memebuy23buy

Mistä 530dAT:lle vastaava seuraaja bensakoneella? (myös muut merkit)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW525Xda
    BTCF Member
    • Feb 2014
    • 8681
    • Xxxxxx

Originally posted by Robi View Post
    Tässähän haettiin vastinetta e39 530dat:lle. Mä mitenkään voi ymmärtää että kuinka kukaan täysijärkinen voi tarjota vaihtoehtona jotain ikivanhaa c-mersua lättäpenkein. Se ei mitenkään kilpaile samalla viivalla e39 bemmin kanssa vaikka vähemmän ajettu ja jokusen vuoden uudempi.
    Vaihtoehtoja ne on linkin mersutkin. Ajatuksena oli huolettomuus, jos sellaista nyt haluaa. Lättäpenkit on suhteellinen käsitys, minulla on ollut sellaiset E39 ja E60 bemareissa eikä pahaa sanottavaa ja onpa ollut parissa meisselissäkin .

10t€ luokassa ainakin itse etsisin mahdollisimman vähän ajettua käyttöautoa jos kulurakenne on tärkeä valintaperuste. Huonosti niitä löytyi nopealla vilkaisulla nettoautosta.

Comment

• Timelord
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2010
      • 504
      • Loimaa

Riippuu yksilöstä ja tuurista mitä sattuu samaan.

Itse vaihdoin aikoinaan -96 e39 523i:n -00 4,4 X5:een ja äksän -03 e60 530ia: han.

E39:llä ajelin 230tkm->280tkm ja suurimpia huoltotarpeita olivat etu/ takapään nivelet, perus öljyhuoltojen lisäksi. Varsin vähävikainen auto siis.

X5 oli moottorivalinnan/ jakopään puolesta tietoinen riski. Ja se riski laukesi lähes samoin tein. Mielessä oli luettujen kauhutarinoiden puolesta suorittaa ennakoivasti jakopään hilujen uusinta mutta ei siinä auttanut ennakoivuus kun jo piti olla työkalupakki avoinna konepelti ylhäällä.
      Kilsoja oli ostettaessa 200tkm ja myydessä 235tkm. Muilta osin oli kyllä vähävikainen auto mutta jakopään hilut ja mitä kaikkea tuossa M62:ssa nyt onkaan niin piti laittaa kuntoon; suuri osa tietty ennakoivasti.

Tää nykyinen tuli mulle ruotsista, 107tkm mittarissa. Tällä hetkellä 180tkm mittarissa ja ollut kyllä todella positiivinen yllätys. Tietoisesti tää on M54:llä vaikka tehoissa häviää uudemmille N- sarjan moottoreille. Mutta niiden viat niin...
      Muttajuu moottoriin olen vaihtanut venakopan tiivisteen, termarin, imusarjan kumitulpat, öljynsuodattimen jalan tiivisteen ja DISA:an i6 automotiven korjaussarjan.
      Perus öljyhuoltojen lisäksi tuossa onkin ihan kaikki mitä vajaan 80tkm:n aikana on tarvinnut tehdä.
      Suunnitelmissa on vaihdattaa tomaattiöljyt nyt kesällä ja etujarrupalat anturin johtoineen, jotka nekin on odottaneet jo reilun vuoden hyllyssä kun paloista ei pinta vaan lopu. Ajan 95% matka- ajoa ni eikai ne kulu.

Omalta kohdaltani voin siis suositella e60:stä.

Seuraavaa bemaria joutuukin miettimään kun tuo f10- koppa ei oikeen luotettavuudellaan tunnu päätä huumaavan. Dieselit (ainakin 20D) myös poissuljettu vaihtoehto vaikka 30tkm ajankin vuodessa.
      W201 2,5D
      W123 280ce
      E21 316
      ex-E60 530ia
      ex-E53 4,4i
      ex-E39 523i
      ex-E34 520ia
      ex-E21 318i

Comment

Working...
      X