Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 touring etuiskarit vaihdettiin ja kolinat alkoi..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukktuom
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 52

    e39 touring etuiskarit vaihdettiin ja kolinat alkoi..

    Eli eteen Bogen iskarit Motonetistä ja saman tein kolinat alkoi/paheni huomattavasti. Vaihdoin samalla ne kallistuksen vakaajan koiranluut, joten ne on ny uudet.. Ennen iskarin vaihtoa ei kolina ollut kovin häiritsevä, mutta nyt kolisee terävissä kuopissa ikävästi, pienillä nopeuksilla; kovassa vauhdissa ei mitään huomattavaa kolinaa...
    Hammastangosta on ollut paljon juttua, mutta ei sen nyt uskoisi yht'äkkiä pahenevan noin.

    Alusta tarkistettiin Bmw-huollossa ennen iskarien vaihtoa, ja havaittiin hammastangossa pieni välys, mutta ei huollon mukaan mitään epätavallista/korjaustoimia vaativaa vielä.. Reaktiotangot olivat kuulemma hyvässä kunnossa..
    Asennuksessa huomasin, että iskarinlautasen laakerissa oli väljyyttä ja ne ovatkin nyt vaihtolistalla..
    Mitä muuta kannattaisi tsekata? Voiko asennuksessa mennä jonkin pieleen, joka aiheuttaisi noita kolinoita?
    Niin, ja sellainen homma että auto täristää jonkin verran 110km/h vauhdissa.. .Tuo tärinä tuntuu tulevan takapäästä...

    Rehellisesti sanottuna tulee kyllä Avensista ikävä, kun tätä baijerin ihmettä saa olla koko ajan remppaamassa... Se siitä laadusta... Tosin sitä saa mitä tilaan, kun vanhan auton ostaa uuden japskin hinnalla...
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    "Laatu" on ainakin mulle muutakin kun pelkkää huoltovapautta. Ajomukavuus, ulkonäky, sisusta ym. Meinaatko, että avensis kepittää kaikessa noissa ton e39:n?
    Retard Member

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by jukktuom
      Rehellisesti sanottuna tulee kyllä Avensista ikävä, kun tätä baijerin ihmettä saa olla koko ajan remppaamassa... Se siitä laadusta... Tosin sitä saa mitä tilaan, kun vanhan auton ostaa uuden japskin hinnalla...
      Tulihan tämä jo todettua tässä, ja monesti muuallakin, mutta henkilön, jonka tärkein kriteria auton suhteen on huoltovapaus, ei kannata ostaa bemaria. Japsit ovat omassa luokassaan tuolla osa-alueella. Laatuhan on henkilöstä riippuen hieman eri asia...

      Edit: Ja pahoittelut OT:stä, ongelmastahan tässä oli kyse, johon en kyllä kykene sanomaan mitään.
      Last edited by Moonshine; 14-06-2005, 10:11.
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • jukktuom
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 52

        #4
        Näin on...

        Kyllä BMW:n laatu on ajomukavuuden suhteen tietenkin omaaluokkaa.. Ulkonäöstä puhumattakaan.. Sen takia sellaisen hankin.. Omallani on jo 250tkm ajettu joten kyllä nuo on kuluvia osia joita joutuu vaihtamaan, mutta toisaalta turhauttavaa antaa tekohengitystä koko ajan.. Ja kun näitä palstoja lukee niin todella paljon on tärinä/kolina/sähkö/ruoste yms. vikoja ja vielä paljon vähempi ajetuissa.
        Ja kun autolla ajaa noin 50tkm vuodessa niin ei se kauan ole vähän ajettu, vaikka ostaisi uuden. Eikä sitä koko ajan viitsi korjaamolla kahvitella, kun ois vähä muutakin tekemistä.

        Mutta en ole kyllä vielä luopumassa ajomukavuudesta, joten kaipaisin ideoita/kokemuksia ko. ongelmien ratkaisuun, jotta vois ajella mukavasti... Ainaki vähä aikaa..

        Comment

        • Robi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 7606
          • Vantaa

          #5
          Keulan kolinasta ei mitään aavistusta mistä voi johtua...hammastanko toki voi olla semmoinen nyt kun on uudet tiukat iskarit ja koiranluut edessä.

          Takapään tärinään useita eri mahdollisia syitä.

          1. Renkaissa pystyheittoa, tasapainoheittoa, kieroja vanteita ym renkaisiin liittyvää.

          2. Takakelkan kumipuslat väljiä. Pienikin välys saattaa tuntua tärinänä juuri tuossa nopeudessa.

          3. Vetoakselien nivelet hiukan väljiä. Täristää myös ko nopeudessa.


          Siinä alkuun muutamia vaihtoehtoja.
          Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
          Tiedustelut priva tai 0452210069

          Current
          E61 530d
          E39 530d
          E39 520iA
          E46 330xd
          E28 528i

          Comment

          • vellu102
            Newbiemmer
            • Oct 2003
            • 20

            #6
            ..niin ja ne kolinat varmasti vaimenevat yläpään laakereiden vaihdolla. Vaihdoin ne suosiolla omaan E36: een samalla kun iskaritkin. Alkuperäisen osan hinta yllätti tässä tapauksessa. 34 €/ kpl, kun tarvikkeena olisi maksanut 50 €/ kpl.
            E36328

            Comment

            • S.P.R
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 1009
              • Oulu area

              #7
              kolina

              ..niin ja ne kolinat varmasti vaimenevat yläpään laakereiden vaihdolla.
              Samaa oisin ehdottanut.

              Comment

              • advance
                Bimmer Enthusiast
                • May 2004
                • 1689

                #8
                Kyllä uusi avensis farmarina, mustana, on nätin näköinen. Kertoisitko tarkemmin minkä ikäinen touring sulla on ja millä koneella.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Takuulla yläpään laakerit jos mittarissa on 250tkm...
                  Ne kannattaa vaihtaa aina e39:iin eteen ja taakse kun iskariremonttia tehdään. Nimittäin, ne pettää/aloittaa kolinan viimeistään silloin kun niihin lyödään kiinni uudet/jäykät pumput.

                  Comment

                  • jukktuom
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2004
                    • 52

                    #10
                    Jeps... PIstetään vaihtoon..

                    No joo.... Niin vähä itsekin ajattelin, että ylälaakerithan siellä kolisee...
                    Pistetään tilaukseen ja toivottovasti suurimmat kolinat katoaa...

                    Comment

                    • juster
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2003
                      • 624

                      #11
                      Ihme porukkaa, kun alkaa valittamaan jostanin kolinasta 250 000 km. ajetusta autosta. Ennen vanhaan tuollaasilla ajettihin niin kauan kuin liikkui ja leimaa riitti... Ok eiköhän se ole selvästi vika yläpään laakereissa, niinkuin on jo edellä mainittu.

                      Comment

                      • Rocket
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2005
                        • 155
                        • Ii

                        #12
                        oliskohan yläpään kiinnitys pultti löysällä ja se kolisee??? näin on käyny monesti....
                        EX:
                        BMW E46 316i

                        Comment

                        • veku
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6324
                          • P-Pohjanmaa

                          #13
                          toivottavasti itsellä tulee etupää kuntoon..

                          No itsellä sama tilanne eli 204tkm ajettu nyt (530da touring vm 99) johon vaihdan tulevana viikonloppuna iskarit.Keula kolisee pienissä nopeuksissa (terävät kolot vauhtia alle20 km\h) ja etupäässä on iskarista mehut ulkona joten kolina varmaan johtuu osaksi niistäkin...kyytikin on ainakin keulan osalta kuin vanhassa jenkissä
                          Itse tilasin motonetistä ne m\sport boget + etujarrupalat ja nyt tätä topicia luettua tilasin varaosaliikkeseen yläpään laakerit,tuleepa samalla ne uusittua kun on hilut irrallaan.Toivottavasti keulasta tulee hyvä jotta kesälomalla saa vaan ajaa eikä korjata.Takaiskarit ja takajarrupalat vaihdan myöhemmin syksyllä..
                          F11 M550D
                          E39 M5
                          F26 3.0 Da M-Sport
                          E61 535D M-Sport

                          Comment

                          • takahiki
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 203
                            • home

                            #14
                            Originally posted by Rocket
                            oliskohan yläpään kiinnitys pultti löysällä ja se kolisee??? näin on käyny monesti....
                            Tosi on, eikä sieltä tarvi jäädä asennuksen yhteydessä kuin yläpäästä yksi ainoa prikka pois niin johan kolisee ilkeästi.

                            Comment

                            • Luntti
                              2Wheel Driver
                              • Jul 2003
                              • 5021
                              • Yka

                              #15
                              Iskari takoo Mc/Phersonin sisällä. Iskari vääränlainen, "tuubi"osa liian lyhyt. Tai sitten se iso mutteri jäänyt löysälle phersonissa. Nämä ois mun veikkaukset, näin kävi mulle aikoinaan.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎