Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 530D Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Piilols
    Newbiemmer
    • Jun 2017
    • 5
    • Porvoo

    E39 530D Ei käynnisty

    ÄMoi, eli autona E39 530D -99, Ei käynnisty. Viat alkoivat niin että ensin starttausaika oli muutaman sekunnin pitempi kun yleensä, ja muutaman starttauksen jälkeen jo kymmenen sekunttia, eikä lopulta hyytyi pikkuhiljaa ajossa(kaasupohjassa 30 kmh) Ja nyt ei lähde enää käyntiin eikä edes lupaa. Vikakoodit luettu, sulakkeet tarkastettu, kampiakselin asentotunnistin vaihdettu, polttoaineputkissa ei ilmaa, tankissa reilusti diisseliä, pumput kunnossa, kone,pyörii vaivattomasti, livedatalla katsottuna railpaine yli 300 bar startatessa ja esipainekkin yli 3 bar. Kaikki muukin vaikuttaisi olevan ok mutta ei vaan käynnisty. Suuttimet jos vuotaisi niin ei olisi noin hyvä railpaine startatessa. Joten mitä seuraavaksi?
    Last edited by Piilols; 24-07-2017, 10:21.
  • Jii_Koo
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 785
    • Jkl

    #2
    Originally posted by Piilols View Post
    Vikakoodit luettu
    Ja mitä sieltä löytyi?
    '00 Audi TT 1.8T Quattro//'92 Lexus LS400//'89 205 Green//'96 Ford Bronco Eddie Bauer//'99 Xsara VTS "Endurance Saloon" Project

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by jaykayarel View Post
      Ja mitä sieltä löytyi?
      Ja millä luettu?
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • Piilols
        Newbiemmer
        • Jun 2017
        • 5
        • Porvoo

        #4
        Originally posted by jaykayarel View Post
        Ja mitä sieltä löytyi?
        Wurthin Wow:lla luettu, ja koodeja ei ollut muitakuin joku vanha tuosta kampiakselin asentotunnistimesta ja ahtopaineen säädöstä(oli alipaineletku poikki kuukausi ennen tätä vikaa)'

        Comment

        • tdspenari
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 70
          • lapinlääni

          #5
          Täällä samanlaista ongelmaa paitsi että antaa koodin:
          Rail pressure contorl at start
          221rpm
          Linja paine 3.38bar
          Rail paine 48bar...

          Sitten kun katsoo arvoja käynnistäessä nii linjapaine 3,6-3,7bar ja railpaine 40bar. Vielä en muuta ole tehnyt kuin vaihtanut uuden löpösuodattimen ja akun.. Vika tuskin on nokka tai kampi-anturissa. Auto siis lopetti käynnistymisen kun säätelin valoja ja starttasin niin auto lähti käymään ja sitten sammutin, siitä noin 10min nii ei inahdakkaan.

          Viisaat neuvot alkaa olla kalliit, suuttimet kuulemma melko uudet ja ovat m57n moottorista ja samoin railpaine anturi on m57n moottorista.
          Voiko nyt olla kuitenkin niin että linjapainetta ei ole tarpeeksi, kuskinpenkin alla oleva pumppu surisee sen täydet 60sek ja samaan ainaan lorina kuuluu tankista kun pukkaa polttlaineen paluulinjasta takaisin tankkiin. Eikös tuon pumpun pitäs käydä virrat päällä joku muutaama sekuntti?
          Edit. Anteeksi kirjotusvirheistä, alkaa olla unettomia öitä ja töissäkin pitäs käydä kaiken diagnosoinnin keskellä
          Last edited by tdspenari; 26-07-2017, 01:32.
          E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
          Ex e39 530da -fl
          Ex e36 325tdsa

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by tdspenari View Post
            Täällä samanlaista ongelmaa paitsi että antaa koodin:
            Rail pressure contorl at start
            221rpm
            Linja paine 3.38bar
            Rail paine 48bar...

            Sitten kun katsoo arvoja käynnistäessä nii linjapaine 3,6-3,7bar ja railpaine 40bar. Vielä en muuta ole tehnyt kuin vaihtanut uuden löpösuodattimen ja akun.. Vika tuskin on nokka tai kampi-anturissa. Auto siis lopetti käynnistymisen kun säätelin valoja ja starttasin niin auto lähti käymään ja aammutin, siitä noin 10min nii ei inahdakkaan.

            Viisaat neuvot alkaa olla kalliit, suuttimet kuulemma melko uudet ja ovat m57n moottorista ja samoin railpaine anturi on m57n moottorista.
            Rail-paine anturin tiiviste? Jostain taitaa kadota paineet, anturi luultavasti ehjä kun arvoja antaa.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • tdspenari
              Bimmer Rookie
              • Feb 2014
              • 70
              • lapinlääni

              #7
              Originally posted by HTK12 View Post
              Rail-paine anturin tiiviste? Jostain taitaa kadota paineet, anturi luultavasti ehjä kun arvoja antaa.
              Jos se vuotaa niin eikös sieltä pitäs ihan löpöä valuttaa?
              Muistelisin että kun tuohon m57 kiskoon laitetaan m57n anturi niin sitä tiivistettä piti jotenki modata tai tehdä kuitenki jotain kun ei vissiin sillä normaalilla mene:think
              Edit. Paineanturin ympäristä on kuiva, voihan se olla toki mahdollista, mietityttää vain tuo lorina tankissa kun autossa virrat päällä, relehän sammuttaa automaattiseti siirto pumput yms kun 60sek on täynnä eikä autoa ole käynnistetty
              Last edited by tdspenari; 26-07-2017, 01:36.
              E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
              Ex e39 530da -fl
              Ex e36 325tdsa

              Comment

              • Hezman
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2012
                • 708
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by tdspenari View Post
                Jos se vuotaa niin eikös sieltä pitäs ihan löpöä valuttaa?
                Muistelisin että kun tuohon m57 kiskoon laitetaan m57n anturi niin sitä tiivistettä piti jotenki modata tai tehdä kuitenki jotain kun ei vissiin sillä normaalilla mene:think
                Edit. Paineanturin ympäristä on kuiva, voihan se olla toki mahdollista, mietityttää vain tuo lorina tankissa kun autossa virrat päällä, relehän sammuttaa automaattiseti siirto pumput yms kun 60sek on täynnä eikä autoa ole käynnistetty
                Paineensäätimen O-rengas ja sen tuki. Jos ne on rikki niin paine karkaa suoraan paluulinjaan.

                Comment

                • tdspenari
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2014
                  • 70
                  • lapinlääni

                  #9
                  Originally posted by Hezman View Post
                  Paineensäätimen O-rengas ja sen tuki. Jos ne on rikki niin paine karkaa suoraan paluulinjaan.

                  Eli osanumero 20 regulaattorin o-rengas ja tuki? Varmaan tajuavat jos soittaa kl-varaosiin ja tilaa?
                  Last edited by tdspenari; 26-07-2017, 07:08.
                  E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                  Ex e39 530da -fl
                  Ex e36 325tdsa

                  Comment

                  • tdspenari
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2014
                    • 70
                    • lapinlääni

                    #10

                    Tämä taitaa olla se o-rengas? Soitan sinne kuitekki ja kysyn
                    Edit. Kooällästä löyty, ilmottelen tänne kuinka kävi kun saan vaihdettua ja linkin o-rengas ei ole kyseessä oleva o-rengas
                    Last edited by tdspenari; 26-07-2017, 09:14.
                    E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                    Ex e39 530da -fl
                    Ex e36 325tdsa

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by tdspenari View Post
                      Jos se vuotaa niin eikös sieltä pitäs ihan löpöä valuttaa?
                      Muistelisin että kun tuohon m57 kiskoon laitetaan m57n anturi niin sitä tiivistettä piti jotenki modata tai tehdä kuitenki jotain kun ei vissiin sillä normaalilla mene:think
                      Edit. Paineanturin ympäristä on kuiva, voihan se olla toki mahdollista, mietityttää vain tuo lorina tankissa kun autossa virrat päällä, relehän sammuttaa automaattiseti siirto pumput yms kun 60sek on täynnä eikä autoa ole käynnistetty
                      Hezman tuossa jo korjasikin kun tuli väsyneen aivopieru, eli juuri tuo paineensäätimen tiiviste+tukiholkki.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • tdspenari
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2014
                        • 70
                        • lapinlääni

                        #12
                        Originally posted by Hezman View Post
                        Paineensäätimen O-rengas ja sen tuki. Jos ne on rikki niin paine karkaa suoraan paluulinjaan.
                        Tässä taisi tullakkin oikea vastaus, suuret kiitokset o-rengas ja tukirengas molemmat poikki, huomenna tulee osat ja saan lopullisen varmistuksen asiaan.
                        E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                        Ex e39 530da -fl
                        Ex e36 325tdsa

                        Comment

                        • tdspenari
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2014
                          • 70
                          • lapinlääni

                          #13
                          Ja oli muuten joskus ennenkin vaihdettu kyseiset osat, kun toisen pultin kanta oli sorvattu pyöreäksi
                          E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                          Ex e39 530da -fl
                          Ex e36 325tdsa

                          Comment

                          • Samee
                            BTCF Member
                            • Mar 2006
                            • 888
                            • Valkeakoski

                            #14
                            Lainataan topiccia jos kokeneemmat dieselmiehet osaisi vastata.

                            Potilas on 2003 mallin e39 530da. Ongelma oli että hyytyi täydestä laukasta motarin varteen. Tauluun teksti "fuel system problem" tms.

                            Vikakoodit railpaineesta. Railpaine on luokkaa 10bar. Esipaine 3.6bar, myös startin aikana reilu 3 bar ja naftaa tulee reilusti paineella kun suodattimelta otti tuloletkun irti.
                            Vaihdoin autoon jo korkeapainepumpun kun sellainen sopivasti löytyi. Vaan eipä auttanut, tilanne sama. "kirkkaassa letkussa" ei näy ilmakuplia ja kaikki muuten tuntuisi olevan kunnossa, mutta rail paine ei nouse eikä mitään ulkoisia vuotoja näy eikä öljymäärä lisäänny.

                            Otin nyt 1 suuttimen haarasta paluuletkun irti, pihdeillä pistin tukkoon imusarjan alle menevän pään ja laitoin suuttimen päähän letkun jonka vedin pulloon. 2 starttausyrityksellä sain pulloon ~0.7desiä naftaa. Myös jo pelkkien virtojen pitäminen päällä (esipaine olemassa) sai aikaan tippoja paluulinjasta. Voidaanko tästä tehdä 100% diagnoosi, että joku suutin/suuttimia vuotaa railpaineen paluulinjaan ja se on syy että railpaine saavuttaa ainoastaan tuon ~10bar paineen? Alkuperäiseen KP pumppuun vaihdoin jo pumpun perässä olevan säätimen tiiviste ja tukirenkaankin mutta sekään ei auttanut.

                            Tämä paluumittaushan olisi ehdottomasti toki pitänyt tehdä ennen korkeapainepumpunvaihtoa, mutta mistäpä sitä "bensamoottorimies" kaikkea keksii ja nyt meni näin. Lähinnä pointtini on se, että te enemmän tietävät ehkä osaisi sanoa, että pystynkö tämän melko suuren paluuvuodon takia diagnosoimaan sen että vika on varmasti jossain suuttimessa, ei tulisi enempää hukkaostoksia

                            Ajattelin seuraavaksi hakea Tammerdieselistä suuttimen päihin sopivat 1päiset nipat, hieman kirkasta letkua ja pienet purkit jotta saan tarkemmin yksilöiytyä mikä tai mitkä suuttimet siellä vuotaa. Meneekö ihan metsään?
                            Last edited by Samee; 19-11-2017, 13:56.
                            E30 325i Cabriolet M-Tech2 ´91 M52 projekti
                            E30 316 4d '89
                            E36 M3 Coupe '93
                            F30 318d '13

                            Ex e21:316´81 e30:325´89, 316i´88, 316i´89, 318i´89, 320i´86 e34:M5´90 e36:328i Touring M-Sport ´96 e38:740iA ´94 E39 530da Touring '00 e91: 320d ´06 M-Sport

                            Comment

                            • HTK12
                              BTCF Member
                              • Jul 2011
                              • 10949
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Samee View Post
                              Lainataan topiccia jos kokeneemmat dieselmiehet osaisi vastata.

                              Potilas on 2003 mallin e39 530da. Ongelma oli että hyytyi täydestä laukasta motarin varteen. Tauluun teksti "fuel system problem" tms.

                              Vikakoodit railpaineesta. Railpaine on luokkaa 10bar. Esipaine 3.6bar, myös startin aikana reilu 3 bar ja naftaa tulee reilusti paineella kun suodattimelta otti tuloletkun irti.
                              Vaihdoin autoon jo korkeapainepumpun kun sellainen sopivasti löytyi. Vaan eipä auttanut, tilanne sama. "kirkkaassa letkussa" ei näy ilmakuplia ja kaikki muuten tuntuisi olevan kunnossa, mutta rail paine ei nouse eikä mitään ulkoisia vuotoja näy eikä öljymäärä lisäänny.

                              Otin nyt 1 suuttimen haarasta paluuletkun irti, pihdeillä pistin tukkoon imusarjan alle menevän pään ja laitoin suuttimen päähän letkun jonka vedin pulloon. 2 starttausyrityksellä sain pulloon ~0.7desiä naftaa. Myös jo pelkkien virtojen pitäminen päällä (esipaine olemassa) sai aikaan tippoja paluulinjasta. Voidaanko tästä tehdä 100% diagnoosi, että joku suutin/suuttimia vuotaa railpaineen paluulinjaan ja se on syy että railpaine saavuttaa ainoastaan tuon ~10bar paineen? Alkuperäiseen KP pumppuun vaihdoin jo pumpun perässä olevan säätimen tiiviste ja tukirenkaankin mutta sekään ei auttanut.

                              Tämä paluumittaushan olisi ehdottomasti toki pitänyt tehdä ennen korkeapainepumpunvaihtoa, mutta mistäpä sitä "bensamoottorimies" kaikkea keksii ja nyt meni näin. Lähinnä pointtini on se, että te enemmän tietävät ehkä osaisi sanoa, että pystynkö tämän melko suuren paluuvuodon takia diagnosoimaan sen että vika on varmasti jossain suuttimessa, ei tulisi enempää hukkaostoksia

                              Ajattelin seuraavaksi hakea Tammerdieselistä suuttimen päihin sopivat 1päiset nipat, hieman kirkasta letkua ja pienet purkit jotta saan tarkemmin yksilöiytyä mikä tai mitkä suuttimet siellä vuotaa. Meneekö ihan metsään?
                              Sallittu ohivuoto on 20ml/2min/per suutin tyhjäkäynnillä. Jos ymmärsin oikein, niin yhdestä suuttimesta tuli tuo 70ml? Voi hyvin olla, että siellä vuotaa suutin/suuttimet niin paljon ettei rail-paine nouse. Kannattaa mitata jokaisen suuttimen ohivuoto erikseen. Toki kunnollista mittausta ei voi tehdä kun auto ei käynnisty, mutta kyllä siitä pystyy päättelemään mitkä suuttimet vuotaa paljon. Arpomalla tulee äkkiä kalliiksi korjata.
                              e39 540iA E85

                              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎