Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 sähkövikaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10941
    • Joensuu

    #16
    Originally posted by Jantsi View Post
    Autosähköt aika pahasti hakusessa miulla. En nyt äkkiseltään onnistu löytämään kunnon kaaviookaan. Tiijä oikein et mistä sitä pitäs mitata.

    Sama kyl itelläkin kävi mielessä että erikoista ku kaikki menee kerralla sekasin. Tuskin ainakaan molemmat boxit yhen äkin noin vaan hajoo,mut en tiijä pystysköhä ne ohjelmistot niistä sekoomaan jotenkin. Jotain se korjaaja selitti säätäneensä korimoduulia ni airbagin valo ei pala enää, mut en kyl yhtään tiijä sen tarkemmin että mitä teki ja kuulostaa oudolta kerta sille onki ihan oma boxinsa.
    Sähkökaaviot löytyy esim. http://www.bmw-planet.net/diagrams/ . Ellei aikaisempaa kokemusta ole autojen sähköistä, niin voihan tuo olla melko haastava selvitellä, tosin tässä olisi hyvä tilaisuus opetella, jos kiinnostusta on. Korjaamolle jos viet, niin vie jollekkin joka on erikoistunut sähköihin.

    Ei ole kyllä vielä mulle ainakaan tullut vastaan, että olisi tuolleen useammasta moduulista softat seonneet E39:ssä. Eiköhän tuo vika löydy mittaamalla. Joku aika sitten selvitin hieman tämän tapaisen sähkövian yhden foorumilaisen e46:sta. Siitä sekosi valot ja vika ei ollut valomoduulissa, vaan oikosessa olevassa vetokoukun johtosarjassa.

    Onko tuosta luettu vikakoodeja nyt kun sähköt on sekaisin? Niistäkin saa monesti vähän vinkkiä mistä alkaa etsimään.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • Jantsi
      Newbiemmer
      • Mar 2017
      • 10
      • JOENSUU

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Sähkökaaviot löytyy esim. http://www.bmw-planet.net/diagrams/ . Ellei aikaisempaa kokemusta ole autojen sähköistä, niin voihan tuo olla melko haastava selvitellä, tosin tässä olisi hyvä tilaisuus opetella, jos kiinnostusta on. Korjaamolle jos viet, niin vie jollekkin joka on erikoistunut sähköihin.

      Ei ole kyllä vielä mulle ainakaan tullut vastaan, että olisi tuolleen useammasta moduulista softat seonneet E39:ssä. Eiköhän tuo vika löydy mittaamalla. Joku aika sitten selvitin hieman tämän tapaisen sähkövian yhden foorumilaisen e46:sta. Siitä sekosi valot ja vika ei ollut valomoduulissa, vaan oikosessa olevassa vetokoukun johtosarjassa.

      Onko tuosta luettu vikakoodeja nyt kun sähköt on sekaisin? Niistäkin saa monesti vähän vinkkiä mistä alkaa etsimään.
      Joo tosiaan oma osaaminen on vähän heikkoa,mut voishan sitä ainakin yrittää itse etsiä vikaa kun korjaamolle vieminen kuitenkin maksaa kiitettävästi ja tähän asti eivät hyökään oo osanneet. pitää just varmaan joku bemarin sähköihin erikoistunu liike löytää,jos en ite saa laitettuu.

      On luettu vikakoodit,mut mikäli oikein käsitin niin se antaa vikakoodeja melkein kaikelle maholliselle. että ihan kunnon listan heittää ja jos ne kuittaa ni ne tulee takas heti kohta.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10941
        • Joensuu

        #18
        Originally posted by Jantsi View Post
        Joo tosiaan oma osaaminen on vähän heikkoa,mut voishan sitä ainakin yrittää itse etsiä vikaa kun korjaamolle vieminen kuitenkin maksaa kiitettävästi ja tähän asti eivät hyökään oo osanneet. pitää just varmaan joku bemarin sähköihin erikoistunu liike löytää,jos en ite saa laitettuu.

        On luettu vikakoodit,mut mikäli oikein käsitin niin se antaa vikakoodeja melkein kaikelle maholliselle. että ihan kunnon listan heittää ja jos ne kuittaa ni ne tulee takas heti kohta.
        Varmasti antaakin ihan reilusti vikoja, mutta siitä listasta voi löytyä vähän suuntaa mistä kannattaa alkaa etsimään. Koodit kannattaa lukea ihan BMW vikakoodienlukusoftalla INPA/DIS/ISTA. Ne Bosch ym. yleismallin testerit nyt on melko huonoja näiden kanssa. Ainakaan niiden suomenkielisistä vikakoodeista ei ota erkkikään selvää.

        Normikorjaamolla tuskin osaavatkan sähköjä selvittää. Ellet itse saa selvitettyä, niin laita vaikka mulle yksityisviestiä, niin voin vilkaista joku päivä. Mulla on BMW testerisoftat ja BMW:tä on tullut harrastettua, niin jonkun verran kokemustakin näistä.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Jantsi
          Newbiemmer
          • Mar 2017
          • 10
          • JOENSUU

          #19
          Originally posted by HTK12 View Post
          Varmasti antaakin ihan reilusti vikoja, mutta siitä listasta voi löytyä vähän suuntaa mistä kannattaa alkaa etsimään. Koodit kannattaa lukea ihan BMW vikakoodienlukusoftalla INPA/DIS/ISTA. Ne Bosch ym. yleismallin testerit nyt on melko huonoja näiden kanssa. Ainakaan niiden suomenkielisistä vikakoodeista ei ota erkkikään selvää.

          Normikorjaamolla tuskin osaavatkan sähköjä selvittää. Ellet itse saa selvitettyä, niin laita vaikka mulle yksityisviestiä, niin voin vilkaista joku päivä. Mulla on BMW testerisoftat ja BMW:tä on tullut harrastettua, niin jonkun verran kokemustakin näistä.
          Auto ollut nyt tutulla laitettavana jonkun aikaa ja vika lopultakin löytyi. Oli ainoastaan yksi sulake palanut. Käsittääkseni korimoduulille ois kuulunu mennä virta sen kautta,mut oli korimoduuli täysin mykkänä sen palaneen sulakkeen takia.

          Edelleen tosin on puhallin mykkänä, mut se oikutteli jo aikaisemmin pitkään että vika on varmaan muualla. Mitä niistä oon lukenu ni vissiiin se esivastus tai puhaltimen moottori ois yhet mahollisuudet???

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #20
            Originally posted by Jantsi View Post
            Auto ollut nyt tutulla laitettavana jonkun aikaa ja vika lopultakin löytyi. Oli ainoastaan yksi sulake palanut. Käsittääkseni korimoduulille ois kuulunu mennä virta sen kautta,mut oli korimoduuli täysin mykkänä sen palaneen sulakkeen takia.
            Juuri tämän takia sanoin, että kannattaa katsoa sähkökaaviot ja sitten alkaa yhtä piiriä selvittämään.

            Originally posted by Jantsi View Post
            Edelleen tosin on puhallin mykkänä, mut se oikutteli jo aikaisemmin pitkään että vika on varmaan muualla. Mitä niistä oon lukenu ni vissiiin se esivastus tai puhaltimen moottori ois yhet mahollisuudet???
            Etuvastus menee näissä aika usein, toki vika voi olla myös puhaltimessa. Noista on hyvä lähteä liikkeelle. Ennen osien vaihtamista kannattaa selvittää missä se vika on, niin ei tule turhaan osia vaihdettua.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • Jantsi
              Newbiemmer
              • Mar 2017
              • 10
              • JOENSUU

              #21
              Originally posted by HTK12 View Post
              Juuri tämän takia sanoin, että kannattaa katsoa sähkökaaviot ja sitten alkaa yhtä piiriä selvittämään.



              Etuvastus menee näissä aika usein, toki vika voi olla myös puhaltimessa. Noista on hyvä lähteä liikkeelle. Ennen osien vaihtamista kannattaa selvittää missä se vika on, niin ei tule turhaan osia vaihdettua.
              Joo. Itellä ei osaaminen vaan riittäny. Sopivasti kuulin et tuttu osaa laittaa sähkövikojaki ni vein sille. Vähän kyl huvittaa et noin pitkää meni ja koko auto iha sekasi yhen sulakkeen takia. Tuo etuvastus on vissiin tosi helppo vaihtaa,jos vika siiinä ja yleesä vissiin onki siinä,Mut sit taas tuosta puhaltimen moottorin vaihosta oon kuullu kauhutarinoita xD entiijä suostusko se tuttu ees tekemään sitä,jos siihe joutuu. Pitää kai purkaa aika reilusti ennen ku ees näkee koko moottoria. Tuo puhallin oireili silleen et se välillä pätki ja sit alko kylmänä olemaan mykkä,mut ku ajo jonku 10-20 kilsaa ni heräs taas,mut nyt kai ei ollenkaan enää toimi.

              Purku osina saan sen etuvastuksen ja moottorin tosin,jos moottori menee vaihtoon ni ostan varmaan suosiolla uuden. En vaan tiijä tosiaan haluuko se tuttu sitä laittaa. Pitää toivoo et ois vika siinä etuvastuksessa. Onko siulla miten kokemusta noista? Mainihit aikasemmin et voisin siulle tuua näytille,jos en saa kuntoon. Kahtoo jos tulis nyt kuntoon,mut jos ei tuu ni voin tuoda kyl siullekkin näytille ton. Ilkee sentään nyt ajaa ku valot ja vilkut toimii.
              Last edited by Jantsi; 18-07-2017, 00:44.

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10941
                • Joensuu

                #22
                Originally posted by Jantsi View Post
                Joo. Itellä ei osaaminen vaan riittäny. Sopivasti kuulin et tuttu osaa laittaa sähkövikojaki ni vein sille. Vähän kyl huvittaa et noin pitkää meni ja koko auto iha sekasi yhen sulakkeen takia. Tuo etuvastus on vissiin tosi helppo vaihtaa,jos vika siiinä ja yleesä vissiin onki siinä,Mut sit taas tuosta puhaltimen moottorin vaihosta oon kuullu kauhutarinoita xD entiijä suostusko se tuttu ees tekemään sitä,jos siihe joutuu. Pitää kai purkaa aika reilusti ennen ku ees näkee koko moottoria. Tuo puhallin oireili silleen et se välillä pätki ja sit alko kylmänä olemaan mykkä,mut ku ajo jonku 10-20 kilsaa ni heräs taas,mut nyt kai ei ollenkaan enää toimi.

                Purku osina saan sen etuvastuksen ja moottorin tosin,jos moottori menee vaihtoon ni ostan varmaan suosiolla uuden. En vaan tiijä tosiaan haluuko se tuttu sitä laittaa. Pitää toivoo et ois vika siinä etuvastuksessa. Onko siulla miten kokemusta noista? Mainihit aikasemmin et voisin siulle tuua näytille,jos en saa kuntoon. Kahtoo jos tulis nyt kuntoon,mut jos ei tuu ni voin tuoda kyl siullekkin näytille ton. Ilkee sentään nyt ajaa ku valot ja vilkut toimii.
                Oletko kokeillut toimiiko puhallin täydellä teholla? Tuo puhallin homma nyt on helppo testata, jos auton sähköt on kohtuullisesti hallussa. Eli kannattaa varmaan viedä uudestaan sille tutulle, niin testaa toimiiko puhallin suoralla virralla ja tuleeko virta etuvastukselle. Jos molempiin vastaus on kyllä, niin silloin vika on melko varmasti etuvastuksessa. Testaaminen onnistuu kun ottaa vaan sen etuvastuksen irti. Etuvastuksia näistä on mennyt melko paljon. Toki puhallinkin voi olla jo loppu, joten kannattaa testata ennen osien vaihtamista.

                Ellet saa kuntoon, niin laita vaikka yksityisviestä.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎