Announcement

Collapse
No announcement yet.

530D piristys.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TTL
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 2

    530D piristys.

    Olisi suunnitelmissa ostaa kyseinen pirssi.

    Kuinka siihen olisi saatavissa tehoa ja minkälaisilla toimenpiteillä? Mihin hintaan kyseiset muutokset saisi?

    Itse en osaa tuollaista autoa laittaa, joten jonkun taitavamman tehtäväksihän se jäisi.

    Tarkoitus olisi saada autosta tehoa aluksi +200, joka lienee onnistuvan jo pelkällä lastulla, mutta jatkossa +250 tai jopa lähes 300.

    Kuinka paljon kyseiset muutokset vaikuttavat kulutukseen?

    Jos käytössäsi olisi esim. 4000€, mitä tekniikalle tekisit. Luonnollisesti sillä ehdolla, ettei moottorin rasitus merkittävästi kasva, sillä tuon hintaiseen autoon ei ole vara hajottaa konetta.
  • buksin-1
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2003
    • 4592
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    Originally posted by TTL
    Jos käytössäsi olisi esim. 4000€, mitä tekniikalle tekisit. Luonnollisesti sillä ehdolla, ettei moottorin rasitus merkittävästi kasva, sillä tuon hintaiseen autoon ei ole vara hajottaa konetta.
    ..ja minkähän hintaiseen autoon? eli mitä vm.?
    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
    SISUSTAT modaukset

    Comment

    • bemari320mies
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 788
      • Suodenniemi

      #3
      Jos koneesta meinataan ottaa 300hv teho ja kun kyseessä on diesel, niin vääntö on noilla tehoilla aivan järkyttävä 550-650Nm (voi olla vieläkin enemmän). Tällöin tulee ongelmaksi voimansiirron kestävyys. Ei ole sekään halpaa leikkiä tuossa laitteessa.
      Tällä hetkellä 3,0 litraa, 6 sylinteriä ja 24 venttiiliä
      EX: BMW E34 525i -90
      EX: BMW E28 528iA -85
      EX: BMW 320i Taxi -86

      Comment

      • TTL
        Newbiemmer
        • May 2005
        • 2

        #4
        -98->

        Originally posted by buksin-1
        ..ja minkähän hintaiseen autoon? eli mitä vm.?

        Eli siis noita on tehty 98->

        Comment

        • TTL
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 2

          #5
          Jospa sitten..

          Originally posted by bemari320mies
          Jos koneesta meinataan ottaa 300hv teho ja kun kyseessä on diesel, niin vääntö on noilla tehoilla aivan järkyttävä 550-650Nm (voi olla vieläkin enemmän). Tällöin tulee ongelmaksi voimansiirron kestävyys. Ei ole sekään halpaa leikkiä tuossa laitteessa.

          Pysytään ihan järkevyyden rajoissa, vaikka nälkä kasvaa aina syödessä.

          Eli koitetaan saada kasaan se 200-250 konia.

          Comment

          • zimo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2005
            • 136
            • Kotka

            #6
            laita turbo.

            Comment

            • Zoui
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 6350
              • Tampere

              #7
              Originally posted by zimo
              laita turbo.
              Sä taidatkin olla noita vitsimiehiä
              Elämä on pihakivestä.

              Comment

              • charter
                Newbiemmer
                • Sep 2004
                • 21

                #8
                Ei kai se mikään vitsi ole, jos toista turboa ehdottaa.

                Comment

                • huoppa81
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2004
                  • 638
                  • Nastola

                  #9
                  Originally posted by charter
                  Ei kai se mikään vitsi ole, jos toista turboa ehdottaa.
                  No siinäpä on jo turpo ihan vakiona ja ei tuo zimo puhunu sen vaihdosta vaan laitosta.
                  Last edited by huoppa81; 11-06-2005, 16:25.
                  Garage:

                  E21 323i -79
                  E21 323i -82
                  E30 325i Cabriolet -91
                  E30 316i -89
                  E39 520i -01
                  Kadett C 1,2 -76

                  Lynx Rave RE 600 -08

                  Comment

                  • buksin-1
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 4592
                    • Keski-Pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by TTL
                    Eli siis noita on tehty 98->

                    98-00 390 Nm + esim. ACS Performance control module noin 480
                    01-03 410 Nm + esim. ACS Performance control module noin 500
                    04- 500 Nm

                    Itsellä on tuo toinen vaihtoehto, jolloin kulutuskin laski noin 15-20%.
                    Vikaluku/koodaus/ohjelmointi/Uusimmat navikartat
                    Laitekorjaus ja -asennus -> MK3, MK4, BM24, BM54, MID, LOGIC 7 sekä CIC/NBT, navinäytöt ja vahvistimet.
                    SISUSTAT modaukset

                    Comment

                    • TTL
                      Newbiemmer
                      • May 2005
                      • 2

                      #11
                      Originally posted by buksin-1
                      98-00 390 Nm + esim. ACS Performance control module noin 480
                      01-03 410 Nm + esim. ACS Performance control module noin 500
                      04- 500 Nm

                      Itsellä on tuo toinen vaihtoehto, jolloin kulutuskin laski noin 15-20%.
                      Kuinka kallis tuollainen, onko tuo nyt piiri vai mikä, on?

                      Minkälaisissa lukemissa kulutus nyt huitelee?

                      Comment

                      • charter
                        Newbiemmer
                        • Sep 2004
                        • 21

                        #12
                        Originally posted by huoppa81
                        No siinäpä on jo turpo ihan vakiona ja ei tuo zimo puhunu sen vaihdosta vaan laitosta.
                        Aijaa! Kirjoitinkin TOISESTA turbosta, eli siis numeraalimuodossa toinen tulee ensimmäisen jälkeen. Tämä tarkoittaisi tuplaturbo riisseliä. Tietysti viestin voi ymmärtää niin että siinä tarkoitetaan turbon vaihtoa, mutta se on jo aika mahdotonta että siitä saa käsityksen ettei ko. pelissä olisi turboa laisinkaan.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎