Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 apukuskinpenkin airbagvalo palaa ja sammuukun joku istuu

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by buksin-1 View Post
    Kolaritilanteessa apumatkustajan selviyttyminen on sitten ison kysymyksen alla:think
    Vänkärin tunnistinmaton tarkoitus on olla laukaisematta apukuskin bagia jos sillä ei istu ketään/ istuu lapsi. Koodaamalla em. matto pois apukuskin bagit laukeaa aina kolaritilanteessa.

    Toki sillä ncs expertillä saa koodattua bägitkin mäkeen halutessaan......

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #17
      Originally posted by HTK12 View Post
      Tämäpä se on juuri syy miksi, itse en näitä virityksiä tee. Kukaan ei ole testannut käytännössä, miten nämä kolaritilanteissa toimii.
      Se on ihan tehtaan konfigurointiohjelma. Eli kaikki toimii kuten tehdas haluaa eri konfiguraatioissa ja se bägin valo palaa jos ohjelmoitu kokoonpano ei ole oikea autossa olevaan. Eli jos koodaa apparin tunnistinmaton pois myös piuha pitää irroittaa. (Sama homma tietysti jos koodaa bägejä pois....)

      Näissä vanhoissa bägiecuissa on sitten virheentarkistussysteeminä konfiguraatiotiedostot kahteen kertaan ja kummankin kopion pitää olla identtisiä, jos koodaa ne toisistaan poikkeaviksi bägin itsediagnoosi löytää virheen joka vetää boksin jojoon.

      Se apparin penkin matto maksaa montasataa euroa ja on hankala asentaa - emulaattoripalikka taas on harakiri viritys jonka toiminnasta kolaritilanteessa ei voi olla täysin varma - poiskoodattu matto sen sijaan on ihan tehtaan spekseissä, eri varusteluettelo vaan.
      Last edited by naukkis; 05-08-2017, 11:05.

      Comment

      • buksin-1
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 4592
        • Keski-Pohjanmaa

        #18
        Originally posted by naukkis View Post
        Vänkärin tunnistinmaton tarkoitus on olla laukaisematta apukuskin bagia jos sillä ei istu ketään/ istuu lapsi. Koodaamalla em. matto pois apukuskin bagit laukeaa aina kolaritilanteessa.

        Toki sillä ncs expertillä saa koodattua bägitkin mäkeen halutessaan......
        Kummaa, miten saamaton pitää olla, ettei voi vaihtaa tunnistimaton toimivaan.
        Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
        Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
        SISUSTAT modaukset

        Comment

        • naukkis
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1222
          • Jyväskylä

          #19
          Originally posted by buksin-1 View Post
          Kummaa, miten saamaton pitää olla, ettei voi vaihtaa tunnistimaton toimivaan.
          Ai e39:een kannattaa sijoittaa melkein auton hinta tunnistinmattoon joka ei em. hintaluokan vehkeessä hyödytä enää yhtään mitään, jos ajaa kolarin jossa bägit laukeaa niin eiköhän se auto paalata joten apparin bägin mahdollinen laukeaminen turhaan on yksi lysti.

          Muutenkin koko penkin tunnistinmatto on näissä aika susi viritelmä, eli järjestään hajalla kaikista. Jollakin tapaa se bägin valo viritellään katsastuskelpoiseksi ja koodaamalla yksi turha varuste pois autosta lienee lähinnä tehtaan tapaa.

          Comment

          • buksin-1
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2003
            • 4592
            • Keski-Pohjanmaa

            #20
            Originally posted by naukkis View Post
            Ai e39:een kannattaa sijoittaa melkein auton hinta tunnistinmattoon joka ei em. hintaluokan vehkeessä hyödytä enää yhtään mitään, jos ajaa kolarin jossa bägit laukeaa niin eiköhän se auto paalata joten apparin bägin mahdollinen laukeaminen turhaan on yksi lysti.

            Muutenkin koko penkin tunnistinmatto on näissä aika susi viritelmä, eli järjestään hajalla kaikista. Jollakin tapaa se bägin valo viritellään katsastuskelpoiseksi ja koodaamalla yksi turha varuste pois autosta lienee lähinnä tehtaan tapaa.
            Saa ehjää muutamalla kympillä ja ei ne matot F-sarjoissakaan ole paljon e39:stä muuttuneet. Kokemusta on kymmenistä sisustojen korjauksista.
            Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
            Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
            SISUSTAT modaukset

            Comment

            • HTK12
              BTCF Member
              • Jul 2011
              • 10949
              • Joensuu

              #21
              Originally posted by naukkis View Post
              Se on ihan tehtaan konfigurointiohjelma. Eli kaikki toimii kuten tehdas haluaa eri konfiguraatioissa ja se bägin valo palaa jos ohjelmoitu kokoonpano ei ole oikea autossa olevaan. Eli jos koodaa apparin tunnistinmaton pois myös piuha pitää irroittaa. (Sama homma tietysti jos koodaa bägejä pois....)

              Näissä vanhoissa bägiecuissa on sitten virheentarkistussysteeminä konfiguraatiotiedostot kahteen kertaan ja kummankin kopion pitää olla identtisiä, jos koodaa ne toisistaan poikkeaviksi bägin itsediagnoosi löytää virheen joka vetää boksin jojoon.

              Se apparin penkin matto maksaa montasataa euroa ja on hankala asentaa - emulaattoripalikka taas on harakiri viritys jonka toiminnasta kolaritilanteessa ei voi olla täysin varma - poiskoodattu matto sen sijaan on ihan tehtaan spekseissä, eri varusteluettelo vaan.
              Vai tehtaan konfiguraatio? Voinet sitten kertoa milloin E39:ä on saanut ilman tuota mattoa? Se, että se on sieltä mahdollista puukottaa (koodata) pois ei tee siitä tehtaan konfiguraatiota. Sinne voi kaikkia muitakin omia asetuksiaan koodailla, mutta ei ne silti ole tehtaan konfiguraatioita. Otetaan nyt esimerkiksi CIC saa DVD koodattua näkymään ajossa, se ei todellakaan ole tehtaan hyväksymä konfiguraatio, silti sellainen on sinne koodattavissa. Tiedän kyllä hyvin mikä tuo NCS Expert on ja sillä tulee aika paljon koodailtua.

              Kuten sanoin, itse en ala turvalaitteita virittelemään. Reilulla satasella saa jo uuden tunnistinmaton, mutta sillä rahalla en ole kyllä vielä yhtään leimattua e39:ä nähnyt. Purkuautoista sitten saa paljon halvemmalla kuten buksin-1 tuossa jo totesi.
              e39 540iA E85

              Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
              Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
              Retrofit ym. koodaukset (BMW)
              Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
              INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
              Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

              Comment

              • naukkis
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 1222
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by HTK12 View Post
                Kuten sanoin, itse en ala turvalaitteita virittelemään. Reilulla satasella saa jo uuden tunnistinmaton, mutta sillä rahalla en ole kyllä vielä yhtään leimattua e39:ä nähnyt. Purkuautoista sitten saa paljon halvemmalla kuten buksin-1 tuossa jo totesi.
                Jos turvalaitteista on huolissaan niin kakskytä vuotta vanha auto kannattaa paalata pikimmiten, kaikki bägit mm. ovat vanhentuneita ja periaatteessa pitänyt vaihtaa. Eli jo niiden rinnalla joku pirun penkin käyttäjän tunnistinmatto ei ole kovin kummoinen ongelma. Mutta kaikkihan tekee mitä tekee jotta saa nukuttua hyvin, itse voin koodata muittenkin autosta sen tunnistinmaton mäkeen jos bägivalo mokoman takia oikuttelee. Bägien vanheminen ei onneksi vielä sitä valoa sytytä....

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  #23
                  Originally posted by naukkis View Post
                  Jos turvalaitteista on huolissaan niin kakskytä vuotta vanha auto kannattaa paalata pikimmiten, kaikki bägit mm. ovat vanhentuneita ja periaatteessa pitänyt vaihtaa. Eli jo niiden rinnalla joku pirun penkin käyttäjän tunnistinmatto ei ole kovin kummoinen ongelma. Mutta kaikkihan tekee mitä tekee jotta saa nukuttua hyvin, itse voin koodata muittenkin autosta sen tunnistinmaton mäkeen jos bägivalo mokoman takia oikuttelee. Bägien vanheminen ei onneksi vielä sitä valoa sytytä....
                  No kyllähän se on siinä vaiheessa ongelma kun ne bägit ei laukea kolarissa ja joku luokkaantuu sen seurauksena. Siellä softassa on luultavasti kohta, jossa katsotaan mikä arvo sieltä tunnistimatolta tulee. Jos sieltä ei tulekkaan mitään arvoa kenties bägejä ei laukaista kun tälläiseen virhetilanteeseen ei olla varauduttu. Ehkä ne bägit laukeaa tai sitten ehkä ei. Kukaan ei voi tuota varmaksi sanoa, jos ei ole syvällisemmin perehtynyt ko. ohjainalaitteen koodiin. kaikkiin mahdollisiin virityksiin kun tuskin on varauduttu, jos autoa ei koskaan ole saanut ilman ko. tunnistinta. En kyllä todellakaan ymmärrä miksi sinne turvalaitteisiin pitää alkaa noita virityksiä tekemään, joiden seurauksena joku voi luokkaantua kolarissa. Korjaus kun ei todellakaan maksa paljoa. Ellei tuohon ole varaa, niin aivan väärä merkki on tullut valittua. Toki onhan näitäkin tullut vastaan, että bägien tilalle on sankarit vaihdelleet vastuksia..
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • hjenkka
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2010
                    • 577
                    • JKL

                    #24
                    nyt kun joku vielä tunnustaa laittaneensa 2 bar:in paisarinkorkin tilalle 1,4 bar:in korkin niin tää karkaa jo ihan käsistä..
                    "Toyota Hybrid ostettu, taivaspaikka ja ikuinen viattomuus saavutettu"

                    Vs1400 Intruder

                    Ex:
                    F11 530dA xDrive
                    E60 523iA
                    E39 520i Sedan
                    E39 530dA Touring
                    E39 528iA Sedan
                    E46 318i Sedan
                    E39 523i Sedan
                    E36 316i Sedan x2

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎