Pystyykö tuon öljypumpun silmä määräsesti tai käsin pyörittelemällä toteamaan rikkinäiseks?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e39 528ia öljynpaine ongelma
Collapse
X
-
Originally posted by Eero-Pekka View PostSain paineet mitattua, kierroksilla nousee hyvin reiluun kolmeen baariin mutta tyhjäkäynnillä tippuu alle yhden baarin reilusti
Edit: tarkastin, puoli baria on näissä minimipaine tyhjäkäynnillä, rajoituspaine sen 4 baria. Eli onko sulla mitään ongelmaa edes paineissa?Last edited by naukkis; 06-10-2017, 20:05.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostNo eikös sen varoitusvalon pitäisi syttyä 0.3 barissa tai sinnepäin? Bari öljynpainetta tyhjäkäynnillä kuumana on paljon, puoli baria on ihan normaali kunnossa olevan koneen öljynpaine.
Edit: tarkastin, puoli baria on näissä minimipaine tyhjäkäynnillä, rajoituspaine sen 4 baria. Eli onko sulla mitään ongelmaa edes paineissa?
Comment
-
-
Joo anturin on 0,5bar ja paineet laskee lämpimänä sinne 0,5 ainakin, en sen kummemmin mitannut mutta ois varmaa laskenut lisää jos ois oikein kuumaksi ajanut. Ja luulis sen paineen olevan enemmän tyhjäkäynnillä kun 0,5bar tai muuten aika hölmöä laittaa 0,5bar anturi. Ja joo pitäs tuo piuha kai tsekata mut jotenkin en usko että siinä vika kun paineer oikeesti puuttuu🤔
Comment
-
-
Omassa 528i -97 oli vähän samantapaista vikaa öp-valon kanssa.
Valo alkoi välillä vilkkumaan, kun kone oli kunnolla lämmennyt. Vaiva oli yli kuukauden poiskin kunnes tuli taas takaisin. Aina johtoa vetäisemällä valo pysyi jonkun aikaa pois. Vaihdettiin sitten kuitenkin myös uusi anturi. Tämän jälkeen öljynpainevalo vielä kerran syttyi hetkeksi. Kiskaisin johtoa hieman enemmän, niin nyt valo on pysynyt pois kolmisen kuukautta.
Ilmeisesti joku maavika kyseessä? Paineita ei ole mitattu. Varmaan koko mittaristolle tulevan johdon vaihto on hieman hankala homma?
Comment
-
-
Originally posted by Eero-Pekka View PostJännää, tuohan ois ihan kokeilemisen arvoinen, tosin tässä tuskin maa vikaa sillä anturiin tulee 1piuha eli maadoitus sillon varmaan anturin rungon kautta koneeseen? Mut pitää tsekata tuo piuha
Tuohon viitaten: vvvvLast edited by Heguli 31; 11-10-2017, 21:24.
Comment
-
-
En tiiä ymmärsinkö nyt oikein mutta ei se kai maa piuha ole se ainut mikä anturille tulee, eculle menee joka tapauksessa. Tosiaa tsekkasin sen ja oli eka 10cm johtoa niiku pitääkin, imusarjan alla oli jonkin matkaa kääritty sähköteippiin jne, tein uuen piuha melkein eculta asti ja nyt ei palanut valo, ainakaan puolen tunnin ajelulla ha lämmityksellä. Pitää vielä laittaa auto liikenteeseen ja ajella oikeesti kuumaks ja pitkä lenkki niin on sit viisaampi.. kiitos kun tätä joku vinkkas
Comment
-
Comment