Joo eli potilaana e39 530d -99 automaatti, paikaltaan kun yrittää lähteä kovaan kiihdytykseen niin heittää laatikon vapaalle?? Muuten toimii normaalisti:think Mistä tämmöinen voi johtua? Luistaako pakat ja auto haistaa sen ja heittää vapaalle että ei mee enemmän rikki vai mikä voisi olla? Ei jätä mittaristoon laatikonvikavaloa.. joskus muistaakseni on vilahtanut tapauksen sattuessa.. pitääkö vaihtaa koko laatikko vai onko korjattavissa? Kiitos jo etukäteen
530d automaattilaatikko menee vapaalle
Collapse
X
-
Tarkista sieltä laatikon kylestä se vaihteenvalitsin, että ei jää vajaaksi. Jos olisi vaikka löystynyt ja pääsee nytkäyttää vipua N:lle.. Yleensä luistosta tuleva ratas eli vikavalo jää kyllä sitten päälle. Voit koittaa ihan hytistä liikuttamalla keppiä, auto paikallaan, vaihteita läpi ettei d:llä ollessa vapaa kytkeydy liian pienestä liikkeestä. Jos laatikko lyö vapaalle jonkin vian takia luulisi että antaa vikakoodia ja lyö failsafe moden päälle eli ratasvalo. Tekeekö sport puolella samaa? Kytkeytyykö D:llä vaihde heti? Ja pakki vetää hyvin? Eli öljyäkin voisi olla normaali määrä.. Jos siis muuten ok ilman hitaita vaihtoja tms. Laita silti inpan päähän josko sieltä irtoisi jotain ja hyvä se on öljyn määrä tarkistaa, jos epäilyttää..e39 530dA 1999.
-
En oo kokeillu vielä sillä sport puolella, muuten laatikko tuntuu toimivan...:think onko se laatikon öljymäärätikku laatikon kyljessä vai löytyykö näistä enää konehuoneen puolelta? Viikonloppuna pääsisi varmaan katsomaan nosturilla vivustoja alapuolelta.Originally posted by MOH85 View PostTarkista sieltä laatikon kylestä se vaihteenvalitsin, että ei jää vajaaksi. Jos olisi vaikka löystynyt ja pääsee nytkäyttää vipua N:lle.. Yleensä luistosta tuleva ratas eli vikavalo jää kyllä sitten päälle. Voit koittaa ihan hytistä liikuttamalla keppiä, auto paikallaan, vaihteita läpi ettei d:llä ollessa vapaa kytkeydy liian pienestä liikkeestä. Jos laatikko lyö vapaalle jonkin vian takia luulisi että antaa vikakoodia ja lyö failsafe moden päälle eli ratasvalo. Tekeekö sport puolella samaa? Kytkeytyykö D:llä vaihde heti? Ja pakki vetää hyvin? Eli öljyäkin voisi olla normaali määrä.. Jos siis muuten ok ilman hitaita vaihtoja tms. Laita silti inpan päähän josko sieltä irtoisi jotain ja hyvä se on öljyn määrä tarkistaa, jos epäilyttää..
Comment
-
Määrä tarkistetaan laatikon öljyntäyttöpropun kautta. Auto vaaterissa, oikea lämpötila automaatissa, kone käynnissä ja P-päällä. Öljyä pitää valua vähäsen kun tulppa poistetaan.
Tuolta sivun lopusta löytyy suomeksi jos ei haulla muuten löydä.
Last edited by petterihi; 23-10-2017, 10:33.
Comment
-
Kiitos paljon!Originally posted by petterihi View PostMäärä tarkistetaan laatikon öljyntäyttöpropun kautta. Auto vaaterissa, oikea lämpötila automaatissa, kone käynnissä ja P-päällä. Öljyä pitää valua vähäsen kun tulppa poistetaan.
Tuolta sivun lopusta löytyy suomeksi jos ei haulla muuten löydä.
http://pro-ht.mbnet.fi/Kuvat/automaa...aihto_osa2.htm
Comment
-
Originally posted by automasi View PostJoo eli potilaana e39 530d -99 automaatti, paikaltaan kun yrittää lähteä kovaan kiihdytykseen niin heittää laatikon vapaalle?? Muuten toimii normaalisti:think Mistä tämmöinen voi johtua? Luistaako pakat ja auto haistaa sen ja heittää vapaalle että ei mee enemmän rikki vai mikä voisi olla? Ei jätä mittaristoon laatikonvikavaloa.. joskus muistaakseni on vilahtanut tapauksen sattuessa.. pitääkö vaihtaa koko laatikko vai onko korjattavissa? Kiitos jo etukäteen
Tuliko tähän koskaan mitään ratkasua? Omassa sama vika...
Comment
Comment