Joo elikkäs oma 523i vm. 1997 keitti tuossa toissa päivänä. Vesipumppu ja letkut tarkistettu, olivat ehjät ja termostaatin vaihdoin. Ei vedä nesteitä sekaisin mutta savuttaa, sisälle puhaltaa kylmää, nostaa lämmöt vasta n. 20min jälkeen kun auton käynnistää, kerää painetta ja puskee vähän jäähdytysnestettä pihalle kun nostaa kierroksia . On kokeiltu ilmata. Onko todennäköisesti kannessa vika?
523i kansi paskana?
Collapse
X
-
En kyllä näillä oireilla epäilisi kanssa. Sinne kuuluukin keräytyä painetta, se on paineistettu jäähdytysjärjestelmä. Jos sen avaat niin aivan varmasti sylkee nestettä pihalle, samoin jos siellä on joku vuoto, niin sylkee kyllä lämmetessään nestettä pihalle. Höyryä sieltä putkesta tulee näillä keleillä ehjästä autostakin. Sisälle ei tule lämmintä kun siellä on nyt ilmaa kierrossa. Miten on yritetty ilmata?
Jos kuitenkin haluat varmistaa, että vika ei ole kannessa, niin sitten pakokaasutesterillä/testi nesteellä testaamaan onko siellä jäähdytysjärjestelmässä pakokaasua. Ellei ole, niin vika ei ole kannessa/kansipahvissa. Näihin on tehty todella paljon turhia kansiremontteja..e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
-
-
Originally posted by HTK12 View PostEn kyllä näillä oireilla epäilisi kanssa. Sinne kuuluukin keräytyä painetta, se on paineistettu jäähdytysjärjestelmä. Jos sen avaat niin aivan varmasti sylkee nestettä pihalle, samoin jos siellä on joku vuoto, niin sylkee kyllä lämmetessään nestettä pihalle. Höyryä sieltä putkesta tulee näillä keleillä ehjästä autostakin. Sisälle ei tule lämmintä kun siellä on nyt ilmaa kierrossa. Miten on yritetty ilmata?
Jos kuitenkin haluat varmistaa, että vika ei ole kannessa, niin sitten pakokaasutesterillä/testi nesteellä testaamaan onko siellä jäähdytysjärjestelmässä pakokaasua. Ellei ole, niin vika ei ole kannessa/kansipahvissa. Näihin on tehty todella paljon turhia kansiremontteja..
Kokeiltu pariinkin otteeseen ilmata sillä tavalla että laitettu pohjasta leikattu pullo paisarii, nestettä täytee ja puristeltu letkuja. Tuota pakokaasua jäähdytysjärjestelmässä ei vissiin voi muuten havaita kun testerillä? Juuri katsoin niin 70e maksaa biltemassa testeri
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31 View PostMiten tuo vesipumppu on tarkastettu? Oliko irti koneesta vai paikoillaan? Jos et sitä irroittanut,niin (mahdolliset) muovisiivet voi olla irti. Tällöin moottori ei edes ilmaannu kunnolla. Muista ongelmista puhumattakaan.
Comment
-
-
Onhan sisälämmöt täysillä ja puhallin päällä (jotta vesiventtiili on ollut auki)? Muuten siellä on ilmaa maailman tappiin asti.
Laitan tähän nyt vielä copyna tehtaan korjausoppaasta ohjeet.
To ensure the cooling system is properly vented, it is absolutely
essential to follow the steps below:
1. Undo cap but do not remove from expansion tank. This prevent excessive discharge of coolant from the expansion
tank.
2. Turn on ignition.
3. Set heating controller to max. temperature.
4. Set blower to low level. This opens the heating valves and sets the auxiliary water pump in operation.
5. Run engine and briefly press accelerator pedal three to four times (approx. 4500 to 5000 rpm) to flush engine cooling
circuit.
6. In doing so, do not run engine for longer than approx. 30 seconds; otherwise coolant will heat up and expand.
7. If the coolant level in the expansion tank drops in the process, top up the expansion tank to the max. cold fill level.
8. Screw on cap tightly and allow engine to warm up until thermostat opens. 9. Check coolant level. Pay attention to differing expansion tank designs.
F46 Gran Tourer -20
Boxster 2.5 -97
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostOnhan sisälämmöt täysillä ja puhallin päällä (jotta vesiventtiili on ollut auki)? Muuten siellä on ilmaa maailman tappiin asti.Last edited by Heguli 31; 09-10-2017, 14:20.
Comment
-
-
Originally posted by BeamR View PostOnhan sisälämmöt täysillä ja puhallin päällä (jotta vesiventtiili on ollut auki)? Muuten siellä on ilmaa maailman tappiin asti.
Laitan tähän nyt vielä copyna tehtaan korjausoppaasta ohjeet.
To ensure the cooling system is properly vented, it is absolutely
essential to follow the steps below:
1. Undo cap but do not remove from expansion tank. This prevent excessive discharge of coolant from the expansion
tank.
2. Turn on ignition.
3. Set heating controller to max. temperature.
4. Set blower to low level. This opens the heating valves and sets the auxiliary water pump in operation.
5. Run engine and briefly press accelerator pedal three to four times (approx. 4500 to 5000 rpm) to flush engine cooling
circuit.
6. In doing so, do not run engine for longer than approx. 30 seconds; otherwise coolant will heat up and expand.
7. If the coolant level in the expansion tank drops in the process, top up the expansion tank to the max. cold fill level.
8. Screw on cap tightly and allow engine to warm up until thermostat opens. 9. Check coolant level. Pay attention to differing expansion tank designs.
http://workshop-manuals.com/bmw/5_se...r_water_leaks/
Comment
-
-
Originally posted by rinkelis View PostKokeiltu pariinkin otteeseen ilmata sillä tavalla että laitettu pohjasta leikattu pullo paisarii, nestettä täytee ja puristeltu letkuja. Tuota pakokaasua jäähdytysjärjestelmässä ei vissiin voi muuten havaita kun testerillä? Juuri katsoin niin 70e maksaa biltemassa testeri
Originally posted by rinkelis View PostJoo sisälämmöt on ollu täysillä ja puhallin täysillä mutta tuossa ohjeessa sanotaan että puhallin pienimmällä teholla. Onko sillä paljonkin merkitystä onko se puhallin täysillä vai pienellä jos lämmöt kumminkin tapissa?e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
-97 ei ole TU-kone eli tuo ylläoleva ilmausohjet ei päde.
Eli ilmaus: ilmaruuvi paisarista pois ja nestettä paisari piripintaan niin kauan kuin ilmaa tulee ulos ja sen jälkeen ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyntiin niin lämpöiseksi että termari aukeaa.
Aivan eri ilmaus kuin tuo ylläoleva TU-kone, tähän vanhaan ei mene nesteet sisään ilman että ilmaruuvista päästetään ilmat pois.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View Post-97 ei ole TU-kone eli tuo ylläoleva ilmausohjet ei päde.
Eli ilmaus: ilmaruuvi paisarista pois ja nestettä paisari piripintaan niin kauan kuin ilmaa tulee ulos ja sen jälkeen ilmaruuvi ja paisarin korkki kiinni ja käyntiin niin lämpöiseksi että termari aukeaa.
Aivan eri ilmaus kuin tuo ylläoleva TU-kone, tähän vanhaan ei mene nesteet sisään ilman että ilmaruuvista päästetään ilmat pois.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostJos ei ilmaruuvia ole avannut, niin melkeen helpommalla pääsee, kun laskee nesteet pois ja alottaa alusta.
Comment
-
Comment