Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 etuiskareista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • veku
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6324
    • P-Pohjanmaa

    E39 etuiskareista

    Minkälaisia "tuubeja"suosittelette e39 530da touring n.30\20 mm madalletulle alustalle.
    Nykyiset on ihan märät ympäriinsä ja kyytikin on jenkkityyliä joten pakko kait nuo on uusia ennen kesälomia..
    Oma ajatus on tilata boge\sachs (yksi ja sama merkki)motonetiltä till.nro85-4278 iskarit sport\m alusta.

    Onko noista kokemusta ja onkohan nuo lyhyemmät kuin ne vakiot ?
    30e\kpl on hinnassa eroa .

    Keulastakin on ruvennut pientä kolinaa kuuluun,arvelen että nuo iskarit siellä kolisee..
    Kannnattaako samalla vaihtaa se iskarin ylälaakeri ?
    Onko mimmoinen homma vaihtaa noi iskarit ?
    F11 M550D
    E39 M5
    F26 3.0 Da M-Sport
    E61 535D M-Sport
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by veku
    Minkälaisia "tuubeja"suosittelette e39 530da touring n.30\20 mm madalletulle alustalle.
    Nykyiset on ihan märät ympäriinsä ja kyytikin on jenkkityyliä joten pakko kait nuo on uusia ennen kesälomia..
    Oma ajatus on tilata boge\sachs (yksi ja sama merkki)motonetiltä till.nro85-4278 iskarit sport\m alusta.

    Onko noista kokemusta ja onkohan nuo lyhyemmät kuin ne vakiot ?
    30e\kpl on hinnassa eroa .

    Keulastakin on ruvennut pientä kolinaa kuuluun,arvelen että nuo iskarit siellä kolisee..
    Kannnattaako samalla vaihtaa se iskarin ylälaakeri ?
    Onko mimmoinen homma vaihtaa noi iskarit ?
    Niitä laakereita ei kannata vaihtaa, ellei ne ole selkeesti rikki. Itellä 180tkm lasissa ja laakerit oli ihan ehjät. Pesin ne vaan bensalla ja voitelin uudestaan vaseliinilla.

    Keulan kolina saattaa tulla koiranluista, vaikkei niissä ei tuntuisi välystä, Näin oli ainakin itellä.

    Iskarien vaihto ei ole paha homma, jos vaan ruikit avattaviin muttereihin ja sinne iskarin ja jalan väliin CRC:tä päivää ennen kuin alat niitä irrottamaan. Suomiautoissa kaikki osat tuntuu olevan jo parin vuoden jälkeen yhtä puuta, tuontipeleissä lähtee osat auki vähä helpommin. TIS:sä on kuvitetut ohjeet irrotukselle, joita ite käytin.
    Last edited by KFZ-Koenig; 11-06-2005, 10:37.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Nastola

      #3
      Originally posted by KFZ-Koenig
      Niitä laakereita ei kannata vaihtaa, ellei ne ole selkeesti rikki. Itellä 180tkm lasissa ja laakerit oli ihan ehjät. Pesin ne vaan bensalla ja voitelin uudestaan vaseliinilla.

      Keulan kolina saattaa tulla koiranluista, vaikkei niissä ei tuntuisi välystä, Näin oli ainakin itellä.

      Iskarien vaihto ei ole paha homma, jos vaan ruikit avattaviin muttereihin ja sinne iskarin ja jalan väliin CRC:tä päivää ennen kuin alat niitä irrottamaan. Suomiautoissa kaikki osat tuntuu olevan jo parin vuoden jälkeen yhtä puuta, tuontipeleissä lähtee osat auki vähä helpommin. TIS:sä on kuvitetut ohjeet irrotukselle, joita ite käytin.
      Lähtee ihan helposti suomiautoistakin irti, ei voi sanoo et olis mitää eroo tuontipeleihin!
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • veku
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6324
        • P-Pohjanmaa

        #4
        Tilasin motonetistä nuo sport\m iskarit eteen,ilmeisesti samanlaiset mitä bmw käyttää omassa madalletussa sport\m alustassa.
        Loppuviikosta sitten asennushommiin.
        F11 M550D
        E39 M5
        F26 3.0 Da M-Sport
        E61 535D M-Sport

        Comment

        • puppetmaster
          Bimmer Rookie
          • Oct 2003
          • 74
          • Tampere

          #5
          Jatketaanpa tähän samaan, kun otsikko osui hyvin kohdalle.

          Kysymys kuuluu: Ovatko 530d:n etuiskarit samat, kuin 520i-530i:ssä? Motonetissä minulle tuollaiset dieseliin möivät, vaan jotenkin jäi arveluttamaan, dieseleissä kuitenkin usein kone painaa hieman enemmän, ja iskaritkin ovat näin jäykemmät. Kys. 530d on vm. 2001 sedan ja käsiaskilla ja vakioalustalla.

          Comment

          • Luxi
            Bimmer Rookie
            • Apr 2005
            • 82
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by puppetmaster
            Kysymys kuuluu: Ovatko 530d:n etuiskarit samat, kuin 520i-530i:ssä?
            RealOEM.com näyttää eri osanumeroa, mutta hinta on sama ko. osille.
            Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
            G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎