.
                    E39 523iA Oxfordgreen

                    Comment

                    • ts18056
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2010
                      • 276
                      • Joroinen

                      #11
                      Kehtaako noita edes tarjota?

                      Nimim. Mulla ei koskaan mene niin huonosti, että pitäisi Mersulla ajaa
                      E39 525i -01
                      ex 750iL -96

                      Comment

                      • Havis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2004
                        • 1845
                        • Kotona/Poissa

                        #12
                        Originally posted by PacoCrunz View Post
                        ...Teen pienen ruostefiximeikkauksen autooni ja ajelen sillä vielä kolme vuotta. Toivon ruostefixin parantavan autokuumeen. Sitten ostan 15000€ bmw:n.
                        3v päästä tolla 15 000 € saat alkupään F1x:n.

                        Onko se sitten hyvä vai huono uutinen, kuka tietää
                        "Kyllä kunnossa oleva Bemari on hieno peli. Harmi että epäkuntoinenkin bemu on sen verran hyvä ettei aina edes tiedä että jossain on vikaa"

                        E60 523iA -08

                        Comment

                        • BMW525Xda
                          BTCF Member
                          • Feb 2014
                          • 8681
                          • Xxxxxx

                          #13
                          Originally posted by ts18056 View Post
                          Kehtaako noita edes tarjota?

                          Nimim. Mulla ei koskaan mene niin huonosti, että pitäisi Mersulla ajaa
                          Väärä foorumi toki mutta vähän ajettuja ja varmasti huolettomia muutaman sata-tkm matkaa. Kummoisia extaasifiiliksiä nuo ei anna mutta parempi vaihtoehto kuin "10" avensis kaikilta osin.

                          Comment

                          • Robi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2002
                            • 7606
                            • Vantaa

                            #14
                            Originally posted by BMW525Xda View Post
                            Väärä foorumi toki mutta vähän ajettuja ja varmasti huolettomia muutaman sata-tkm matkaa. Kummoisia extaasifiiliksiä nuo ei anna mutta parempi vaihtoehto kuin "10" avensis kaikilta osin.
                            Tässähän haettiin vastinetta e39 530dat:lle. Mä mitenkään voi ymmärtää että kuinka kukaan täysijärkinen voi tarjota vaihtoehtona jotain ikivanhaa c-mersua lättäpenkein. Se ei mitenkään kilpaile samalla viivalla e39 bemmin kanssa vaikka vähemmän ajettu ja jokusen vuoden uudempi.
                            Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
                            Tiedustelut priva tai 0452210069

                            Current
                            E61 530d
                            E39 530d
                            E39 520iA
                            E46 330xd
                            E28 528i

                            Comment

                            • ts18056
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2010
                              • 276
                              • Joroinen

                              #15
                              Originally posted by BMW525Xda View Post
                              Väärä foorumi toki mutta vähän ajettuja ja varmasti huolettomia muutaman sata-tkm matkaa. Kummoisia extaasifiiliksiä nuo ei anna mutta parempi vaihtoehto kuin "10" avensis kaikilta osin.
                              Niin varmaan mullakin, kun siskon mies juuri kertoi, että asiakkaalla on samanlainen E39, 750t ajettu, mä en ole vielä puolessa välissä Kahden ja puolen tonnin auto (meidän ykkönen, toi Ferrari on kakkonen), kahden vuoden aikana laitettu varmaan puolellatoista tonnilla, eikä ihan äkkiä ole tarvis autokaupoilla kuikuilla. Kymppitonnin Mese olisi tässä ajassa menettänyt jo puolet arvostaan (eli melkeen saman kuin tämä E39?). Ja remontit päälle.
                              E39 525i -01
                              ex 750iL -96

                              Comment

                              Working...
                              X