Hei!
Nyt olisi -03 (otteessa lukee -04, valmistettu 03 tosin?) E39 525D (Individual, M57) automaattifarkussa hieman erilaisempaa valovikaa. Olen jo tutkinut niin kotimaisia kuin ulkomaisia lähteitä ja vastaavanlaiseen en ole törmännyt joten heitetäänpä palloa ilmoille:
Eli kylminä, kosteina aamuina kun avaan keskuslukituksen (vilkkujen pitäisi vilkahtaa) meneekin kuskin puoleinen pitkä päälle ja apukuskin kylkivilkku jää palamaan (ei siis vilku vaan palaa) - vastaavasti mittaristoon ei tule valoa ja mikään valokontrolli ei tee mitään. Valot siis lähtevät päälle jo ennen kun avain on edes lähellä autoa, joten virtalukosta virtojen katkaiseminen ei tee mitään. Ajovalot (Xenonit) menevät normaalisti päälle, jarruvalot toimivat. Hätävilkut eivät myöskään toimi.
Vika poistuu itsestään n. 10-15 min ajolla, ja jo välittömästi alamäkeen ajaessa mittarivalot pamahtavat päälle kunnes palataan tasaiselle. Ylämäessä taas räpsyy vielä pois ja takaisin ennen kuin auto on täysin lämmennyt. Lämpimällä ongelmia ei ole lainkaan ja kun auton kerran on lämmittänyt niin ongelmia ei ole samana päivänä enää tullut vaikka seisonut 12 tunnin työpäivän 8-10 asteessa.
Koska vika oli lämpimästä johtuen viikon taas poissa en usko että itse lcm olisi vaihtokunnossa, mutta ei minkäänlaista ideaa mistä vikaa lähtisi paikantamaan.
Otinkin nyt tuosta pitkästä johdon irti, joten ainut muuta liikennettä haittaava ongelma on se että vilkut eivät toimi. Siitäpä vitsejä tuleekin.
Nyt olisi -03 (otteessa lukee -04, valmistettu 03 tosin?) E39 525D (Individual, M57) automaattifarkussa hieman erilaisempaa valovikaa. Olen jo tutkinut niin kotimaisia kuin ulkomaisia lähteitä ja vastaavanlaiseen en ole törmännyt joten heitetäänpä palloa ilmoille:
Eli kylminä, kosteina aamuina kun avaan keskuslukituksen (vilkkujen pitäisi vilkahtaa) meneekin kuskin puoleinen pitkä päälle ja apukuskin kylkivilkku jää palamaan (ei siis vilku vaan palaa) - vastaavasti mittaristoon ei tule valoa ja mikään valokontrolli ei tee mitään. Valot siis lähtevät päälle jo ennen kun avain on edes lähellä autoa, joten virtalukosta virtojen katkaiseminen ei tee mitään. Ajovalot (Xenonit) menevät normaalisti päälle, jarruvalot toimivat. Hätävilkut eivät myöskään toimi.
Vika poistuu itsestään n. 10-15 min ajolla, ja jo välittömästi alamäkeen ajaessa mittarivalot pamahtavat päälle kunnes palataan tasaiselle. Ylämäessä taas räpsyy vielä pois ja takaisin ennen kuin auto on täysin lämmennyt. Lämpimällä ongelmia ei ole lainkaan ja kun auton kerran on lämmittänyt niin ongelmia ei ole samana päivänä enää tullut vaikka seisonut 12 tunnin työpäivän 8-10 asteessa.
Koska vika oli lämpimästä johtuen viikon taas poissa en usko että itse lcm olisi vaihtokunnossa, mutta ei minkäänlaista ideaa mistä vikaa lähtisi paikantamaan.
Otinkin nyt tuosta pitkästä johdon irti, joten ainut muuta liikennettä haittaava ongelma on se että vilkut eivät toimi. Siitäpä vitsejä tuleekin.
Comment