Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kone sammuu ajossa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • öpel
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2010
    • 253
    • ??????

    Kone sammuu ajossa

    E39 523i M52TU sammuu välillä ajossa. Mitään muuta oireilua ei ole, ei vikavaloja, ei vikakoodeja, kulkee hyvin, kiihtyy, starttaa heti, ei nyi.

    Ainoastaan välillä ajossa katoaa tehot täysin, ei nykimistä tai yskimistä, vaan voima täysin pois, kuin moottorijarrutus, ja jos isken kytkimen pohjaan niin moottori todellakin sammuu. Toki heti nostan kytkimen jotta ohjaus- ja jarrutehostus palaa, ja muutamassa sekunnissa se konekin saa voimansa takaisin ja taas mennään. Mikähän alkaa pettää?
    BMW 523i E39 MY1999
  • zener
    Moderator
    • Oct 2004
    • 14446
    • Oulu

    #2
    Imuvuoto tai kampurantunnistin. :think
    E65 730dA '04 klick
    F10 520dA '11 klick
    E34 520iA (2.8l) '91 klick

    Instagram


    "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

    Comment

    • Djantikka
      Bimmer Rookie
      • Jun 2017
      • 47
      • Lahti

      #3
      Sama

      Täällä samanmoista vikaa, alkoi juurikin noin, mutta nyt vaan pahenee. Ensin vain sammuili ajosta, mutta nyt on alkanut jo ajossa nykimäänkin, MUTTA aina vain lämpimänä. Nokka-anturi vaihdettu ja kampuran anturi mitattu ja todettu ehjäksi. Polttoainepumpun rele vaihdettu. Minusta kyllä vaikuttaisi, että tyhjäkäynnillä kierrokset olisivat n. 1000 luokkaa, vaikka käsittääkseni pitäisi olla 700-800rpm. Myös pakokaasun haju viittaisi rikkaalla käymiseen. Moottorin lämpötila-anturi? Lämpötila mittari toimii kyllä normaalisti. Huomenna viimeinen katsastuspäivä, pitänee käydä pakokaasutestissä, siinähän tuo selviää, jos rikkaalla käy.
      Edit. Minulla ilmeisesti M52B25
      Last edited by Djantikka; 25-06-2017, 14:44.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #4
        Osien vaihteleminen arpomalla on rahan haaskausta. Joten vikakoodien lukaisulla ja imuvuotojen tsekkaamisella olisi nämä moottoripuolen vikojen korjaaminen hyvä aina aloittaa.

        Comment

        • Safiiri
          Bimmer Rookie
          • Jan 2008
          • 51
          • Leivonmäki

          #5
          Kone sammuu ajossa E61 M57D25TÜ

          Originally posted by öpel View Post
          E39 523i M52TU sammuu välillä ajossa. Mitään muuta oireilua ei ole, ei vikavaloja, ei vikakoodeja, kulkee hyvin, kiihtyy, starttaa heti, ei nyi.

          Ainoastaan välillä ajossa katoaa tehot täysin, ei nykimistä tai yskimistä, vaan voima täysin pois, kuin moottorijarrutus, ja jos isken kytkimen pohjaan niin moottori todellakin sammuu. Toki heti nostan kytkimen jotta ohjaus- ja jarrutehostus palaa, ja muutamassa sekunnissa se konekin saa voimansa takaisin ja taas mennään. Mikähän alkaa pettää?
          525d E61 manuaali M57D25TÜ moottorilla

          Mulla on samaa vikaa. :think Kone on sammunut 1-4x vuodessa viimeisen 3 vuoden aikana aivan yllättäen. Viimeksi kävi tänään ja sitten huhtikuussa. Yleensä tämä tapahtuu ajettaessa vakkarilla 100-120km/h motarilla, kerran on sammunut kaupungissakin.

          Ennen sammumista kone käy aivan tasaisesti, ja vedossa ei ole mitään ongelmaa. Sammuessa nykäisee, kytkin pohjaan, kierrokset menee nollaan (kerran jäi kierroslukumittari näyttämään 1700 mutta kulutus nollaan). Auto rullaa normaalisti hetken, virrat pois ja käynnistys, niin matka jatkuu. Toki hetken on jarru+ohjaustehostimet pois päältä, ja alkuun tuo yllätti ja säikäytti.

          Mitään vikakoodeja tuo sammuminen ei ole jättänyt vikamuistiin Pariin kertaan huollon yhteydessä viat katsottu. Koneella on ajettu 410tkm, DPF alkuperäinen mutta paineet OK. Polttoainesuodatin on vaihdettu vuosi sitten, mutta muiden osien vaihtamiseen eivät huollossa oikein innostuneet kun mitään vikakoodeja ei löytynyt.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10941
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Safiiri View Post
            525d E61 manuaali M57D25TÜ moottorilla

            Mulla on samaa vikaa. :think Kone on sammunut 1-4x vuodessa viimeisen 3 vuoden aikana aivan yllättäen. Viimeksi kävi tänään ja sitten huhtikuussa. Yleensä tämä tapahtuu ajettaessa vakkarilla 100-120km/h motarilla, kerran on sammunut kaupungissakin.

            Ennen sammumista kone käy aivan tasaisesti, ja vedossa ei ole mitään ongelmaa. Sammuessa nykäisee, kytkin pohjaan, kierrokset menee nollaan (kerran jäi kierroslukumittari näyttämään 1700 mutta kulutus nollaan). Auto rullaa normaalisti hetken, virrat pois ja käynnistys, niin matka jatkuu. Toki hetken on jarru+ohjaustehostimet pois päältä, ja alkuun tuo yllätti ja säikäytti.

            Mitään vikakoodeja tuo sammuminen ei ole jättänyt vikamuistiin Pariin kertaan huollon yhteydessä viat katsottu. Koneella on ajettu 410tkm, DPF alkuperäinen mutta paineet OK. Polttoainesuodatin on vaihdettu vuosi sitten, mutta muiden osien vaihtamiseen eivät huollossa oikein innostuneet kun mitään vikakoodeja ei löytynyt.
            Kannattaa tehdä oma aihe tästä vaikka tuonne E6X puolelle, tämä on E39-osiossa, niin tänne on turha uudempien ongelmia sotkea. Live-dataa ei ilmeisesti ajonaikana ole katsottu, niin siitä jatkaisin selvitystä.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • öpel
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2010
              • 253
              • ??????

              #7
              Originally posted by öpel View Post
              E39 523i M52TU sammuu välillä ajossa. Mitään muuta oireilua ei ole, ei vikavaloja, ei vikakoodeja, kulkee hyvin, kiihtyy, starttaa heti, ei nyi.

              Ainoastaan välillä ajossa katoaa tehot täysin, ei nykimistä tai yskimistä, vaan voima täysin pois, kuin moottorijarrutus, ja jos isken kytkimen pohjaan niin moottori todellakin sammuu. Toki heti nostan kytkimen jotta ohjaus- ja jarrutehostus palaa, ja muutamassa sekunnissa se konekin saa voimansa takaisin ja taas mennään. Mikähän alkaa pettää?
              Bensapumppu sieltä meni ja tiellehän se lopulta tietty jätti. Vain muutaman kerran tosiaan ajossa katkeili ja sitten pysähtyi lopullisesti. Ei mikään naputtelu sitä herättänyt ja hinurilla auto pajalle

              (Eipä ole ikinä aikaisemmin yksikään autoni jättänyt matkalle, taitaa olla aika vaihtaa bemu nuorempaan.)
              BMW 523i E39 MY1999

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10043
                • KVLA

                #8
                Näissä voi ilmetä myöhemmin uusi ongelma pumpun vaihdon jälkeen. Eli kovettuneet virtajohdot ei tykkää taivuttelusta ja ne voi vikaantua siitä tankin kannen alta pinnien juuresta. Eli bensapumppu voi sammua tai bensamittari voi kyykätä.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎