Announcement

Collapse
No announcement yet.

e39 528ia öljynpaine ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Eero-Pekka
    Bimmer Rookie
    • Aug 2017
    • 51
    • Savonlinna

    #31
    Pystyykö tuon öljypumpun silmä määräsesti tai käsin pyörittelemällä toteamaan rikkinäiseks?

    Comment

    • naukkis
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 1222
      • Jyväskylä

      #32
      Originally posted by Eero-Pekka View Post
      Sain paineet mitattua, kierroksilla nousee hyvin reiluun kolmeen baariin mutta tyhjäkäynnillä tippuu alle yhden baarin reilusti
      No eikös sen varoitusvalon pitäisi syttyä 0.3 barissa tai sinnepäin? Bari öljynpainetta tyhjäkäynnillä kuumana on paljon, puoli baria on ihan normaali kunnossa olevan koneen öljynpaine.

      Edit: tarkastin, puoli baria on näissä minimipaine tyhjäkäynnillä, rajoituspaine sen 4 baria. Eli onko sulla mitään ongelmaa edes paineissa?
      Last edited by naukkis; 06-10-2017, 20:05.

      Comment

      • Muurahainen
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #33
        Originally posted by naukkis View Post
        No eikös sen varoitusvalon pitäisi syttyä 0.3 barissa tai sinnepäin? Bari öljynpainetta tyhjäkäynnillä kuumana on paljon, puoli baria on ihan normaali kunnossa olevan koneen öljynpaine.

        Edit: tarkastin, puoli baria on näissä minimipaine tyhjäkäynnillä, rajoituspaine sen 4 baria. Eli onko sulla mitään ongelmaa edes paineissa?
        Kun tuohon on kuulemma jo kahta anturiakin kokeiltu niin onhan siinä jotain outoa kun vilkkuu valot.

        Comment

        • [Snowboarder]
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2008
          • 2192
          • Karstula

          #34
          Johtovika? Ainakin m20 anturin johto kun välillä osu maihin niin vilkutteli valoa..
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

          Comment

          • Eero-Pekka
            Bimmer Rookie
            • Aug 2017
            • 51
            • Savonlinna

            #35
            Joo anturin on 0,5bar ja paineet laskee lämpimänä sinne 0,5 ainakin, en sen kummemmin mitannut mutta ois varmaa laskenut lisää jos ois oikein kuumaksi ajanut. Ja luulis sen paineen olevan enemmän tyhjäkäynnillä kun 0,5bar tai muuten aika hölmöä laittaa 0,5bar anturi. Ja joo pitäs tuo piuha kai tsekata mut jotenkin en usko että siinä vika kun paineer oikeesti puuttuu🤔

            Comment

            • -TSM-
              Bimmer Rookie
              • Jan 2016
              • 94
              • Pirkanmaa

              #36
              Omassa 528i -97 oli vähän samantapaista vikaa öp-valon kanssa.
              Valo alkoi välillä vilkkumaan, kun kone oli kunnolla lämmennyt. Vaiva oli yli kuukauden poiskin kunnes tuli taas takaisin. Aina johtoa vetäisemällä valo pysyi jonkun aikaa pois. Vaihdettiin sitten kuitenkin myös uusi anturi. Tämän jälkeen öljynpainevalo vielä kerran syttyi hetkeksi. Kiskaisin johtoa hieman enemmän, niin nyt valo on pysynyt pois kolmisen kuukautta.
              Ilmeisesti joku maavika kyseessä? Paineita ei ole mitattu. Varmaan koko mittaristolle tulevan johdon vaihto on hieman hankala homma?

              Comment

              • Eero-Pekka
                Bimmer Rookie
                • Aug 2017
                • 51
                • Savonlinna

                #37
                Jännää, tuohan ois ihan kokeilemisen arvoinen, tosin tässä tuskin maa vikaa sillä anturiin tulee 1piuha eli maadoitus sillon varmaan anturin rungon kautta koneeseen? Mut pitää tsekata tuo piuha

                Comment

                • Heguli 31
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 10089
                  • KVLA

                  #38
                  Originally posted by Eero-Pekka View Post
                  Jännää, tuohan ois ihan kokeilemisen arvoinen, tosin tässä tuskin maa vikaa sillä anturiin tulee 1piuha eli maadoitus sillon varmaan anturin rungon kautta koneeseen? Mut pitää tsekata tuo piuha
                  EDIT: En ilmeisesti ihan ymmärtänyt. Yksi piuha ja yksi johto ei sitten ilmeisesti olekkaan sama asia

                  Tuohon viitaten: vvvv
                  Last edited by Heguli 31; 11-10-2017, 21:24.

                  Comment

                  • Eero-Pekka
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2017
                    • 51
                    • Savonlinna

                    #39
                    En tiiä ymmärsinkö nyt oikein mutta ei se kai maa piuha ole se ainut mikä anturille tulee, eculle menee joka tapauksessa. Tosiaa tsekkasin sen ja oli eka 10cm johtoa niiku pitääkin, imusarjan alla oli jonkin matkaa kääritty sähköteippiin jne, tein uuen piuha melkein eculta asti ja nyt ei palanut valo, ainakaan puolen tunnin ajelulla ha lämmityksellä. Pitää vielä laittaa auto liikenteeseen ja ajella oikeesti kuumaks ja pitkä lenkki niin on sit viisaampi.. kiitos kun tätä joku vinkkas

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎