ÄMoi, eli autona E39 530D -99, Ei käynnisty. Viat alkoivat niin että ensin starttausaika oli muutaman sekunnin pitempi kun yleensä, ja muutaman starttauksen jälkeen jo kymmenen sekunttia, eikä lopulta hyytyi pikkuhiljaa ajossa(kaasupohjassa 30 kmh) Ja nyt ei lähde enää käyntiin eikä edes lupaa. Vikakoodit luettu, sulakkeet tarkastettu, kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, polttoaineputkissa ei ilmaa, tankissa reilusti diisseliä, pumput kunnossa, kone,pyörii vaivattomasti, livedatalla katsottuna railpaine yli 300 bar startatessa ja esipainekkin yli 3 bar. Kaikki muukin vaikuttaisi olevan ok mutta ei vaan käynnisty. Suuttimet jos vuotaisi niin ei olisi noin hyvä railpaine startatessa. Joten mitä seuraavaksi?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E39 530D Ei käynnisty
Collapse
X
-
Originally posted by Piilols View PostVikakoodit luettu'00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project
-
-
Originally posted by jaykayarel View PostJa mitä sieltä löytyi?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Täällä samanlaista ongelmaa paitsi että antaa koodin:
Rail pressure contorl at start
221rpm
Linja paine 3.38bar
Rail paine 48bar...
Sitten kun katsoo arvoja käynnistäessä nii linjapaine 3,6-3,7bar ja railpaine 40bar. Vielä en muuta ole tehnyt kuin vaihtanut uuden löpösuodattimen ja akun.. Vika tuskin on nokka tai kampi-anturissa. Auto siis lopetti käynnistymisen kun säätelin valoja ja starttasin niin auto lähti käymään ja sitten sammutin, siitä noin 10min nii ei inahdakkaan.
Viisaat neuvot alkaa olla kalliit, suuttimet kuulemma melko uudet ja ovat m57n moottorista ja samoin railpaine anturi on m57n moottorista.
Voiko nyt olla kuitenkin niin että linjapainetta ei ole tarpeeksi, kuskinpenkin alla oleva pumppu surisee sen täydet 60sek ja samaan ainaan lorina kuuluu tankista kun pukkaa polttlaineen paluulinjasta takaisin tankkiin. Eikös tuon pumpun pitäs käydä virrat päällä joku muutaama sekuntti?
Edit. Anteeksi kirjotusvirheistä, alkaa olla unettomia öitä ja töissäkin pitäs käydä kaiken diagnosoinnin keskelläLast edited by tdspenari; 26-07-2017, 01:32.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Originally posted by tdspenari View PostTäällä samanlaista ongelmaa paitsi että antaa koodin:
Rail pressure contorl at start
221rpm
Linja paine 3.38bar
Rail paine 48bar...
Sitten kun katsoo arvoja käynnistäessä nii linjapaine 3,6-3,7bar ja railpaine 40bar. Vielä en muuta ole tehnyt kuin vaihtanut uuden löpösuodattimen ja akun.. Vika tuskin on nokka tai kampi-anturissa. Auto siis lopetti käynnistymisen kun säätelin valoja ja starttasin niin auto lähti käymään ja aammutin, siitä noin 10min nii ei inahdakkaan.
Viisaat neuvot alkaa olla kalliit, suuttimet kuulemma melko uudet ja ovat m57n moottorista ja samoin railpaine anturi on m57n moottorista.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostRail-paine anturin tiiviste? Jostain taitaa kadota paineet, anturi luultavasti ehjä kun arvoja antaa.
Muistelisin että kun tuohon m57 kiskoon laitetaan m57n anturi niin sitä tiivistettä piti jotenki modata tai tehdä kuitenki jotain kun ei vissiin sillä normaalilla mene:think
Edit. Paineanturin ympäristä on kuiva, voihan se olla toki mahdollista, mietityttää vain tuo lorina tankissa kun autossa virrat päällä, relehän sammuttaa automaattiseti siirto pumput yms kun 60sek on täynnä eikä autoa ole käynnistettyLast edited by tdspenari; 26-07-2017, 01:36.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Originally posted by tdspenari View PostJos se vuotaa niin eikös sieltä pitäs ihan löpöä valuttaa?
Muistelisin että kun tuohon m57 kiskoon laitetaan m57n anturi niin sitä tiivistettä piti jotenki modata tai tehdä kuitenki jotain kun ei vissiin sillä normaalilla mene:think
Edit. Paineanturin ympäristä on kuiva, voihan se olla toki mahdollista, mietityttää vain tuo lorina tankissa kun autossa virrat päällä, relehän sammuttaa automaattiseti siirto pumput yms kun 60sek on täynnä eikä autoa ole käynnistetty
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostPaineensäätimen O-rengas ja sen tuki. Jos ne on rikki niin paine karkaa suoraan paluulinjaan.
Eli osanumero 20 regulaattorin o-rengas ja tuki? Varmaan tajuavat jos soittaa kl-varaosiin ja tilaa?Last edited by tdspenari; 26-07-2017, 07:08.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Last edited by tdspenari; 26-07-2017, 09:14.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Originally posted by tdspenari View PostJos se vuotaa niin eikös sieltä pitäs ihan löpöä valuttaa?
Muistelisin että kun tuohon m57 kiskoon laitetaan m57n anturi niin sitä tiivistettä piti jotenki modata tai tehdä kuitenki jotain kun ei vissiin sillä normaalilla mene:think
Edit. Paineanturin ympäristä on kuiva, voihan se olla toki mahdollista, mietityttää vain tuo lorina tankissa kun autossa virrat päällä, relehän sammuttaa automaattiseti siirto pumput yms kun 60sek on täynnä eikä autoa ole käynnistettye39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by Hezman View PostPaineensäätimen O-rengas ja sen tuki. Jos ne on rikki niin paine karkaa suoraan paluulinjaan.E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
Ex e39 530da -fl
Ex e36 325tdsa
Comment
-
-
Lainataan topiccia jos kokeneemmat dieselmiehet osaisi vastata.
Potilas on 2003 mallin e39 530da. Ongelma oli että hyytyi täydestä laukasta motarin varteen. Tauluun teksti "fuel system problem" tms.
Vikakoodit railpaineesta. Railpaine on luokkaa 10bar. Esipaine 3.6bar, myös startin aikana reilu 3 bar ja naftaa tulee reilusti paineella kun suodattimelta otti tuloletkun irti.
Vaihdoin autoon jo korkeapainepumpun kun sellainen sopivasti löytyi. Vaan eipä auttanut, tilanne sama. "kirkkaassa letkussa" ei näy ilmakuplia ja kaikki muuten tuntuisi olevan kunnossa, mutta rail paine ei nouse eikä mitään ulkoisia vuotoja näy eikä öljymäärä lisäänny.
Otin nyt 1 suuttimen haarasta paluuletkun irti, pihdeillä pistin tukkoon imusarjan alle menevän pään ja laitoin suuttimen päähän letkun jonka vedin pulloon. 2 starttausyrityksellä sain pulloon ~0.7desiä naftaa. Myös jo pelkkien virtojen pitäminen päällä (esipaine olemassa) sai aikaan tippoja paluulinjasta. Voidaanko tästä tehdä 100% diagnoosi, että joku suutin/suuttimia vuotaa railpaineen paluulinjaan ja se on syy että railpaine saavuttaa ainoastaan tuon ~10bar paineen? Alkuperäiseen KP pumppuun vaihdoin jo pumpun perässä olevan säätimen tiiviste ja tukirenkaankin mutta sekään ei auttanut.
Tämä paluumittaushan olisi ehdottomasti toki pitänyt tehdä ennen korkeapainepumpunvaihtoa, mutta mistäpä sitä "bensamoottorimies" kaikkea keksii ja nyt meni näin. Lähinnä pointtini on se, että te enemmän tietävät ehkä osaisi sanoa, että pystynkö tämän melko suuren paluuvuodon takia diagnosoimaan sen että vika on varmasti jossain suuttimessa, ei tulisi enempää hukkaostoksia
Ajattelin seuraavaksi hakea Tammerdieselistä suuttimen päihin sopivat 1päiset nipat, hieman kirkasta letkua ja pienet purkit jotta saan tarkemmin yksilöiytyä mikä tai mitkä suuttimet siellä vuotaa. Meneekö ihan metsään?Last edited by Samee; 19-11-2017, 13:56.E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
E30 316 4d '89
E36 M3 Coupe '93
F30 318d '13
Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport
Comment
-
-
Originally posted by Samee View PostLainataan topiccia jos kokeneemmat dieselmiehet osaisi vastata.
Potilas on 2003 mallin e39 530da. Ongelma oli että hyytyi täydestä laukasta motarin varteen. Tauluun teksti "fuel system problem" tms.
Vikakoodit railpaineesta. Railpaine on luokkaa 10bar. Esipaine 3.6bar, myös startin aikana reilu 3 bar ja naftaa tulee reilusti paineella kun suodattimelta otti tuloletkun irti.
Vaihdoin autoon jo korkeapainepumpun kun sellainen sopivasti löytyi. Vaan eipä auttanut, tilanne sama. "kirkkaassa letkussa" ei näy ilmakuplia ja kaikki muuten tuntuisi olevan kunnossa, mutta rail paine ei nouse eikä mitään ulkoisia vuotoja näy eikä öljymäärä lisäänny.
Otin nyt 1 suuttimen haarasta paluuletkun irti, pihdeillä pistin tukkoon imusarjan alle menevän pään ja laitoin suuttimen päähän letkun jonka vedin pulloon. 2 starttausyrityksellä sain pulloon ~0.7desiä naftaa. Myös jo pelkkien virtojen pitäminen päällä (esipaine olemassa) sai aikaan tippoja paluulinjasta. Voidaanko tästä tehdä 100% diagnoosi, että joku suutin/suuttimia vuotaa railpaineen paluulinjaan ja se on syy että railpaine saavuttaa ainoastaan tuon ~10bar paineen? Alkuperäiseen KP pumppuun vaihdoin jo pumpun perässä olevan säätimen tiiviste ja tukirenkaankin mutta sekään ei auttanut.
Tämä paluumittaushan olisi ehdottomasti toki pitänyt tehdä ennen korkeapainepumpunvaihtoa, mutta mistäpä sitä "bensamoottorimies" kaikkea keksii ja nyt meni näin. Lähinnä pointtini on se, että te enemmän tietävät ehkä osaisi sanoa, että pystynkö tämän melko suuren paluuvuodon takia diagnosoimaan sen että vika on varmasti jossain suuttimessa, ei tulisi enempää hukkaostoksia
Ajattelin seuraavaksi hakea Tammerdieselistä suuttimen päihin sopivat 1päiset nipat, hieman kirkasta letkua ja pienet purkit jotta saan tarkemmin yksilöiytyä mikä tai mitkä suuttimet siellä vuotaa. Meneekö ihan metsään?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment