Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 540 Vanos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Parras
    Bimmer Rookie
    • Sep 2004
    • 65

    E39 540 Vanos

    Kertokaapa tietäjät :

    E39 540 vuosimalli 99.
    Ilmeisesti autossa on Vanos, ei kuitenkaan molemmille puolille ?
    Mikäli epäilen Vanoksen pitävän raksuttavaa ääntä moottori lämoimänä , voinko vain irrottaa liittimen Vanosta ohjaavasta mg-venttiilistä. Mikäli raksutus häviää, niin asia lienee selvä ?
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    eiköhän se vanos ole sit kummallakin puolella jos tossa V8 koneessa vanosta on. eikö noi jotain valvetronic moottoreita ole?
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • Tappu
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2003
      • 825
      • Tampere

      #3
      Originally posted by LASSI-S
      eiköhän se vanos ole sit kummallakin puolella jos tossa V8 koneessa vanosta on. eikö noi jotain valvetronic moottoreita ole?
      Juu, Vanos löytyy todellakin molemmin puolin ja tässä mallissa ei ole vielä valvetronicia.
      AMG

      Comment

      • S.P.R
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 1009
        • Oulu area

        #4
        vanos

        M62 ei oo koskaan tehtykään tuplavanoksella. Eli tossa 99 mallissa on
        vain imupuolella vanos.

        Comment

        • Parras
          Bimmer Rookie
          • Sep 2004
          • 65

          #5
          Vanos

          Niinpä.
          Vain imupuolella on Vanos.
          Mutta onko riski ottaan Vanosta ohjaavan mg-venttiilin ohjauspiuhat irti ?
          Ajautuuko nokka-akselin suhteellinen asento jompaan kumpaan reunaan ?

          Comment

          • fraatti
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 4595
            • Tampere

            #6
            Originally posted by Parras
            Niinpä.
            Vain imupuolella on Vanos.
            Mutta onko riski ottaan Vanosta ohjaavan mg-venttiilin ohjauspiuhat irti ?
            Ajautuuko nokka-akselin suhteellinen asento jompaan kumpaan reunaan ?
            näin varmaan käy mutta voi olla että boksi menee vikatilaan kun nyhtää piuhat irti..
            F11 535dX LCI
            Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

            Comment

            • jallukola
              Newbiemmer
              • Apr 2005
              • 13

              #7
              Originally posted by Parras
              Kertokaapa tietäjät :

              E39 540 vuosimalli 99.
              Ilmeisesti autossa on Vanos, ei kuitenkaan molemmille puolille ?
              Mikäli epäilen Vanoksen pitävän raksuttavaa ääntä moottori lämoimänä , voinko vain irrottaa liittimen Vanosta ohjaavasta mg-venttiilistä. Mikäli raksutus häviää, niin asia lienee selvä ?
              Selviskö ongelma?

              Kyselin Laakkoselta huvikseen jos ilmaantuu.. että aika "halpa" korjata.

              Vois joku asiasta tietävä muuten kertoa enemmänkin asiasta.. tai ohjata linkkiin.

              Comment

              • KFZ-Koenig
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2003
                • 2900

                #8
                Originally posted by Parras
                Niinpä.
                Vain imupuolella on Vanos.
                Mutta onko riski ottaan Vanosta ohjaavan mg-venttiilin ohjauspiuhat irti ?
                Ajautuuko nokka-akselin suhteellinen asento jompaan kumpaan reunaan ?
                Mulla oli kutoskoneesta lähtenyt tuo piuha jossain vaiheessa irti ja güntteribmwkorjaaja sanoi, että sen voi tökätä takas moottori sammutettuna ilman ongelmia. Eipä tuo oma auto ainakaan hajonnut siihen, että oli piuha jonkun aikaa irti.

                Originally posted by jallukola
                Kyselin Laakkoselta huvikseen jos ilmaantuu.. että aika "halpa" korjata. Vois joku asiasta tietävä muuten kertoa enemmänkin asiasta.. tai ohjata linkkiin.
                Mitä sulle kerrottiin hinnaksi? Omaan ois maksanut saksassa muistaakseni 80€ pelkkä solenoidi tai jos ois ollu koko vanos p**na, niin hinta ois ollu jotain 500€ ilman töitä kummatkin hinnat. En ostanut kumaakaan, vaan tökkäsin piuhan kiinni ja elän toivossa, että se siellä toimii
                Last edited by KFZ-Koenig; 04-10-2005, 22:48.
                Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                Comment

                • -JMV-
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 840
                  • Etelä-Pirkanmaa

                  #9
                  Nostellaas!

                  Onko kukaan vaihtanut tuota vanos yksikköä tuohon m62tu koneeseen, itsellä ruksutellut muutaman kuukauden ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tuo ruksutus.
                  Last edited by -JMV-; 30-09-2010, 20:18.
                  F82 harraste

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by -JMV- View Post
                    Nostellaas!

                    Onko kukaan vaihtanut tuota vanos yksikköä tuohon m62tu koneeseen, itsellä ruksutellut muutaman kuukauden ja alkaa pikkuhiljaa ärsyttämään tuo ruksutus.
                    Mitä haluat tietää? Pura ja kokoa on tullut suoritettua, mutta oli koneessa sen verran vähän kilsoja ja hiljainenkin vielä niin uusia en kyllä laittanut vaan vanhat takas.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • -JMV-
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 840
                      • Etelä-Pirkanmaa

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Mitä haluat tietää? Pura ja kokoa on tullut suoritettua, mutta oli koneessa sen verran vähän kilsoja ja hiljainenkin vielä niin uusia en kyllä laittanut vaan vanhat takas.
                      Tarviiko vaihtaa yksiköt vai riittääkö o-renkaiden vaihto, että saa naputuksen pois? Minkä verran saa varata rahaa osiin ja onko kuinka työläs homma? Ajoituksen säätö ainakin pitäisi suorittaa korjaamolla, jos tiedossa kohtuu hintainen korjaamo, niin saa suositella.

                      EDIT: Luin vasta sigun ilmoituksen, niin jos kiinnostaa remppa, niin laita vaikka privaan vähän hinta tietoo.
                      F82 harraste

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Originally posted by -JMV- View Post
                        Tarviiko vaihtaa yksiköt vai riittääkö o-renkaiden vaihto, että saa naputuksen pois? Minkä verran saa varata rahaa osiin ja onko kuinka työläs homma? Ajoituksen säätö ainakin pitäisi suorittaa korjaamolla, jos tiedossa kohtuu hintainen korjaamo, niin saa suositella.
                        Ei voi vaihtaa o-renkaita, noi v8 vanokset on aika suljetut paketit ja pakko vaihtaa sellasenaan, eikä se tiivisteillä korjaantuisikaan vaikka ne vaihtaa voisikin. Hyvin kun tekee niin tohon hommaan menee aikalailla päivä.

                        Enpä ole kysyny noiden vanosyksiköiden hintaa, mutta niiden lisäksi menee vaihtoon solenoidien läpivientien tiivisteet, venakopan tiivisteet (jos ei juuri vaihdettu), ylemmät jakopäänkopan tiivisteet. Noi nyt ainakin. Suuntaa vanoshinnoista saa varmaan perinteisistä realoem & bmwfans.

                        Niitä ajoitustyökaluja ei sitten oo monella korjaamolla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • Stroop
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 284
                          • Jyväskylä

                          #13
                          Tuosta löytyy yksi halpa/helppo korjaus:

                          This fix should keep the pressure on the system and prevent the VANOS rattle at start up. Will ad findings tmw. Ok here we go: Remove engine cover, top side of air-filter box, MAF and MAF boot (flip it up) Remove the the hose from the water pump and radiator. (leave the hose on the alternator so yo


                          Lopputuloksesta en todellakaan tiedä auttaako rillatukseen. Mutta jos solenoidit vuotaa niin ainakin siltä osin tulee kuntoon. Itse solenoidien toimintahan on helppo testata antamalla virtaa suoraan napoihin. Ehjät naksahtaa. Sitä en tiedä voiko esim. todella pikinen solenoidi toimia huonosti ja aiheutta rallatusta?

                          Mitä tulee noihin Bemarin ajoitustyökaluihin niin omistamani yritys tuo mm. niitä maahan ja kauttamme niitä saa lähes kaikkiin muihin moottoreihin paitsi näihin kaseihin. Tuohonkin lienee muutos tulossa. Tässä ei nyt ole tarkoitus mainostaa yhtään, mutta jos hankinta on todella tarpeellinen niin voi privalla ottaa yhteyttä. Hinnat noilla vaan on aika suolaisia harrastuskäyttöön.

                          Comment

                          • Cell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2004
                            • 7037
                            • Uusikaupunki

                            #14
                            Tuo solenoidin tiiviste ei auta mihinkään vanos-ongelmiin, se tiivistää vain jakopään kopan solenoidin kuoreen jottei moottoriöljy valu siitä ulos. Tuo rallatus johtuu ihan vanoksen rattaiden kulumisesta jolloin välys alkaa kilkattaa, ei ole mitenkään vaarallista mutta kuulostaa ikävältä.

                            Ja joo, niin oli aika suolaisen hintaiset

                            -JMV- saat privaa kun tiedän vanosten hinnan.
                            325i -08
                            i3 REx -17
                            M5 -98 Imolarot
                            535i -90 N/A project (maatumassa)

                            Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                            Comment

                            • Stroop
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2006
                              • 284
                              • Jyväskylä

                              #15
                              Mistä Cell kysyit ajoitustyökaluja, ja mihin hintaan tarjosivat? Voit heittää privaan. Ja mihin moottoriin?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎