Announcement

Collapse
No announcement yet.

Suutinten korjausarvot 525d ja muuta ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mika021
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 96

    Suutinten korjausarvot 525d ja muuta ongelmaa

    elikkä hajosi aikaisemmin korkeapainepumppu ja dieselit vuoti koneen sisään. Vaihdoin pumpun jonka jälkeen savutti ja ei käynyt kunnolla
    -> huollatin suuttimet ohivuotojen takia. korjausarvot edelleen pielessä kahdessa suuttimessa 1. (-2,5) ja 6. (+6) -> kyseiset suuttimet kävi uudelleen huollossa tarkastuksessa ja ne toimii kuten pitääkin.

    Oireet edelleen: savuttaa eikä käy kunnolla. Kylmänä käy hetken hyvin jonka jälkeen muuttuu käynti-ääni ja rupeaa savuttamaan.

    nyt laitoin kokeeksi 1. suuttimen 6 sylinteriin ja 6. suuttimen 1 sylinteriin ja korjausarvot eivät siirtyneet suuttimien mukana vaan edelleen 6. sylinterissä +6 ja 1. sylinterissä -2,5

    Mikähän tässä nyt on vikana?
    ei taida enää suuttimista johtua. Savu haisee dieselille eikä hävitä öljyä/nestettä.

    Mitä kaikkea suuttimien korjausarvot säätelee? Jotenkin ristiin ilmeisesti suutin toistaan korjailee mutta mikähän on järjestys?

    Auto on aikaisemmin ohjelmoitu joten voiko sekin vaikuttaa ettei toimi huolletuilla suuttimilla?


    Vikakoodit: 5651 rough idle speed controller
    + 565 boost pressure sensor
    Apuja kaivataan
    Last edited by mika021; 13-10-2017, 22:31.
  • Supra^
    BTCF Member
    • Jul 2005
    • 5150
    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

    #2
    Epätasaista käyntiä se herjaa ja jos suuttimet on varmasti kunnossa niin seuraava vaihtoehto on mäntä/venttiili?
    Musti 8HP
    Nokivasara M47
    TeiniCoupé DCT
    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

    Ex:
    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

    Comment

    • mika021
      Bimmer Rookie
      • Nov 2008
      • 96

      #3
      Originally posted by Supra^ View Post
      Epätasaista käyntiä se herjaa ja jos suuttimet on varmasti kunnossa niin seuraava vaihtoehto on mäntä/venttiili?
      Sylintereiden kierroslukematkin kyllä heitteli inpalla katsottuna 740-760rpm tyhjäkäynnillä paitsi 4. sylinterin vaihtelee 710-760rpm

      Rail paineet ok mutta rate main-injektion vaihtelee. Mitähän tuo tarkoittaa? :think

      P-Amount of the PI-ideal speed control asteikko 0-50 oli !-60,7 mitähän tuokin tarkoittaa?

      voisiko olla jotain anturi vikaa? menee aika iso töiseksi mikäli mäntä/venttiilivaurio

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9157
        • Oulu

        #4
        Pettikö pumpun akselitiivistys ja vuoti dieselit öljypohjaan? Jos suuttimen korjauksesta huolimatta on noin reilusti positiivinen korjausarvo, niin kyllä kyseisellä sylinterillä on todennäköisesti ohivuotoa.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • mika021
          Bimmer Rookie
          • Nov 2008
          • 96

          #5
          Originally posted by Clavurion View Post
          Pettikö pumpun akselitiivistys ja vuoti dieselit öljypohjaan? Jos suuttimen korjauksesta huolimatta on noin reilusti positiivinen korjausarvo, niin kyllä kyseisellä sylinterillä on todennäköisesti ohivuotoa.

          Kyllä petti pumpun akselitiivistys. Pystyykö diesel moottorista mittaamaan puristuspaineet mitenkä? Ja paljonka pitäisi olla? Vai näkeekö jollain ohjelmalla suoraan? :think

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            #6
            Originally posted by mika021 View Post
            Kyllä petti pumpun akselitiivistys. Pystyykö diesel moottorista mittaamaan puristuspaineet mitenkä? Ja paljonka pitäisi olla? Vai näkeekö jollain ohjelmalla suoraan? :think
            Imusarja irti ja hehkutulppien tilalle mittari.
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • mika021
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 96

              #7
              Originally posted by Supra^ View Post
              Imusarja irti ja hehkutulppien tilalle mittari.
              Ok
              Mikähän kierre hehkussa on? Kierrettävä Puristuspainemittari löytyy mutta jos tietäisi hehkun kierteen niin voisi tarvittaessa sopivan adapterin hommata ennen imusarjan irroitusta :think

              Comment

              • Supra^
                BTCF Member
                • Jul 2005
                • 5150
                • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                #8
                Originally posted by mika021 View Post
                Sylintereiden kierroslukematkin kyllä heitteli inpalla katsottuna 740-760rpm tyhjäkäynnillä paitsi 4. sylinterin vaihtelee 710-760rpm

                Rail paineet ok mutta rate main-injektion vaihtelee. Mitähän tuo tarkoittaa? :think

                P-Amount of the PI-ideal speed control asteikko 0-50 oli !-60,7 mitähän tuokin tarkoittaa?

                voisiko olla jotain anturi vikaa?
                Kyllä se osaa anturiviat yleensä erotella rough controller-viasta. Tasakäyntisyyttä säätelevän PI-säätimen P-osa menee rajojen ulkopuolelle. P on proportionaali eli suhde. Säädin joutuu siis liikaa korjaamaan aaltoilevaa käyntiä.

                Originally posted by mika021 View Post
                Ok
                Mikähän kierre hehkussa on? Kierrettävä Puristuspainemittari löytyy mutta jos tietäisi hehkun kierteen niin voisi tarvittaessa sopivan adapterin hommata ennen imusarjan irroitusta :think
                M10x1 jossen väärin muista...
                Musti 8HP
                Nokivasara M47
                TeiniCoupé DCT
                E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                Ex:
                E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                Comment

                • mika021
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2008
                  • 96

                  #9
                  Puristuspaineet mitattu

                  Kiitos m10x1 oli se hehkun kierre.

                  Puristukset mittailin digitaalisella mittarilla jossa jää muistiin korkein lukema.

                  Sylinteri 1. 26.65 bar
                  2. 26.25
                  3. 26.35
                  4. 25.60
                  5. 27.20
                  6. 18.45

                  Eli tuo 6. Sylinteri poikkeaa selvästi muista.

                  Paljonka pitäis olla m57d25 puristuspaineet ?

                  Endoskoopilla koitin suuttimen reiästä katsoa sylinteriin, muttei kamerapää mahtunut suutinkären kavennuksesta sylinteriin.

                  Oisko tuo kuitenki venttiili vika? Ei öljyä hävitä. Jos ois mäntä vika niin eikö se öljyä polttaisi?

                  Täytyisi rueta ilmeisesti sylinterinkantta irrottamaan

                  Oisko kellään kattavia ohjeita ko hommaan?
                  Mitä kaikkea joutuu purkamaan pois? Ykk asetus, jakopään purku jne?

                  Netistä koitin kattella ohjeita mutten oikein löytänyt.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎